• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

V

Verwijderd lid 1511

Gast
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dit spreekwoord ben ik het mee eens, de rest van de post niet. Een massale besmetting onder jonge en gezonde mensen van beneden de 50 jaar zal evengoed leiden tot het compleet vastlopen van de zorg.
Gemiddeld genomen zijn ouderen de klos maar het is een grillige loterij, 90-plusser overleven soms het virus probleemloos terwijl er gezonde 30-ers zijn die het loodje leggen.

Een harde heelmeester zou een echte lockdown opleggen waarbij mensen alleen indien noodzakelijk naar het werk gaan en per gezin max een half uurtje per dag beschikbaar is voor boodschappen doen doen 1 persoon.
Voor de rest een uitgaansverbod met een avondklok met een keiharde handhaving in deze samenleving vol verwende zwakkelingen.

Ik erger me kapot aan al die slappelingen die doen alsof de wereld vergaat als ze een poosje niet naar buiten kunnen naar kroeg, hangplek of vrienden.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat je gewoon zo snel mogelijk alle gezonde mensen tot een jaartje of 50 gewoon hun gang moeten laten gaan. Alles gewoon open gooien zonder beperking. En de oudere en kwetsbare groep die geef je (op vrijwillige basis) het dringende advies om 3 weken in quarantaine te gaan in de eigen privé omgeving.
(en uiteraard de zorg voorzien van beschermende kleding/mondkapje/handschoenen)
Ik zie dat de kwetsbaren al tijden vrijwillig binnen zitten, al meer dan drie maanden, soms al vanaf maart. En hun zorgpersoneel/thuiszorg heeft/krijgt geen beschermende kleding. Dat is wat ik hier zie, ouderen die thuiszorg krijgen, kopen zelf maskers voor hun veiligheid tijdens dagelijkse verzorging. Men kan nu eenmaal niet ogen druppelen of steunkousen aandoen op anderhalve meter afstand.

Zo triest, wekelijks hoor ik bange ouderen hun verhaal. Dat zo'n tachtigplusser zit te huilen omdat die niet snapt dat mondmaskers niet verplicht worden, soms zelfs verboden worden door de zorgorganisatie. Het begint nu beter te gaan, een enkele organisatie werkt wel mee, neemt eigen inititief.
Ik heb wat ouderen geholpen de best betaalbare optie te vinden op internet. Want dat komt erbij he, dat ze vaak door hun ouderdom plus lichamelijke kwalen al veel geld kwijt zijn(hoge ziektekosten, eigen risico, eigen bijdrage, eigen bijdrage hulpmiddelen, eigen bijdrage zorg, eigen bijdrage medicijnen, taxi/belbus naar ziekenhuis en therapie) en dus eigenlijk arm zijn. En verdwalen in dat internet.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Ik denk dat ze het echt niet goed aanpakken.
We zijn nu bijna 10 maanden verder en we zijn nog geen stap verder gekomen.
De horeca zal voor minimaal 50% failliet gaan. Natuurlijk is gezondheid belangrijk. Maar als de economie instort dan gaat dat ook een enorme impact op de gezondheid geven.
(Zowel lichamelijk als geestelijk)

Natuurlijk staan de beste stuurlui aan wal. En het is makkelijk commentaar leveren achter een toetsenbord. Maar hoe is het nou toch mogelijk dat we in die 10 maanden geen stap verder zijn gekomen. Dat is toch te gek voor woorden.

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat je gewoon zo snel mogelijk alle gezonde mensen tot een jaartje of 50 gewoon hun gang moeten laten gaan. Alles gewoon open gooien zonder beperking. En de oudere en kwetsbare groep die geef je (op vrijwillige basis) het dringende advies om 3 weken in quarantaine te gaan in de eigen privé omgeving.
(en uiteraard de zorg voorzien van beschermende kleding/mondkapje/handschoenen)

Dan ben je binnen 1 maand van heel deze onzin af.
Het is een feit (ja een feit, geen mening) dat je op deze manier een hele korte (hoge) piek zal hebben van enkele uitzonderingen die alsnog ziek/dood zullen gaan. Maar dat aantal zal een fractie zijn van het aantal waar we nu al op zitten.

