• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Get Home Bag

imker

Survivor
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik geen GHB, alles zit al in mijn EDC. In mijn werkauto ligt een M90 slaapzak en een Zarges 72 uur kist voor 2 personen. Als algemene toevoeging zou ik nog als tip mee willen geven, koop een stuk schuurlinnen van 1 meter lang en 5 centimeter breed. Komt echt onverwacht vaak van pas, te koop in elke loodgieterswinkel of bouwmarkt. In elke tas heb ik er een.

Groeten, imker.
 

imker

Survivor
@De Bezorgde Burger, maar natuurlijk, ik wandel graag met mijn houten stok en als er een beschadiging ontstaat kun je de splinters weg schuren, gereedschap met een houten steel, eelt onder je voet, zelf heb ik werkhanden dus zit er wel eens scherp eelt op of aan, een braam van iets afschuren of een vellingkantje aan iets scherps maken. Als twee dingen in elkaar geschoven moeten worden en het gaat te stroef. Ergens een puntje aan maken. Het gaat om algemeen gebruik vanuit mijn EDC. Een draadzaag heb ik ook altijd bij me, slechts 2 maal gebruikt in al die jaren en dat was wel werkgerelateerd, maar op die momenten was ik de redder in nood en dat is voor mij goed of leuk genoeg.

Groeten, imker.
 

Flos

SHTF Expert
Alles wat je opnoemt @imker dat je doet met jou schuurlinnen ( Ik moest even heel goed nadenken wat dat is ) kan je met een mes dat een beetje prepper bij zich heeft maar vooral met een steen of een stuk stoeptegel. En dat is overal te vinden denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Beste @imker, dank voor 't antwoord. Ik ben zelf iemand met een behoorlijk uitgebreide EDC/GHB (tas van meerdere liters inhoud), maar zelfs na het lezen van dit relaas denk ik niet dat schuurlinnen daar een plaats in zal vinden. De meeste van de taken die je noemt (en nog heel veel andere zaken) zou ik oplossen met mijn Leatherman Wave. Inclusief het zagen.
 
Bovenaan