• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
@Henk88 Ook andere landen melden dat mensen corona krijgen na de eerste inenting.
Betekent vooral dat je goed voorzichtig moet blijven tot ruim na de tweede inenting.

SiouxieWilles: That’s not evidence vaccines don’t work. IT TAKES TIME FOR OUR BODIES TO MOUNT AN IMMUNE RESPONSE. But it is evidence we need to be careful even if someone has had one vaccine dose
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ook na een tweede inenting kan je covid-19 krijgen...al wordt je daar dan niet zo ziek van. Dat is dus de winst van het vaccineren. De winst voor jezelf dus, zodat je niet aan de beademing op een IC eindigt, of in een kist.
De winst voor de maatschappij is dat de zorg niet belast wordt en dat de deuren van de winkels en scholen en festivals weer open kunnen.
https://www.jpost.com/israel-news/r...orona-after-receiving-two-pfizer-doses-655703

Onder invloed van de vaccinaties, is het percentage ernstig zieke 60-plussers de afgelopen dagen drastisch gedaald van 2,5% naar 1,5%. Minstens 75% van de 60-plussers heeft al minstens één injectie gekregen, wat aangeeft dat het vaccin al effect heeft, ook al werd verwacht dat het effect pas na de tweede dosis zou komen.
“Deze 1,5% is ongekend, dit heb ik de hele periode niet gezien. Het vaccin heeft een duidelijk effect. Dit toont het begin van het einde.”
https://www.joods.nl/2021/01/virus-besmettingen-blijven-hoog-in-israel-aantal-doden-richting-4000/
 
F

forumlid 1447

Gast
Van 2.5% naar 1.5% is een statisch getal dus hier even het gigantische verschil.
Op 1 Miljoen mensen is 2.5% , 25.000, terwijl 1.5% 15.000 gevallen geeft
Misschien een strohalm, maar een hoopvolle verbetering.
Uiteindelijk wordt covid een soort jaarlijks terugkerend virus,
maar door ons afweersysteem, zullen we er minder snel ,grote gevolgen van hebben.
Net als bij griepvaccinatie, wordt ons lichaam voorbereid zich te kunnen verdedigen.
Dit gaat het covid vaccin nu ook doen, ons lichaam leren zich te verdedigen.
Net als, andere virussen, kan je het dan wel krijgen,
maar de kans om er aan dood te gaan, wordt minimaal.
 

martin

Mankinds only hope
Op 1 Miljoen mensen is 2.5% , 25.000, terwijl 1.5% 15.000 gevallen geeft

Als je kijkt hoeveel mensen er ouder zijn dan 65 dan kom je in Nederland uit op minimaal 3 miljoen.
(kan even niet zo snel een makkelijke cumulatieve grafiek vinden op het CBS)
Daar moeten we nog bij optellen de groep 60 tot 65 en die bestaat uit ongeveer 1 miljoen.
Nu snap ik niet hoe ze uitkomen op 1,5 % verschil want je praat volgens mij over een verschil van 1%
En dat zou in Nederland uitkomen op een "strohalm" van 40.000 dus dat is best wel een dikke strohalm.
Nu gaat de bron uit van cijfers in Israël en je mag denk ik niet 1 op 1 de verhoudingen overnemen.
En 1% is flink wat, maar als je in 2018 (om maar iets te noemen) een afname ziet van 1% minder zieken in een bepaalde leeftijdsklasse je alsnog met diverse verklaringen kan komen.

Ik denk dat je heel terughoudend zal moeten zijn met de cijfers en statistieken. Aangezien iemand maar 1 keer dood kan gaan en de meest kwetsbaren al gesneuveld zijn zal het verloop van de sterftecijfers sowieso een knik krijgen die veroorzaakt is door dit gegeven.
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Dus je moet de joodse CBS raadplegen (als je dat al niet gedaan had)

Dat heb ik gezien, dus ik heb de bevolking van Nederland gepakt waarvan men ouder is dan 60 jaar (4 miljoen) en daar die 1 % over gepakt.
(inclusief de opmerking dat je niet 1 op 1 die 1% mag overnemen)
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Het Europese geneesmiddelenbewakingscomité PRAC onderzoekt of zeer kwetsbare ouderen beter kunnen afzien van vaccinatie met een van de nieuwe coronavaccins van Pfizer en Moderna. Aanleiding is de dood van dertien zeer broze 80-plussers in Noorwegen, die net een vaccin hadden gekregen.