Dat eerste verhaal van Rutte was prima (groepsimmuniteit) maar dan moet je wel gelijk doorpakken en het ook duidelijk uitleggen. Dat ze bij het RIVM te dom zijn om uit te rekenen dat je een jaartje of 4 a 5 nodig heb om met dit tempo groepsimmuniteit te bereiken is best wel treurig.

Of je gooit alles open voor de gezonde mensen, of je gooit alles dicht en kruip onder een steen tot er een vaccin beschikbaar is.
Optie 2 betekend een economie die om zeep is omdat dit te lang zal gaan duren. Optie 1 is een "gok" die je op korte termijn niet populair zal maken maar het onderstaande spreekwoord dekt de lading.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
@martin "Iedereen van onder de 50 zijn/haar gang laten gaan, en vrolijk het Coronavirus verspreiden en ziek worden", lijkt me zeker niet verstandig. Niet iedereen overleeft immers een besmetting met dat virus, en herbesmetting is kennelijk mogelijk. Hoezo groepsimmuniteit...? En stel dat iemand dan 10x die ziekte moet doormaken om uiteindelijk redelijk immuun te worden... Tekenen wijzen er op dat een verkregen immuniteit maar van relatief korte duur kan zijn. Om dan voortaan tweemaal per jaar die ziekte te krijgen, dat houden ook jongeren-dan-50 niet lang vol, lijkt mij...
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch een iets duidelijker en leesbaarder overzicht.


EkObh2RWkAAh38f
Eindelijk komt er iets meer duidelijkheid over de maatregelen waartoe de overheid ons (wanneer) verplicht.

Als de "azijnpisser" die ik af en toe kan zijn, zie ik ook hier toch een ietwat besluiteloze en misschien ook radeloze overheid, die het liefst vast omschreven ziet wat er wanneer moet gebeuren, maar ook daarin de plank mis slaat.

Sorry (ik ben nu eenmaal atheist...), maar ik zie hier iets soortgelijks gebeuren als bij een geloof en de bijbel of koran, voor hen die zo'n geschrift letterlijk nemen: "Leef maar naar de letter van zo'n geschrift en alles is goed". Zonder verder over de zin en onzin van het eigen handelen te hoeven nadenken natuurlijk. Dat is wel zo gemakkelijk....
Nu heeft de regering al langere tijd het eigen denken uitgeschakeld lijkt het wel, en vaart m.i. redelijk blind op de dogma's van het RIVM en OMT, waar het om het Coronavirus gaat. Zozeer zelfs, dat er een RED-Team nodig was om die lieden enige zin bij te brengen, en ook dat is maar ten dele gelukt.

Enfin, er is nu dus een overzicht van maatregelen per risiconiveau...

Wat de overheid hiermee totaal over het hoofd ziet, is dat er nu geen redelijk stabiele situatie heerst.
Met de snelheid van toe- of afname van het aantal nieuwe besmettingen houdt dit overzicht van maatregelen immers totaal geen rekening.
Met als gevolg dat we behoorlijk achter de ontwikkelingen aan blijven lopen als we dit overzicht van maatregelen hanteren. Het draagt eerder bij aan een verdere toename van de ellende dan dat het tij er snel mee wordt gekeerd.

Het aantal nieuwe besmettingen loopt nu zo snel op, dat we ons binnen korte tijd op het risiconiveau van "een lockdown" zullen bevinden, vermoed ik. Het zou natuurlijk veel beter zijn om de daarvoor geldende maatregelen nu al te nemen, om te voorkomen dat het zover komt en nog verder door schiet...

Kortom: dit overzicht van maatregelen is ... als een bijbel voor zachte heelmeesters...

De voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), m.i. een echte deskundige met een verfrissende oprechtheid, geeft een zeer goede kijk op de huidige situatie. Zo omstreeks de 15 minuten in deze uitzending licht de heer Kuipers prima toe hoe het verloop er uit kan gaan zien. Alle reden om nu vol op de rem te gaan staan, lijkt ook mij.
https://www.nu.nl/283672/video/live-kuipers-geeft-update-over-aantal-ic-bedden.html
Let ook eens op wat Kuipers zegt over het aantal daadwerkelijk opgenomen nieuwe patienten, op 14:00. Hij benadrukt daarmee ook dat de officiele cijfers niet de werkelijkheid aangeven.
upload_2020-10-14_0-54-42.png
 
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ze het echt niet goed aanpakken.
We zijn nu bijna 10 maanden verder en we zijn nog geen stap verder gekomen.
De horeca zal voor minimaal 50% failliet gaan. Natuurlijk is gezondheid belangrijk. Maar als de economie instort dan gaat dat ook een enorme impact op de gezondheid geven.
(Zowel lichamelijk als geestelijk)

Natuurlijk staan de beste stuurlui aan wal. En het is makkelijk commentaar leveren achter een toetsenbord. Maar hoe is het nou toch mogelijk dat we in die 10 maanden geen stap verder zijn gekomen. Dat is toch te gek voor woorden.

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat je gewoon zo snel mogelijk alle gezonde mensen tot een jaartje of 50 gewoon hun gang moeten laten gaan. Alles gewoon open gooien zonder beperking. En de oudere en kwetsbare groep die geef je (op vrijwillige basis) het dringende advies om 3 weken in quarantaine te gaan in de eigen privé omgeving.
(en uiteraard de zorg voorzien van beschermende kleding/mondkapje/handschoenen)

Dan ben je binnen 1 maand van heel deze onzin af.
Het is een feit (ja een feit, geen mening) dat je op deze manier een hele korte (hoge) piek zal hebben van enkele uitzonderingen die alsnog ziek/dood zullen gaan. Maar dat aantal zal een fractie zijn van het aantal waar we nu al op zitten.

Dat eerste verhaal van Rutte was prima (groepsimmuniteit) maar dan moet je wel gelijk doorpakken en het ook duidelijk uitleggen. Dat ze bij het RIVM te dom zijn om uit te rekenen dat je een jaartje of 4 a 5 nodig heb om met dit tempo groepsimmuniteit te bereiken is best wel treurig.

Of je gooit alles open voor de gezonde mensen, of je gooit alles dicht en kruip onder een steen tot er een vaccin beschikbaar is.
Optie 2 betekend een economie die om zeep is omdat dit te lang zal gaan duren. Optie 1 is een "gok" die je op korte termijn niet populair zal maken maar het onderstaande spreekwoord dekt de lading.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Het tegenovergestelde is , als iedereen tot de leeftijd van 120 NIET perse ver op vakantie moest,
dan waren we naar 14 dagen van Covid 19 af geweest.
Wie gaat er nu nog naar Frankrijk, Portugal, Spanje ,etc. met het lamme excuus, "JA, ik mag dat van de regering" (jankend stemmetje)
Je mag in Duitsland op de snelweg ,op sommige plaatsen, 300 km per uur rijden, of het verstandig is, is een ander verhaal.
(Een zekere Michael Schumacher vond het onverantwoord)
Ik ben 50+, ga nergens onnodig heen, en een ieder die beweerd dat vakantie een basisrecht is,
wijs ik er op dat doodgaan dat ook is.
Als we gewoon binnen een straal van 250km vakantie hadden gehouden, waren alle problemen opgelost geweest.
En dat de jeugd blijft feesten, is verwerpelijk, maar ik begrijp het wel.
Ze zijn jong, en denken nog het eeuwige leven te hebben.
Maar alle 50+ mensen in Quarantaine? Als je alle onder de 50 in Quarantaine zet, is het ook snel opgelost.
Ze hebben nog tijd genoeg om verloren tijd in te halen. ;)

