• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Ray

SHTF Expert
@Candyman, Logica, hoe kan een variant ontstaan door vaccinaties voordat er gevaccineerd werd?

Daarnaast zie je het knip en plakwerk, let maar eens op het licht bv. dat zijn twee verschillende situaties geweest en de overgang is ook nogal amateuristisch. Dit komt niet van de parlementaire cameralieden.

Maar waar vond je hem dan, je hebt hem toch ook ergens zelf gevonden? Anders lijkt het net alsof je hem zelf in elkaar gefreubeld hebt, maar dat zal toch niet.

Als je de originele video's wilt zoeken, kan dat, deze video's van het voorlichten van de tweedekamerleden en uitleg aan het kabinet van het RIVM worden allemaal door de NOS gedeeld op dit kanaal op youtube: https://www.youtube.com/c/NOS/videos
 

Candyman

Diehard Prepper
Nee hoor zo handig ben ik niet :lol:
Hij kwam voorbij in een telegram groep.
Qua data wbt de Engelse variant en de vaccinatie heb je wel een goed punt.
Goed geredeneerd :thumbsup:
Er komen veel leugens voorbij van zowel de regering als mensen met te veel vrije tijd en het is af en toe lastig om de waarheid van de leugen te onderscheiden.
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat zijn idd 'bronnen' waar je niets aan hebt en niets te traceren valt.
Anonimiteit is een handig wapen voor dit soort onzin. De meesten hebben de ballen niet om dat met open vizier te doen.

Als je gelezen had @frans81 had ik juist het linkje naar de video veranderd. Voordeel, geen onzin informatie, nadeel, kunnen jullie het broddelwerkje niet zien. Wat is wijsheid? En waar vond jij hem, ook zo'n groepje op de chat?

Edit: link hersteld want het is een goed voorbeeld van een fake video.
 
F

frans81

Gast
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat zijn idd 'bronnen' waar je niets aan hebt en niets te traceren valt.
Anonimiteit is een handig wapen voor dit soort onzin. De meesten hebben de ballen niet om dat met open vizier te doen.

Als je gelezen had @frans81 had ik juist het linkje naar de video veranderd. Voordeel, geen onzin informatie, nadeel, kunnen jullie het broddelwerkje niet zien. Wat is wijsheid?

Echt ik weer haha

Effe wat gemist van het geheel .:fluit:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Candyman

Diehard Prepper
Als die video de film versie van het Geert van den Bossche verhaal is, dan hier de ontkrachting van die beweringen :
https://www.deplatformdisease.com/blog/addressing-geert-vanden-bossches-claims

Tja het is ook maar net wat je wilt geloven.
Er wordt heel veel gespeculeerd door de overheid en wetenschappers.
Feit is dat zowel de ziekte als het vaccin nieuw zijn en we nog geen idee hebben wat de effecten op korte en lange termijn zijn.
Wat mij wel verontrust is de tweedeling die in de maatschappij gecreëerd wordt.
 

Ray

SHTF Expert
Dat zie je tegenwoordig eigenlijk met alle onderwerpen @Candyman, helaas, niet alleen corona. De uiterste flanken schreeuwen het hardst en zijn volop in het nieuws en het meest actief op socialmedia.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ja idd @Ray en dan heb je nog aan de andere kant een minister die een experimenteel vaccin gaat vergelijken met het eten van een frikandel en mensen gaan die uitspraak nog kopiëren ook.

Wie moet je nou nog serieus nemen?

Mensen beginnen gelijk de schreeuwen en te schelden als je anders denkt dan hun.

Gelukkig valt het op dit forum nog wel mee :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

petroman

SHTF Expert
Ik vind het wel een nuchtere kijk op een "feit".
Wat zit er in een frikandel?
heb je wel eens een bijsluiter gelezen van een "onschuldig" zelf medicament zoals bv paracetemol, of ibuprofen?
Lees dan bv met name de mogelijke bijwerkingen.

Dat doet dus niemand en dus ook niet met een frikandel.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik heb nog nooit een frikandel in m'n aderen/spieren gespoten ;)

Die eet ik op waarna mijn lichaam de boel gaat scheiden en het restafval via mijn ontlasting weer naar buiten gaat.
 

