• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Fiscus wil weten wat u verkoopt op tweedehandswebsites

The mad engineer

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Ja @W-O-L-F . Helemaal mee eens. Maar ik zie ook dat (sub)modaal verdienende mensen in de problemen gaan komen. De werkende armen. Zo mogelijk nog triester dan bijstandsgerechtigden doordat ze niet eens in aanmerking komen voor welke subsidie dan ook. Ik voorspel: de middenklasse bestaat over een jaar of tien niet meer. Je hebt de bovenklasse, en de onderklasse. Ik voel het aan alles, ik zie het aan mijn belastingdruk, ik glij af naar beneden. En niets wat ik er tegen kan doen zonder mijzelf te verloochenen. Ik weet hoe je het moet doen, maar ik verrek het. Ik heb normen en waarden! Sociale bewogenheid en empathie zijn handicaps in de moderne maatschappij. Voer voor onderzoekers, hoe kunnen zulke sociaal bewogen mensen bezig zijn als zonderlinge Preppers ;)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Denk dat ik voortaan een kopietje van m'n Marktplaats verkoop stuur naar info@belastingdienst.nl, met de mededeling: " hierzo, kan je weer wat komen innen".

Snap best dat ze zwart werkende handelaren aanpakken, maar als je als burger iets hebt gekocht dan heb je dus ook belasting betaald, doe je het dan weer verkopen dan vind ik dit belasting vrij (misschien een domme gedachte):mad::confused:
 

W-O-L-F

Senior Prepper
De werkende armen
YAP ook dat is al zo, klopt
een fenomeen wat we hier nooit hebben gehad
de working poor zoals Amerika die kent
en nog even en de vergelijking gaat helemaal parallel
elk 2 banen en nog niet te vreten

ja wel vooral die mensen die net effe wat meer zijn gaan verdienen het huis uit pesten en in een te duur huurhuis dwingen of een koop huis wat ze niet kunnen bekostigen
lang leven Alexander Pechtold en zijn trawanten
Ohhh heilige huur liberalisatie ( moet je dat naar oos of west roepen ??? )

en gelukkig hebben ze in het afgelopen debat wat er over ging nieuwe ramp pest maatregelen aangekondigd inzake huur

tja, jij moet er tenslotte uit om plaats te maken voor een asiel zoeker
je invalide moeder kan nog best wel 8 jaar op de wacht lijst

en weer ga je de rollator verkopen om de huur te betalen en ................... jawel de marktplaats politie ......

hoe kunnen zulke sociaal bewogen mensen bezig zijn als zonderlinge Preppers ;)
ohhh , daar zie ik geen tegengesteld belang in hoor \
 

Ray

SHTF Expert
YAP ook dat is al zo, klopt
een fenomeen wat we hier nooit hebben gehad
de working poor zoals Amerika die kent
en nog even en de vergelijking gaat helemaal parallel
elk 2 banen en nog niet te vreten

Als je dan toch in armoede moet leven, gaat dat ook prima met veel vrije tijd. :lol: (....maakt van de nood dan maar een deugd.... :( )

Bovendien, als iedereen dat nu eens een paar maandjes doet:
1374283_599257140113343_198471899_n.jpg
 

sqeaky

Elementary prepper
Ik vind het opzich wel een goed idee om grote handelaren in de gaten te houden als fiscus zijnde. Als ik op marktplaats kijk zijn er hier in de buurt een stuk of 3 mensen die meer dan 1000 advertenties op marktplaats hebben. Afgaande hoeveel tijd ik gemiddeld in een marktplaats stop moet dit eigenlijk wel een volledige dagtaak zijn. Zelf geef ik meer uit op marktplaats dan dat ik verdien, dus denk niet dat ik in de gaten wordt gehouden. Tenzij ze een plan hebben om btw te heffen op aangekochte tweedehands zaken...
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Drama die Nederlandse fiscus en die Asocialedienst is helemaal een drama. Je komt daar een kantoor binnen en dan word je al behandeld als of je een of andere dief of een luie eetvreter bent (helaas zijn er ook veel mensen en vooral jongeren die er zo over denken) en ze stellen je de meest rare vragen over bewegingen op je bank rekening :')

Heb wel eens gehoord dat iemand had een half jaar voor dat hij/zij in de bijstand kwam een bestelling bij een webshop gedaan en om verzendkosten te sparen had deze persoon het samen met een kennis besteld, deze kennis had vervolgens een X bedrag naar de aanvragers betaalrekening overgeboekt. Dat is nog een heel gedoe geweest. Of ander voorbeeldje: je bent een alleen staande jonge vrouw en ze komen controleren of je stiekem niet samen woont. En dan vinden ze 2 heren boksershorts tussen je nachtkleding en je word meteen beschuldigd van fraude, want blijkbaar mag ben je meteen een fraudeur als je in herenondergoed slaapt :')

Sorry ging een beetje offtopic maar mijn haren gaan overeind staan van hoe er met de hard werkende burger word omgegaan, je moet steeds harder werken om steeds minder over te houden...
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Sorry ging een beetje offtopic maar mijn haren gaan overeind staan van hoe er met de hard werkende burger word omgegaan

voor mij geen sorry hoor
het herinvoeren van de oude tandenborstel regeling 5.0 dee mij ploffen van afschuw
als oudere weet ik nog heel goed hoeveel ellende dat heeft veroorzaakt in de eerste ronde ( ben de datum kwijt)
en deze ronde is nog veel verschrikkelijker
zelfs ouderen worden niet ontzien

en dat heb je mede te danken aan de jongere generatie die heeft staan klappen er voor
(helaas zijn er ook veel mensen en vooral jongeren die er zo over denken)
dat bedoel ik

en in gesprekken hier prive , krijg regelmatig koude rillingen en nijgingen die met een retalin moeten worden behandeld
 

Arie

Diehard Prepper
Of het zo simpel is weet ik niet. Maar een feit blijft wel dat als je zelf de belasting aangifte doet alle gegevens al ingevult zijn alleen controleren is voldoende.
 