Ik denk gewoon:
Geen onnodige verplaatsingen (IKEA kan zonder ons)
Geen buitenhuis eten en drinken.
Kan men niet koken, wordt volwassen en leer een maaltijd te maken.
Bedrijfskantines kunnen eten klaarzetten op bestelling, met beperkte keuze.
Winkelen met masker, en mensen die menen hun zin te mogen doen, dwangbuis en afzondering.
Géén bezoek voor 4 weken, met uitzondering van familie in eerste graad ( (stief/pleeg)Ouders , (stief/pleeg)Kinderen).
Wandelen is nog steeds perfect mogelijk.
Mondmasker waar 1.5 meter niet mogelijk is.
Alle recreatieve samenkomsten verbieden,
Theaters, Cafés, sportkantines 1 maand sluiten.
Voor niet essentiële verplaatsingen, vliegverkeer verbieden, grenzen sluiten.
Alle competitie stopzetten, (en topsporters net zoveel belasting laten betalen als mensen die wel werken nvr. ).
Alle vakanties buiten de eigen regio verbieden, of 1 maand quarantaine zonder inkomsten. (toch inkomsten, 100% staatskas)
Volgens mij zijn we dan binnen 3 weken uit de problemen.
Thuiswerken waar mogelijk verplichten ook regering en ambtenaren.
Nodige verplaatsingen (identiteitskaart, huwelijk, scheiding etc) alleen op afspraak en 1.5m afstand.
Nieuwe huwelijk(en), etc. eerste maand niet inplannen.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Het tegenovergestelde is , als iedereen tot de leeftijd van 120 NIET perse ver op vakantie moest,
dan waren we naar 14 dagen van Covid 19 af geweest.
Wie gaat er nu nog naar Frankrijk, Portugal, Spanje ,etc. met het lamme excuus, "JA, ik mag dat van de regering" (jankend stemmetje)
Je mag in Duitsland op de snelweg ,op sommige plaatsen, 300 km per uur rijden, of het verstandig is, is een ander verhaal.
(Een zekere Michael Schumacher vond het onverantwoord)
Ik ben 50+, ga nergens onnodig heen, en een ieder die beweerd dat vakantie een basisrecht is,
wijs ik er op dat doodgaan dat ook is.
Als we gewoon binnen een straal van 250km vakantie hadden gehouden, waren alle problemen opgelost geweest.
En dat de jeugd blijft feesten, is verwerpelijk, maar ik begrijp het wel.
Ze zijn jong, en denken nog het eeuwige leven te hebben.
Maar alle 50+ mensen in Quarantaine? Als je alle onder de 50 in Quarantaine zet, is het ook snel opgelost.
Ze hebben nog tijd genoeg om verloren tijd in te halen. ;)