Als aanvulling op deze post onderstaande link

https://www.nu.nl/coronavirus/61027...in-en-overlijden-hoogbejaarden-en-zieken.html

Ik ben redelijk rationeel aangelegd maar heb toch wel wat twijfels m.b.t. deze conclusie.
Als het er nu 2 zouden zijn geweest dan zou ik het begrijpen.
13 stuks is naar mijn idee iets meer dan toevallig.

Ik zou onderstaande quote er nog even uit willen lichten:

"Het is niet onmogelijk dat sommigen die het vaccin kregen zo kwetsbaar waren dat je misschien had moeten overwegen hun het vaccin niet te geven omdat ze zo ziek zijn", zei directeur Camilla Stoltenberg van het Noorse Instituut van Volksgezondheid.

Doe hier dan ook iets mee zou ik zeggen.

Maar los hiervan ben ik wel blij met de transparante wijze waarom deze getallen en uitkomst van dit onderzoek worden gecommuniceerd.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Maar los hiervan ben ik wel blij met de transparante wijze waarom deze getallen en uitkomst van dit onderzoek worden gecommuniceerd.
Precies daarom postte ik het ook...net zoals ik de resultaten van de voortgang in Israël post.

En dan komt er onderzoek en het resultaat:
De dienst Volksgezondheid in Noorwegen zegt dat er geen reden tot paniek is nadat 23 ouderen overleden enkele dagen nadat ze het vaccin tegen Covid-19 kregen. Volgens de autoriteiten is er geen directe link.
https://businessam.be/noorwegen-geen-verband-tussen-23-doden-en-vaccin/
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik begrijp dat de zeer oude zwakke patiënten heftig reageerden op relatief milde bijverschijnselen van de vaccinatie. Wanneer je dus doorgaat met het vaccineren van de zeer oude zwakke patiënten komt dat naar mijn menig neer op euthanasie voor een deel van deze groep.
Als je direct na de vaccinatie overlijd dan is er altijd een verband. Tenzij deze mensen al op sterven lagen. Maar als dat zo zou zijn, waarom dan vaccineren. Ook is er maar bij 13 gevallen onderzoek gedaan begrijp ik. Wat is er met de 20 andere gevallen gedaan?

Het roept dus meer vragen op dan er antwoorden zijn gegeven en in dat opzicht vind ik het erg vreemd dat ze toch doorgaan met vaccineren.
 

martin

Mankinds only hope
Het roept dus meer vragen op dan er antwoorden zijn gegeven en in dat opzicht vind ik het erg vreemd dat ze toch doorgaan met vaccineren.

Dat vind ik dus ook.
Dan kan je veel beter kiezen voor het paraplu effect.
Het paraplu effect betekend dat je iedereen in de omgeving vaccineer. (verzorgende/bezoekers/kinderen) en als er niemand meer is die ze kunnen besmetten dan is er ook geen noodzaak om deze kwetsbare groep te vaccineren.

Ik heb het al vaker gepost maar de aanpak van het coronavirus zal de geschiedenis in gaan als de grootste faal ooit.
En dat bedoel ik niet sarcastisch of betweterig. Maar hoeveel domme beslissingen zijn er al genomen.
Enige waar men zich in de toekomst kan achter verschuilen is dat ieder land heeft gefaald.
Jammer dat een eerste jaars student geneeskunde meer kennis van zaken heeft dan het RIVM en/of de WHO.

(Natuurlijk heeft het RIVM en WHO voldoende kennis, ze zijn echter niet in staat om het om te zetten in beleid omdat ze bang zijn om foute afwegingen te maken.)
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Jammer dat een eerste jaars student geneeskunde meer kennis van zaken heeft dan het RIVM en/of de WHO.

Dat is het aloude verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Als je iedereen 14 dagen in zijn huis laat zitten is het virus weg. In de praktijk haal je dat natuurlijk niet, dan is het meer een kwestie van bijna iedereen thuis laten zitten en het virus is dan bijna weg.
In maart/april van vorig jaar was zo'n aanpak absoluut onbespreekbaar. En nu ook nog.