Simurgh

Senior Prepper
Dat kan altijd dat is op verzoek bij een onderzoek naar vermeende fraude, maar daar wordt je van op de hoogte gesteld en is een officier van justitie bij betrokken dacht ik. En ja ze weten sowieso al veel te veel en toch doen ze het steeds fout bij mij met alle toeslagen...met alle gedoe van dien
 

markske

Diehard Prepper
Dat kan altijd dat is op verzoek bij een onderzoek naar vermeende fraude, maar daar wordt je van op de hoogte gesteld en is een officier van justitie bij betrokken dacht ik. En ja ze weten sowieso al veel te veel en toch doen ze het steeds fout bij mij met alle toeslagen...met alle gedoe van dien
Neem van mij aan dan in gans de EU, de belastingdienst zomaar inzage heeft ZONDER dat de betrokkene dat weet in alle gekende bankrekeningen bij de gewone banken en ja, bij een controle kijken ze vooraf deze in.
 

Simurgh

Senior Prepper
Neem van mij aan dan in gans de EU, de belastingdienst zomaar inzage heeft ZONDER dat de betrokkene dat weet in alle gekende bankrekeningen bij de gewone banken en ja, bij een controle kijken ze vooraf deze in.
het is niet dat het mij zou verbazen, maar ik zou hier wel een bron van willen zien. Speculeren kun je jezelf anders zo gek mee maken
 

petroman

SHTF Expert
Afgezien van het wel of niet inkijken van je banksaldo: ik werk gewoon voor een baas en moet gewoon inkomstenbelasting betalen.
Dan vind ik het zeer normaal dat mensen die geld verdienen via marktplaats en co. dit ook doen. Is net zo iets als zwart werken.
En dan wil ik het niet hebben over die ene persoon die wat oud kinderspeelgoed verkoopt. Maar doe je dat het hele jaar door dan ben je gewoon aaan hetw erk en mag je gewoon belasting betalen.

En ja ik heb ook liever een goedkope op zaterdag zwart werkende beunhaas voor mij aan het werk maar dat is iets anders.
 

Loreen

Last (wo)man standing
ander voorbeeldje: je bent een alleen staande jonge vrouw en ze komen controleren of je stiekem niet samen woont

Technisch gezien kan dat natuurlijk wel, als je alleen staat, maar praktisch gezien zou ik persoonlijk af en toe ook wel willen liggen als ik zou samenwonen denk ik :eek:.

Zelf ben ik vooral zittend. En alleenstaand. En enigszins sceptisch over het feit dat er heeeeel veel mensen zijn die een fulltime salaris betaald krijgen van belastinggeld om bijvoorbeeld te controleren of bijstandsgerechtigde Mieke van nr 50 nog een zelf-gehaakt kattenknuffeltje verkocht heeft via marktplaats, of misschien voor 10 euro nog een kinderstoeltje dat ze toch niet meer gebruikte, omdat die 10 euro dan mooi gekort kan worden op haar uitkering zodat de belastingbetaler zo min mogelijk belast wordt *kuch*.
Dan zou ik zeggen: kom met een basisinkomen zodat die ambtenaren zich kunnen richten op de echte criminelen die moedwillig de boel aan het flessen zijn voor bedragen die de meesten van ons niet hebben liggen, ipv op mensen die gewoon dingen verkopen die ze zelf niet meer gebruiken, waar ze zelf ooit al een keer gewoon braaf belasting over betaald hebben. Maar goed, ik ben ook maar een vooral zittende alleenstaande moeder :fluit:
 

markske

Diehard Prepper
het is niet dat het mij zou verbazen, maar ik zou hier wel een bron van willen zien. Speculeren kun je jezelf anders zo gek mee maken
Ik heb het uit eerste hand van iemand aan de top van de Belgische belastingdienst. Het is niet 100% wettelijk, als men iets bezwarend vindt, maakt men het achteraf legaal.
 

odessa1944

Senior Prepper
Of ander voorbeeldje: je bent een alleen staande jonge vrouw en ze komen controleren of je stiekem niet samen woont. En dan vinden ze 2 heren boksershorts tussen je nachtkleding en je word meteen beschuldigd van fraude, want blijkbaar mag ben je meteen een fraudeur als je in herenondergoed slaapt :')









@zonnebroodDit vind ik een beetje vreemd. controleren of iemand niet samenwoont i.v.m. uitkering geeft ze nog geen recht om door je huis en je prive-spullen te snuffelen. daar hebben ze toch een huiszoekingsbevel voor nodig en dat krijgen ze niet zo makkelijk van een rechter.[/QUOTE]
 
Bovenaan