Ik denk gewoon:
Geen onnodige verplaatsingen (IKEA kan zonder ons)
Geen buitenhuis eten en drinken.
Kan men niet koken, wordt volwassen en leer een maaltijd te maken.
Bedrijfskantines kunnen eten klaarzetten op bestelling, met beperkte keuze.
Winkelen met masker, en mensen die menen hun zin te mogen doen, dwangbuis en afzondering.
Géén bezoek voor 4 weken, met uitzondering van familie in eerste graad ( (stief/pleeg)Ouders , (stief/pleeg)Kinderen).
Wandelen is nog steeds perfect mogelijk.
Mondmasker waar 1.5 meter niet mogelijk is.
Alle recreatieve samenkomsten verbieden,
Theaters, Cafés, sportkantines 1 maand sluiten.
Voor niet essentiële verplaatsingen, vliegverkeer verbieden, grenzen sluiten.
Alle competitie stopzetten, (en topsporters net zoveel belasting laten betalen als mensen die wel werken nvr. ).
Alle vakanties buiten de eigen regio verbieden, of 1 maand quarantaine zonder inkomsten. (toch inkomsten, 100% staatskas)
Volgens mij zijn we dan binnen 3 weken uit de problemen.
Thuiswerken waar mogelijk verplichten ook regering en ambtenaren.
Nodige verplaatsingen (identiteitskaart, huwelijk, scheiding etc) alleen op afspraak en 1.5m afstand.
Nieuwe huwelijke, etc. eerste maand niet inplannen.
@wiliam Je haalt mij de woorden uit de mond. Ik zou aanvullend nog zeggen: mondkapjes overal verplicht (behalve thuis en buiten), en het gebruik van filterende mondkapjes promoten. Verder wel zo'n beetje de superspreaders-nr-1 (de scholen!) twee weken extra herfstvakantie geven. Dat men nu die kans niet neemt vind ik verbijsterend, maar ligt natuurlijk prima in lijn met "de alternatieve logica" die regering en RIVM hanteert. Fake-logics:lol:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu al de zoveelste Juf hier in de regio die besmet thuis zit . In contact gekomen met oa ( Jonge ) mensen die ook weer in de zorg werken . Dit weer omdat hun kindjes bij hun in de klas zitten ! Telkens weer stapje terug en 2 weken afspraken aanpassen.
Voor mij betekend dat niemand in huis ( ook niet met kapje !) en nu de optie om diepgaandere gesprekken te kunnen voeren tijdens wandelingen van 2 tot 4 uur .
Dus de zorg valt hier niet weg maar maakt plaats voor andere vorm van ondersteuning .

Gewoon oplossingsgericht te werk gaan .
Sommige mensen zetten het dan op stop die zorg aan huis . Maar eenmaal eruit zit je er niet zomaar weer in .

Net dit bovenstaande bericht geplaats en via WhatsApp kwam er een bericht binnen! Dus een

Edit,

Zojuist bericht dat mijn begeleidster zich morgen net na 9.00 u kan / moet laten testen wegens bijholte klachten .

Vrijdag de uitslag .

Weer aanpassen
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Het sluiten van scholen, kerken, kroegen et. heeft natuurlijk alleen zin als de betrokkenen, jong/oud, zich in de sluitingsperiode aan alle regels houden.

Als scholen dichtgaan en vervolgens de kids massaal gaan feesten op een of ander eiland dan werkt de maatregel niet.

Als ik thuis ga werken om vervolgens gezellig met aanhang naar de ikea te gaan, dan werkt de maatregel thuiswerken niet.
En zo kan je meer situaties bedenken.

Het lijkt wel een collectieve gekte dat iedereen gaat zoeken naar wat de regering niet genoemd heeft en dat gaan we dan doen.
Moskeeën gaan gewoon dicht waarom dan een kerk niet ? Heeft niets met godsdienstvrijheid te maken maar alles met gezond verstand. Twee weken thuis blijven is 2 diensten missen.
Hoe doen die dat als je ziek bent?

Typisch Hollands om overal naar een lek te zoeken ?
 

Ray

SHTF Expert
Ik denk dat ze het echt niet goed aanpakken.
We zijn nu bijna 10 maanden verder en we zijn nog geen stap verder gekomen.
De horeca zal voor minimaal 50% failliet gaan. Natuurlijk is gezondheid belangrijk. Maar als de economie instort dan gaat dat ook een enorme impact op de gezondheid geven.
(Zowel lichamelijk als geestelijk)

Natuurlijk staan de beste stuurlui aan wal. En het is makkelijk commentaar leveren achter een toetsenbord. Maar hoe is het nou toch mogelijk dat we in die 10 maanden geen stap verder zijn gekomen. Dat is toch te gek voor woorden.

Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat je gewoon zo snel mogelijk alle gezonde mensen tot een jaartje of 50 gewoon hun gang moeten laten gaan. Alles gewoon open gooien zonder beperking. En de oudere en kwetsbare groep die geef je (op vrijwillige basis) het dringende advies om 3 weken in quarantaine te gaan in de eigen privé omgeving.
(en uiteraard de zorg voorzien van beschermende kleding/mondkapje/handschoenen)

Dan ben je binnen 1 maand van heel deze onzin af.
Het is een feit (ja een feit, geen mening) dat je op deze manier een hele korte (hoge) piek zal hebben van enkele uitzonderingen die alsnog ziek/dood zullen gaan. Maar dat aantal zal een fractie zijn van het aantal waar we nu al op zitten.

Dat eerste verhaal van Rutte was prima (groepsimmuniteit) maar dan moet je wel gelijk doorpakken en het ook duidelijk uitleggen. Dat ze bij het RIVM te dom zijn om uit te rekenen dat je een jaartje of 4 a 5 nodig heb om met dit tempo groepsimmuniteit te bereiken is best wel treurig.

Of je gooit alles open voor de gezonde mensen, of je gooit alles dicht en kruip onder een steen tot er een vaccin beschikbaar is.
Optie 2 betekend een economie die om zeep is omdat dit te lang zal gaan duren. Optie 1 is een "gok" die je op korte termijn niet populair zal maken maar het onderstaande spreekwoord dekt de lading.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Aanname hierbij is dat groepsimmuniteit bestaat en voldoende werkt. Dat lijkt niet bepaald het geval.

Tweede aanname is dat je 50+ en 50- kan scheiden, dat de ene groep los van de andere in een soort quarantaine kan gaan. Dat is echt een illusie. Als iedereen van 50+ thuis blijft draaien de ziekenhuizen, scholen en bedrijfsleven ook niet meer, die groep is echt heel groot en geeft ook nog eens de meeste centen uit in het restaurant, bij de Ikea, etc. Op bejaarde leeftijden is er dan ook vaak een afhankelijkheid van een vorm van zorg, van mantelzorg tot thuiszorg, gegeven door de jongere groep.

Ook krijg je bij volledig los laten voor 50- nog steeds ziekenhuizen die overstromen en dus de discussie wie we nog wel of niet gaan helpen/opnemen.

Ik ben van mening dat zo'n simpele oplossing niet werkt, naast de ethische bewaren.

Dat er flink is gefaald in de afgelopen acht maanden is wel duidelijk. Testcapaciteit en contactonderzoek zijn cruciaal nadat je het aantal besmettingen hebt terug gebracht tot een werkbaar aantal. Het is puur onvermogen dat dit niet goed geregeld is in Nederland. Mijn mening is dan ook meer in overeenstemming met het Red team, die vinden dat de hamerklap die Rutte nu het virus wil geven, nog niet genoeg is.

Sowieso gaat het langer duren dan vier weken. Eerst duurt het twee weken voordat het effect begint. Daarna wil je meerdere halveringen zien van het aantal besmettingen. Van 8000 naar 4000, naar 2000, naar 1000 en het liefst nog naar 500. Bij een R van 0,7, dus niet 0,9 waar de overheid nu op stuurt, duurt dat weer vier weken en ben je dus al zes weken verder.

Wat ook gezegd moet worden, de hedendaagse maatschappij met al zijn reisbewegingen, contacten en massaal in steden wonende bevolking is bijzonder kwetsbaar voor een virus uitbraak als deze. Op enkele uitzonderingen na, heeft ieder land daar enorme problemen mee. Overal worden bestaande kwetsbaarheden van landen en systemen bloot gelegd, zoals nu in Nederland dat onze 'net genoeg en altijd op de tenen lopende' gezondheidszorg meer dan reguliere zorg niet aan kan.

