• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Get Home Bag

Lai

Prepper goeroe
Tja, viel mij ook al op :confused: Las het na, weet nu hoe het kan dat mijn fietstassen zo vol zijn. Klinkt gek, maar 12 kilomter fietsen in de winter is wel een opgaaf voor mij, onderweg wat warms drinken eventueel eten zal ik waarschijnlijk wel doen om even op adem te komen. Lopend doe ik er een stuk langer over. Zeker in de winter. Vrij veel stukken geen bewoning, heel weinig verlichting, zelfs stukken geen weg voor groot verkeer. En wel veel water. Gelukkig geen stukken die onder water kunnen komen te staan bij overstroming. Nieuwe stek blijft ook droog.
Andere opties zijn: pony's dichter bij huis (is niet makkelijk met 2 hengsten en kosten) Of een klein autootje erbij.
 

Floesh

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Zo, ik blaas dit topic weer even leven in, omdat ik ook bezig ben met mijn GHB
Ideeën welkom!

En nogmaals nieuw leven inblazen, momenteel ben ik ook bezig met een GHB
https://lighterpack.com/r/49zy0m

De GHB is voor in de auto aangezien dit mijn standaard vervoersmiddel is.
Uitgangssituatie is dat het OV, een taxi of hotel niet beschikbaar zijn.
Mocht dit wel zo zijn dan heb ik altijd €100 cash verstopt in de auto.
In de auto ligt standaard een hardshell jas, een sixpack water (6x 0,5l) en in de wintertijd een Nomad Brisbane slaapzak (gratis ontvangen tijdens een aankoopactie bij Soellaart).

Het is vanuit de gedachte om het enkele dagen zelfstandig uit te houden.
Zowel in de natuur (tarp, houtzaag, waterfilter) als in bewoond gebied (bolt cutter, schakelkastsleutel).
De multi-tool en mora kunnen in beide scenario's goed van pas komen.
De slaapmat heeft slechts een R-waarde van 2.2 en is enkel voor nood, voordeel is de 'onverwoestbaarheid' en het niet lek kunnen gaan.
Ik kies niet voor een wood stove omdat het gasflesje ruim voldoende is voor het beoogde doel (ik heb er wel een dus misschien dat ik die alsnog bij doe).
Een vuur maken in de natuur voor warmte en/of water koken (rvs beker) is altijd nog een optie.
 

Pignonwiel

Senior Prepper
@Floesh let op dat de snickers smelten als het warm wordt in de auto. Verder mooi setje, die muts is ook handig in de zomer aangezien jij net zo veel haar hebt als ik :rolleyes:

Ik heb zelf qua energie gekozen voor (micro) usb en 18650 batterijen. Thrunite maakt de c2, die is te gebruiken als lader en powerbank maar als mijn zaklamp leeg is kan ik ook zo de batterij wisselen (geen laadverlies) of andersom.

Misschien als toevoeging voor jou nog 2 grote breekstaven. Wegen niks, doen het altijd en kosten niks (dus ook ideaal om achter te laten als markeringslicht of te ruilen).

Heb zelf ook zitten kijken naar exact deze boutenknipper maar zie er niet direct een toepassing voor. Wat is jouw idee hiermee?

Zal hier binnenkort mijn lijst ook eens neerzetten.
 

Floesh

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
@Pignonwiel Hekwerken open kunnen knippen om zo toegang te krijgen.



Ik heb twee 18650 led lampen die beide USB oplaadbaar zijn, de Thrunite TC12 en Nitecore MH20, mogelijk dat ik eentje toevoeg aan de GHB.

De snickers eet ik regelmatig op, goed punt om iets toe te voegen wat niet smeltbaar is maar toch zoet en een energie/moraal booster kan zijn.
Wellicht is Cliff bar een goede optie, https://www.ah.nl/producten/merk/clif-bar

Ben benieuwd naar jouw lijst, wel in LighterPack zetten ;)
 

Ray

SHTF Expert
De snickers eet ik regelmatig op, goed punt om iets toe te voegen wat niet smeltbaar is maar toch zoet en een energie/moraal booster kan zijn.
Wellicht is Cliff bar een goede optie, https://www.ah.nl/producten/merk/clif-bar

Losse gezouten pinda's en losse chocolade is een betaalbare optie en overal te verkrijgen.
60% cacao smelt niet tot zo'n 30 graden, is mijn ervaring, nog puurder en die temperatuur zal nog wel wat verder omhoog kunnen, maar het blijft uitkijken met chocolade.
 

