• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Daar hebben wij de EU niet voor nodig, artikel 11 van onze grondwet is duidelijk genoeg.
De overheid kan een burger niet (zomaar) verplichten om zich te laten vaccineren.
Toch sluit artikel 11 niet uit dat een werkgever een werknemer tot iets kan verplichten dat strikt genomen in strijd is met de Grondwet. De Grondwet heeft namelijk zogenoemde verticale werking: zij geldt tussen overheden en burgers.
https://www.wvo-advocaten.nl/verplicht-vaccineren/ (interessante casus in deze link, en ook het hoofdstukje belangenafweging is zeker voor hen die in de zorgwerken nuttig om te lezen)
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Het zou ook in stoom afblazen gepast hebben maar sodemietersetering, we hebben er vandaag 100.000 vaccinaties bij!
Hard gewerkt denk je dan eerst maar het blijkt de haagse huup-huup-hugo-truuk te zijn met de rekenmethode.
Ministerie past berekening vaccinaties aan: in één keer 100.000 prikken meer gezet

Den Haag - Het aantal toegediende vaccinaties dat in het coronadashboard van Hugo de Jonge vermeld staat, krijgt zondag een flinke boost. Stond de teller van het aantal prikken eerder nog op 226.298, nu zijn het er in één klap 346.790 geworden.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/915...es-aan-in-een-keer-100-000-prikken-meer-gezet

Nu maar hopen dat het ook echte prikken zijn geweest en niet alleen getalltejes in excel.

N.B. Wat Hugo kan, kan ik ook. Heb ook mijn rekenmethode aangepast en ik heb al 112 rollen wc-papier, 5 kilo rijst en 26 liter water extra in de prepkast.
Moeten jullie ook doen !
 

PBear

Mankinds only hope
Het zou ook in stoom afblazen gepast hebben maar sodemietersetering, we hebben er vandaag 100.000 vaccinaties bij!
Hard gewerkt denk je dan eerst maar het blijkt de haagse huup-huup-hugo-truuk te zijn met de rekenmethode.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/915...es-aan-in-een-keer-100-000-prikken-meer-gezet

Nu maar hopen dat het ook echte prikken zijn geweest en niet alleen getalltejes in excel.

N.B. Wat Hugo kan, kan ik ook. Heb ook mijn rekenmethode aangepast en ik heb al 112 rollen wc-papier, 5 kilo rijst en 26 liter water extra in de prepkast.
Moeten jullie ook doen !

Het bericht uit de Telegraaf voor waar aannemend, moet ik concluderen dat het niet om echte prikken gaat. Immers worden nu afgeleverde vaccins als reeds gedane prikken geteld.
Mij lijkt dat alles waar het niet geregistreerde prikken in daadwerkelijke unieke mensen betreft toch onder het begrip "fake news" valt.
De behoefte om de belabberde cijfers op te leuken blijkt wel erg groot.
Alsof we dit soort propaganda nodig hebben... Getver...!!!
 

phtvs

Sysop
Admin
Immers worden nu afgeleverde vaccins als reeds gedane prikken geteld.
Volgens de overheid niet dus. Op de website van rijksoverheid word een aantal van 346.790 gemeld onder het kopje "Aantal gezette prikken". Ze zijn dus wel degelijk aan het goochelen met cijfers om het er beter uit te laten zien en doen daar niet eens moeilijk over. Vroeger werd er van alles en nog wat gedaan om niet kloppende, bijgespijkerde cijfers te verbloemen, vandaag de dag geven ze het gewoon toe en niemand die zich er druk over lijkt te maken.
Of het nu gaat om aantal positief geteste personen, het aantal mensen op de IC of het aantal gevaccineerden, het is allemaal één pot nat en de cijfers kloppen voor geen meter.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Dat de lage vaccinatiecijfers te wijten zijn aan onderrapportage van de ziekenhuizen, zoals het ministerie beweert, is volgens de ziekenhuizen apert onjuist. ,,Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) heeft namens de ziekenhuizen vanaf 6 januari dagelijks de vaccinatiecijfers gerapporteerd”, meldt de organisatie in een reactie aan deze krant.
https://www.gelderlander.nl/binnenl...ccinaties-niet-door-onderrapportage~ab12bd07/
 

petroman

SHTF Expert
Waarschijnlijk is het net zo iets als bij de corona testen: alle acties uitgevoerd in/door privé klinieken of commerciële instellingen/bedrijven tellen we niet mee.
Of wel. Of misschien. Of nu nog niet maar zo meteen wel.
 

Ray

SHTF Expert
Mijn broek zakte er gister ook van af, polderklooien noem ik het.

Je hebt prik 1 en de vervolg prik 2 bij de huidig toegepaste vaccins. Dat ze bij de overheid van te voren niet verzonnen hebben dat een enkel getalletje niet zou voldoen is stuitend. Wat je wilt weten is hoeveel mensen de eerste prik hebben gehad en hoeveel ook de tweede en het liefst ook met welk vaccin. Als straks het Jansen vaccin komt, waarbij maar 1 prik nodig is, wordt het beeld weer verder vertroebeld.
 

phtvs

Sysop
Admin
Mijn broek zakte er gister ook van af, polderklooien noem ik het.

Je hebt prik 1 en de vervolg prik 2 bij de huidig toegepaste vaccins. Dat ze bij de overheid van te voren niet verzonnen hebben dat een enkel getalletje niet zou voldoen is stuitend. Wat je wilt weten is hoeveel mensen de eerste prik hebben gehad en hoeveel ook de tweede en het liefst ook met welk vaccin. Als straks het Jansen vaccin komt, waarbij maar 1 prik nodig is, wordt het beeld weer verder vertroebeld.
Het risico bestaat zelfs dat er mensen zijn die van twee verschillende fabrikanten een vaccinatie krijgen met alle gevolgen van dien.
 

Ray

SHTF Expert
Het risico bestaat zelfs dat er mensen zijn die van twee verschillende fabrikanten een vaccinatie krijgen met alle gevolgen van dien.
Hoezo? De getallen die naar buiten worden gecommuniceerd komen niet rechtstreeks uit je medisch dossier, waarin in wel staat opgenomen waarmee je bent gevaccineerd. Dat tellertje op het corona dashboard is gelukkig niet leidend.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Het wordt nog erger....


EtJljsWXUAMQNck
 

petroman

SHTF Expert
Kan ik mijn niet ergens aanmelden om mee te doen bij zo'n onderzoek. De uitkomst is toch een rad voor je ogen van fortuin.
Ik zal ook keurig me bonnetjes op tijd inleveren.
 

phtvs

Sysop
Admin
Vaccin-koploper stelt verwachting bij: ’Collectieve immuniteit raakt verder en verder weg’
Nu gaat men ervan uit dat daarvoor 80 tot 90 procent een inenting moet krijgen. Aangezien bijna een derde van de bevolking jonger is dan zestien jaar, kan dat aantal alleen worden gehaald als ook kinderen worden gevaccineerd. Daarvoor is echter nog niet voldoende onderzoek gedaan. „Het betekent dat we nog wel even met het coronavirus zullen leven.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/170...ectieve-immuniteit-raakt-verder-en-verder-weg
 
Bovenaan