Ook ben ik bang dat een 'perfecte' strategie eigenlijk helemaal niet bestaat. Deels zijn we gewoon afhankelijk wat er in de rest van de wereld gebeurt. Al was Nederland morgen corona vrij, de vraag is hoe je dat houdt, want zonder personenverkeer draait de economie ook niet, daarvoor zijn we teveel verweven internationaal. Uiteindelijk raken we pas echt van corona af, als dat in een flink deel van de wereld ook lukt, want Nederland kan niet als een soort hermetisch afgesloten eiland fungeren.
 

petroman

SHTF Expert
Wat ook gezegd moet worden, de hedendaagse maatschappij met al zijn reisbewegingen, contacten en massaal in steden wonende bevolking is bijzonder kwetsbaar voor een virus uitbraak als deze. Op enkele uitzonderingen na, heeft ieder land daar enorme problemen mee.

Mwah, nu krijgt de maatschappij de schuld.
Klopt de hedendaagse maatschappij is complex. Maar in Nieuw Zeeland gaat alles op slot, iedereen luistert en doe je dat niet dan wordt je gewoon een "wanted' persoon en wordt je actief gezocht !
Verhaal was dat 2 mensen in quarantaine een hotel hadden verlaten. Mooi dat de politie op zoek ging.
Alle (on)mogelijkheden opgeteld ligt het gewoon bij de mentaliteit, intellect of hoe je het wil noemen van de individu of je een virus uitbraak als deze de kop kan indrukken.

Als iedereen gewoon twee weken op hok ging dan waren we klaar.
 

Preppertt

Senior Prepper
Maar dan ook echt iedereen. En dan ook iedereen ter wereld. Want je kunt net als in Nieuw Zeeland wel enorm streng doen, maar zodra de beperkingen worden opgeheven en je krijgt weer inreizende personen uit landen waar ze niet zo streng zijn kun je het virus weer importeren, zoals ook in Nieuw Zeeland. Nieuw Zeeland is dan nog een eiland waar je redelijke controle over je grenzen hebt, maar hier in Nederland kun je zomaar overal de grens over lopen. En dan moet je dus over heel de wereld enorme privacy schending gaan plegen om alle mensen te tracken en verplicht op te sluiten in hun huis. Je moet je afvragen of je dat moet willen.

Het is heel jammer, maar we zullen er mee moeten leren leven. Corona (COVID) gaat nooit meer weg en tot dat we een medicijn hebben zal het ook lastig te behandelen zijn. Dan moeten we het maat gaan behandelen als een dodelijke ziekte, zoals veel kankersoorten nog steeds zijn. Krijg je het en behoor je tot een bepaalde risicogroep, dan heb je een bepaalde kans om dood te gaan. Hoort bij het leven.
 

phtvs

Sysop
Admin
Inmiddels heeft het covid-19 virus ook in huize phtvs toegeslagen. Mijn dochter werkt in een verpleeghuis en is daar besmet geraakt en positief getest. Gelukkig op wat snotteren en hoesten na, verder geen klachten. Het verpleeghuis heeft de besmette cliënten in afzondering geplaatst op hun kamers maar dat bleek niet voldoende.
 
P

Popeye

Gast
Inmiddels heeft het covid-19 virus ook in huize phtvs toegeslagen. Mijn dochter werkt in een verpleeghuis en is daar besmet geraakt en positief getest. Gelukkig op wat snotteren en hoesten na, verder geen klachten. Het verpleeghuis heeft de besmette cliënten in afzondering geplaatst op hun kamers maar dat bleek niet voldoende.
balen.gif
BALEN
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Vraag:"Waarom groeien de opnames niet mee met de besmettingen?"

Antwoord:Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) heeft in de afgelopen maanden veel te weinig ziekenhuisopnames van coronapatiënten gemeld, blijkt uit onderzoek van NU.nl.