Papillon

Diehard Prepper
Ik wil nu ook kratten in mijn kofferbak inrichten met ehbo, warmte kleding , kook dingen enz. Voorheen lag alles los in chaos. Welke krat is aan te raden?
 
F

frans81

Gast
Ik wil nu ook kratten in mijn kofferbak inrichten met ehbo, warmte kleding , kook dingen enz. Voorheen lag alles los in chaos. Welke krat is aan te raden?

Vanuit defensie komen er geregeld mooie kisten op de markt .
Prijs/ Kwaliteit is TOP.
Waterdicht en slagvast kunstof .
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Curver kratten zijn erg goed.
We namen ze ook mee op vakantie om de was in te doen. Je kan ze goed stapelen en bestaan in meerdere afmetingen.
Bedenk ook een systeem om ze goed vast te zetten. Als je in een aanrijding verzeilt raakt wil je ook niet nog een krat moeten ontwijken.

Dit ziet er ook niet slecht uit:
5351_7A160_aluminium_kist_5455614.jpg


Want @frans81 schrijft klopt ook, defensie heeft mooie kisten.
 

Roel

Mankinds only hope
Get home bag?! Niks nodig, ik woon twintig km van mijn werk, dus, niks nodig voor onderweg. Geen auto? Dan lopen, en een kleine ehbo tas heb ik zo in mijn zak.
En ook in het donker weet ik de weg naar huis...;)
 
D

Deleted member 192

Gast
Ik heb een simpele ghb.
Tussen woon en werk zit 8 km loop/fiets km, en 7 km auto.
Ik heb een noodponcho, nooddeken en een extra zachte fleecedeken.
Standaard ligt er een leeg pet flesje.
En een saywer(?) water zuiveraar.
1 pak hardkeks van Bever, niet te vreten, 100 jaar bewaarbare koekjes..
En een letterman imitatie tool, 1 van de goedkopere, bedoeld om te snijden en te zagen, doch maar 1 of 2 keer.
Voor de zekerheid een firesteel en 1 tampon..om een vuurtje te stoken.
10000watt powerbank, voor mijn mobiel.
Kan ik via social media aankondigen dat het einde van de beschaving nakende is..
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
@Arie Wattage zegt dus niets over hoe lang het duurt, alleen hoeveel (piek)stroom er op een gegeven moment getrokken wordt. Laten we de flauwigheden verder kortsluiten door er vanuit te gaan dat @fritsimeel eigenlijk mAh (milli-Ampère-uur) bedoelde.

Persoonlijk begrijp ik vooral niet waarom je die ("niet te vreten") hartkeks mee zou nemen, je kan toch gewoon iets lekkers nemen wat een paar maanden houdbaar is en dan regelmatig opeten / aanvullen?
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Get home bag?! Niks nodig, ik woon twintig km van mijn werk, dus, niks nodig voor onderweg. Geen auto? Dan lopen, en een kleine ehbo tas heb ik zo in mijn zak.
En ook in het donker weet ik de weg naar huis...;)

@Roel Verfrissend optimistische kijk op de zaak, zie je niet vaak op dit forum :D. Gelukkig gebeurt er bijna nooit iets waarvoor je meer spul mee had willen hebben, toch?

Ik reis zelf vooral met het OV, dus ik heb permanent een halve wildkampeeruitrusting op mijn rug. Dat is tevens mijn EDC, die ik al een keer eerder hier ergens gepost heb (zie link). Is een klein beetje veranderd sindsdien, maar veel scheelt 't niet. Voornaamste verschil is denk ik het toevoegen van een waterfilter (omdat ik gechloord water echt niet lekker vind) en weglaten van handschoenen.
 
Bovenaan