Maar als je het uit zou rekenen, zowel financieel als sociaal maatschappelijk dan zou je willen dat we het zo aangepakt hadden.
Met in totaal drie keer aan het begin van elk kwartaal een 2-weekse lockdown en tussen door veel testen waren we nu zo goed als coronavrij geweest.
Tegen een fractie van de kosten en met heel veel minder slachtoffers door corona zelf en door uitgestelde of afgelaste medische behandelingen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Belgisch virus uitbraak, Engelse variant.
Vlaamse vrouw overtreedt regels, 5000 mensen in quarantaine: sneeuwbaleffect na ‘onschuldig’ skireisje | Buitenland | AD.nl
Volgens de letter van de wet, heeft de dame geen enkele fout gemaakt.
En gedeeld ouderschap, wordt niet opgeschort, want bij eerste controle negatief.
En wat is de periode waar binnen men moet testen?
Nadat men een CTPC code heeft ontvangen (vanaf 2 jan).
Dame ging in quarantaine, alleen dochter kwam thuis.
Als ze nu beide gaan beweren, dat ze voortdurend een masker hebben gedragen,
is er geen enkele fout gemaakt.
Overigens als je voor nieuwjaar een test deed , bij twijfel, en die was negatief dan kwam er geen 2e test.
Begin December kon je jezelf niet eens laten testen, zonder uitdrukkelijk verzoek van arts.
In België veranderen de regels met de dag, dus probeer er maar uit te komen, naar 1 week buitenland.
Ik wil maar zeggen, de vrouw is al veroordeeld, voordat de gegevens bekent zijn.
En om privacy redenen , worden die niet vrij gegeven.
De pers veroordeeld je wel.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Virologen slaan alarm: coronamutanten kunnen opnieuw infecteren
Het coronavirus is bezig te ontsnappen aan de greep van ons immuunsysteem. Dat constateren virologen die in Zuid-Afrika en de Amazone iets zorgwekkends zien: mensen, die voor de tweede keer besmet raken met het coronavirus. Tot wel de helft van eerder geïnfecteerde mensen zouden toch weer de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse variant van het virus kunnen krijgen. Aanwijzingen of daardoor ook vaccins minder goed werken, zijn er nog niet.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...amutanten-kunnen-opnieuw-infecteren~b2340b33/
 

phtvs

Sysop
Admin
Eerste vaccindeal openbaar: landen draaien op voor schadevergoedingen
Uit het document, waarin delen van de tekst zoals bedragen zijn weggelakt, valt onder meer op te maken dat EU-landen straks mogelijk schadevergoedingen voor eventuele bijwerkingen van het vaccin gaan betalen, en dus niet de producent. Dat is geen verrassing, maar de contracten waren tot nu toe staatsgeheim.
https://www.ad.nl/dossier-coronavir...-draaien-op-voor-schadevergoedingen~aff2c2df/

Link naar het document: https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/curevac_-_redacted_advance_purchase_agreement_0.pdf
 

martin

Mankinds only hope
Oeps, Nederland besluit dat er zes weken tussen de Pfizer-vaccins komt te zitten ipv twee weken. Dan kan er sneller meer mensen gevaccineerd worden.

Ik snap hier werkelijk niks van.
Hoe lastig kan het nu zijn om in geval van een crisis (en je mag dit echt wel een crisis noemen) eens met draconische stappen te komen.
Gewoon 24 uur de boel bemannen/bevrouwen/bemensen en binnen 14 dagen iedereen die het ziet zitten te vaccineren.

Gewoon vanaf de huisartsenposten en vanuit buurthuizen/bibliotheek/kerk/moskee. Ben je ook gelijk van het probleem af met de bewaartermijn en de temperatuur want als je er een beetje vaart achter zet kan je die vaccins makkelijk vanuit iedere vriescel in een ziekenhuis (-80 graden) distribueren naar lokale kleinere distributiepunten want je gaat echt geen vloeistof van -80 graden bij iemand inspuiten. Dus de tijd die het kost om het te ontdooien kan je dan mooi gebruiken om eens na te denken om efficiënt door te pakken. 6 weken, wat een gepruts.
 
Bovenaan