• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Fiscus wil weten wat u verkoopt op tweedehandswebsites

Harry Nack

Last (wo)man standing
De hele ambtenarij draait er om om zoveel mogelijk mensen aan het werk te houden van onze belasting centen. Het is een blijvend groeiend gezwel wat niet weg te snijden valt.

Er worden gewoon regels en projecten verzonnen zodat ze weer wat langer aan het werk kunnen blijven. Maak dingen eenvoudiger en nog maar 10% van de ambtenaren is noodzakelijk.

Er zijn mooie voorbeelden te noemen van landen die in een politieke crisis verkeren, maar waar het gewoon goed gaat met de economie en alls draait gewoon door.
 

Flos

SHTF Expert
@Harry Nack in België een ambtenaar afdanken heeft in feite geen zin. Die lui hebben een contract en zelfs afgedankt of op pensioen krijgen ze hun hele leven het loon van hun laatse gewerkt maand.
Je moet ze alleen nuttig aan het werk zie te krijgen.
Een reporter vroeg eens aan de CEO van de Belgische spoorwegen ,, hoeveel mensen werken er eigenlijk bij de Belgische spoorwegen,, . Waarop de CEO gelijk antwoordde ,, de helft ,,
 

markske

Diehard Prepper
@Harry Nack in België een ambtenaar afdanken heeft in feite geen zin. Die lui hebben een contract en zelfs afgedankt of op pensioen krijgen ze hun hele leven het loon van hun laatse gewerkt maand.
Je moet ze alleen nuttig aan het werk zie te krijgen.
Een reporter vroeg eens aan de CEO van de Belgische spoorwegen ,, hoeveel mensen werken er eigenlijk bij de Belgische spoorwegen,, . Waarop de CEO gelijk antwoordde ,, de helft ,,
Inderdaad: http://www.clint.be/node/234474
 

Loreen

Last (wo)man standing
@Harry Nack in België een ambtenaar afdanken heeft in feite geen zin. Die lui hebben een contract en zelfs afgedankt of op pensioen krijgen ze hun hele leven het loon van hun laatse gewerkt maand.
Je moet ze alleen nuttig aan het werk zie te krijgen.
Een reporter vroeg eens aan de CEO van de Belgische spoorwegen ,, hoeveel mensen werken er eigenlijk bij de Belgische spoorwegen,, . Waarop de CEO gelijk antwoordde ,, de helft ,,

Dat gaat hier exact hetzelfde. Meneer die ik ken is ambtenaar, heeft tig jaar op een complex gewerkt waar iedereen super tevreden was over zijn werkzaamheden. Alleen toen moest er bezuinigd worden: hij was te duur, dus moest een goedkoper persoon zijn werk gaan doen. Dus werd er een jonge knul neergezet, heel het complex baalt als een stekker omdat die oude man enorm veel ervaring had en alles en iedereen kende, terwijl de jonge knul die ervaring natuurlijk (nog) niet had. Maar nou komt het "leuke", die eerstgenoemde ambtenaar zit ondertussen al jaren thuis, met volledig loon. En hij kent persoonlijk nog enorm veel mensen die in exact dezelfde situatie zitten als hij. Dus op papier is er op de betreffende afdeling bezuinigd: de duurdere ambtenaar is vervangen door een goedkopere ambtenaar. In werkelijkheid is er dus gewoon een kostenpost bijgekomen: er worden nu 2 personen betaald ipv 1, alleen de persoon die nu depressief thuis zit omdat hij niet meer MAG werken terwijl hij het wel wou en kon en nu te oud is om ergens anders aangenomen te worden wordt nu betaald uit een ander potje, dat uiteindelijk betaald wordt door dezelfde grote pot belastingcenten. Snap jij het snap ik het.

Zo heb je dus enerzijds een enorme groep ambtenaren die kunnen werken, die willen werken, maar die noodgedwongen betaald thuis op de bank zitten, en heb je anderzijds een grote groep ambtenaren die betaald worden om volstrekt nutteloos werk doen waar in heel Nederland niets of niemand daadwerkelijk beter van wordt. Maar verder is het goed geregeld hoor :p
 

Adri

Prepper
Wat een onzin.
Dus jij betaald heel graag inkomsten belasting wat erop neer komt dat je waarschijnlijk 2 a 3 maanden voor niks werkt,soort slaaf volgens mij dan,ik sta vroeg op voor mn gezin maar niet voor andere mensen of voor subsidie voor BV een concert .
 

martin

Mankinds only hope
Dus jij betaald heel graag inkomsten belasting wat erop neer komt dat je waarschijnlijk 2 a 3 maanden voor niks werkt,soort slaaf volgens mij dan,ik sta vroeg op voor mn gezin maar niet voor andere mensen of voor subsidie voor BV een concert .

Was dat maar waar.
Het is een stuk langer.

http://www.elsevier.nl/economie/new...gemiddeld-tot-21-juni-voor-de-staat-1516806W/

Belasting is naar mijn idee niet gelijk aan diefstal, want er zit een vorm van "solidariteit" in verweven.
Maar een stuk minder overheid zou naar mijn idee niet verkeerd zijn.
(met minder bedoel ik terugbrengen tot 20% van de huidige omvang)
 

Ray

SHTF Expert
@zonnebroodDit vind ik een beetje vreemd. controleren of iemand niet samenwoont i.v.m. uitkering geeft ze nog geen recht om door je huis en je prive-spullen te snuffelen. daar hebben ze toch een huiszoekingsbevel voor nodig en dat krijgen ze niet zo makkelijk van een rechter.

Dat mogen ze tegenwoordig doen, onaangekondigde huisbezoeken afleggen bij mensen met een uitkering om tandenborstels te tellen.

Over bankgegevens, volgens mij mag de belastingdienst bij een bank opvragen wat voor bankrekeningen je hebt en wat het saldo is. Het inkijken van de details op zo'n rekening, dat mag volgens mij gelukkig nog steeds niet (zonder speciale toestemming gerechtelijke macht).

@Marske Situatie in België kan anders zijn uiteraard.
 
Bovenaan