Het ministerie is daarom overgestapt op een nieuwe bron voor het aantal dagelijkse ziekenhuisopnames in het coronadashboard van de Rijksoverheid. Het gevolg is dat het aantal dagelijkse ziekenhuisopnames woensdag in één klap ruim is verdubbeld ten opzichte van dinsdag. Het gemiddelde aantal patiënten dat per dag wordt opgenomen, is hierdoor binnen een dag opgelopen van 57 naar 134,3. En dat terwijl de signaalwaarde, die als een alarmbel functioneert, 40 is. Deze signaalwaarde is een van de belangrijkste indicatoren voor het kabinet om het risiconiveau van de corona-uitbraak in te schatten.
https://www.nu.nl/coronavirus/60838...einig-opnames-coronapatienten.html?redirect=1
 

will

Senior Prepper
Inmiddels heeft het covid-19 virus ook in huize phtvs toegeslagen. Mijn dochter werkt in een verpleeghuis en is daar besmet geraakt en positief getest. Gelukkig op wat snotteren en hoesten na, verder geen klachten. Het verpleeghuis heeft de besmette cliënten in afzondering geplaatst op hun kamers maar dat bleek niet voldoende.

Veel beterschap gewenst!
Sterke voor iedereen.

Gtz,

Will
 

M van der Lugt

Survivor
Mooi verhaal o over na te denken. Ik geef praktijkles in het voorgezet onderwijs en mag met 27 leerlingen in 1 lokaal werken en binnen de 1,5 m als het niet anders kan. (En dat kan niet anders). Per persoon hebben we dan 4,2 m2 ruimte beschikbaar. Als je 1,5 m afstand wilt bewaren heb je 9 m2 per persoon nodig. Ruim 2x zo veel. Moet je weten dat we met een ZEER besmettelijk en ZEER dodelijk virus te maken hebben. Blijkbaar vindt onze regering dat ik opgeofferd kan worden.
Als ik thuis met mijn partner 4 gasten ontvang hebben we 11 m2 aan ruimte beschikbaar in de woonkamer maar overtreden we de regels. Als je mensen als kleuters behandelt zullen ze zich daar ook naar gaan gedragen. Dus al dat geroep om een complete lockdown en harder ingrijpen? Zolang ik nog geslachtofferd wordt ten kosten van de economie zeg ik. Zoek het maar uit met je flauwekul. 6400 doden en een paar honderdduizend besmettingen? Standaard griepseizoen zou ik zeggen.
 

Ray

SHTF Expert
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had al niet zo'n hoge pet op van het verantwoordelijkheidsgevoel en het incasseringsvermogen in onze hedendaagse maatschappij, en dat is er in de corona crisis bepaald niet beter op geworden.

Ondanks het feit dat velen te maken hebben met ziekte, dood en ellende geldt voor de overgrote meerderheid van de mensen dat alles te scharen is onder de noemer "klein en overkomelijk" leed. Voor zover ik weet is er niet of nauwelijks sprake van honger, dakloosheid of het ontbreken van levensreddende zorg.
Op dit moment vinden er afscheidsparty's in de horeca plaats onder het mom van "nog 1x genieten'. Alsof het onze laatste dag is en de wereld morgen vergaat. Decadent gedrag noem ik dat, om van te kotsen. De desbetreffende ondernemers gun ik van harte een meerjarige lockdown.

Houding en gedrag van met name 20-ers en 30-ers baart me zorgen. Na mij de zondvloed en alles voor het eigen ik lijkt het wel. En het valt me zwaar om dit zo op te schrijven want juist ik ben degene die altijd verkondigd heeft dat klagen over "de jeugd van tegenwoordig" bewijst dat je zelf een oude zeur aan het worden bent.

Als prepper heb ik nu het bewijs gezien van wat ik altijd al dacht. Als het er op aan komt ben je op je zelf aangewezen en de slecht voorbereide meute bestaat uit egoisten die ten koste van anderen door de tijd proberen te komen op de voor hen zelf meest gemakkelijke manier.
Opsec is key, nog vele malen belangrijker dan ik tot nu toe heb gedacht.
 
Bovenaan