Ray

SHTF Expert
Precies @Candyman, ook al ben je het niet met elkaar eens, hoef je niet meteen elkaars aartsvijanden te worden.
'k Denk dat mensen te veel Hollywood films en andere sensatie kijken waar dat altijd wel het geval is, 't liefst met veel explosies en geweld.
Hoe vaak je ook wel niet opmerkingen hoort over bv. rechtsspraak in NL met kennis rechtstreeks opgedaan uit Amerikaanse films en series. :rolleyes:
 

phtvs

Sysop
Admin
Het Franse farmaceutische bedrijf Servier is door de rechtbank in Parijs veroordeeld voor misleiding en dood door schuld.Het bedrijf verkocht het
diabetesmiddel Mediator,dat leidde tot hartproblemen en mogelijk honderden mensen het leven kostte.
Het bedrijf hield jarenlang vol dat het niet van de gezondheidsproblemen wist
https://nos.nl/teletekst#130

Niet zo heel gek dat mensen de farmaceuten niet vertrouwen....
 

Ray

SHTF Expert
Wat altijd zo stoort is dat als er fouten gemaakt worden, dit vaak ontkent en onder het tapijt wordt geschoven, want het gaat om geld. Belangrijke zaken zou je wat minder door commerciële bedrijven moeten laten uitvoeren, dan is er opeens veel minder reden voor dergelijke zaken.

Maar als je door enkele berichten meteen een hele groep veroordeeld, ben je heel snel klaar met heel veel groepen. Politici, huisartsen en andere medici, rechters, politie, heel veel beroepsgroepen en bedrijven. Zo'n beetje alles, want bij iedere tak van sport is er wel een lijstje samen te stellen van kwalijk handelen. @phtvs
 

phtvs

Sysop
Admin
Maar als je door enkele berichten meteen een hele groep veroordeeld, ben je heel snel klaar met heel veel groepen.
Het probleem is dat ze zelf keer op keer bewijzen dat ze niet te vertrouwen zijn want zoals je in je eerste zin al aangeeft, het gaat om geld, heel veel geld. De link met het AstraZeneca is snel gelegd. Ook dat zaakje stinkt.
 

petroman

SHTF Expert
Astra Zeneca had gewoon een vooraad om te verwerken in Italië opgeslagen. Ze waren alleen er nog niet uit welk etiket erbij moest, vooral welke taal er op moest.....
 

Ray

SHTF Expert
Het vaccin schijnt toch goed te werken, er zijn al hele grote aantallen mee ingeent in het VK o.a en ook vallen ze niet spontaan dood neer.
Maar dat daar 100 miljoen dosis op de plank liggen (niet alleen van Astraseneca) en de EU afspraak niet wordt voldaan, dat klopt niet. Kom er maar eens achter,hoe het echt allemaal zit. En juist dat maakt mensen helemaal wantrouwig, vaak komt de waarheid niet boven tafel.

Ook kun je de EU verwijten dat ze lang onderhandeld hebben over prijs en voorwaarden. Het VK zag de kans schoon om eindelijk ergens in uit te blinken t.o.v. de EU. Er zullen wel hele boeken over geschreven worden straks als het allemaal voorbij is.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik vraag me alleen af of het vaccin het gewenste effect gaat hebben.
Zover bekend kan je na vaccinatie nog steeds besmet raken en andere besmetten.
Je wordt alleen niet meer doodziek.

En de overheid schijnt alleen te kijken naar het aantal besmettingen en niet naar het aantal mensen op de IC.

Veel mensen zien nu het vaccin als ticket naar vrijheid maar ik ben bang dat ze dat nogal zal tegenvallen.
Zeker aangezien de Jonge heeft gezegd dat de prik eventueel ieder jaar herhaald moet worden.
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
En de overheid schijnt alleen te kijken naar het aantal besmettingen en niet naar het aantal mensen op de IC.

Volgens mij ben je mis.
De overheid kijkt juist naar het aantal mensen op de IC.
Het aantal besmettingen is niet zo belangrijk zolang deze mensen weer op eigen kracht beter worden.
Een besmet persoon wat beter word is 100% gelijk aan een gevaccineerd persoon.
Dit was ook eigenlijk de eerste aanpak (groeps-immuniteit) en dat hadden ze (achteraf) beter kunnen doorzetten.

Maar dat het verre van soepel verloopt en dit een van de grootste faal in de geschiedenis gaat worden is voor mij wel een feit.
Enige smoes die men kan gebruiken is dat zowat ieder land er een bende van heeft gemaakt.
 
Bovenaan