• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Het grote covid-19 topic

Mayo

Last (wo)man standing

Kamer fel over slechte voorbereiding coronawinter: ‘Hoe gaan we nieuwe lockdown voorkomen?’​


https://www.ad.nl/politiek/kamer-fe...e-gaan-we-nieuwe-lockdown-voorkomen~aae11f65/

Met oplopende besmettingscijfers groeit in de Tweede Kamer het ongemak: is Nederland wel voorbereid op een eventuele nieuwe grote coronagolf? ‘We hadden het dak moeten repareren toen de zon scheen'.
Er zijn nog geen massa's CO2-meters, de wetgeving is nog niet klaar, de nieuwe landelijke GGD-koepel is nog niet begonnen en het maatschappelijk debat over voorrang op een ziekenhuisbed is niet gevoerd.
 

Candyman

Diehard Prepper
@Candyman

ik kreeg het in Juli voor de tweede keer en kan je beloven dat ik er aanzienlijk meer last van had dan de eerste keer.

Dat is niet zo mooi, alles in orde nu?
Ik durf mensen echt geen advies te geven wat te doen in deze situatie, het is allemaal zo onvoorspelbaar.
Als je echt bang bent om besmet te worden kan je maar beter zo veel mogelijk thuis blijven en je boodschappen laten bezorgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Hermanusb

Diehard Prepper
Dat is niet zo mooi, alles in orde nu?
Ik durf mensen echt geen advies te geven wat te doen in deze situatie, het is allemaal zo onvoorspelbaar.
Als je echt bang bent om besmet te worden kan je maar beter zo veel mogelijk thuis blijven en je boodschappen laten bezorgen.

heb geen angst.
denk dat ik een volgende infectie ook wel overleef, alleen viel het gebrek aan energie me deze keer nogal tegen.
mijn zus had het omgekeerde, de eerste keer energie verlies en de tweede keer bijna niks.

ik adviseer niks. hooguit zou ik zeggen neem een booster.

alleen krijg ik dan een deel van preppers over me heen, dus dat doen we maar niet
 
  • Haha
Waarderingen: Mayo

phtvs

Sysop
Admin

PBear

Mankinds only hope
I
heb geen angst.
denk dat ik een volgende infectie ook wel overleef, alleen viel het gebrek aan energie me deze keer nogal tegen.
mijn zus had het omgekeerde, de eerste keer energie verlies en de tweede keer bijna niks.

ik adviseer niks. hooguit zou ik zeggen neem een booster.

alleen krijg ik dan een deel van preppers over me heen, dus dat doen we maar niet

Ik heb mijn tweede booster al te pakken. Bij die gelegenheid waarschijnlijk in het ziekenhuis tevens mijn eerste Covid-besmetting opgelopen. Van de booster geen last gehad, maar een dag of 5 daarna enkele dagen koorts, kuchen, wat smaakverlies en snotteren. Gelukkig op tijd hersteld om nog naar de Filipijnen te kunnen vliegen. Nu dus voor enkele maanden optimaal beschermd.
Niet zo handig voor een prepper om Covid-ontkenner te zijn of waarde aan allerlei samenzweringstheorie-en te hechten. De oversterfte en volle IC's zijn tamelijk harde feiten.
 

Mayo

Last (wo)man standing

Minister Kuipers geeft coronawaarschuwing af, aantal ziekenhuisopnames stijgt​


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5338983/coronathermometer-verhoogd-rivm-corona

Minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid verhoogt het alarmniveau door de coronathermometer een standje hoger te zetten. Van 'laag' naar 'verhoogd'. Die thermometer meet de druk op de samenleving en de zorg. Deze week werden gemiddeld 913 COVID-patiënten per dag in de Nederlandse ziekenhuizen behandeld, een stijging van 39 procent vergeleken met vorige week.
 

Ray

SHTF Expert
Ik ga wel een extra shotje halen. Dagelijks contact met een 82 jarige en 89 jarige. Wel wil ik de mRNA vaccinatie ipv Novavax een nog ouderwets type vaccin waar logischerwijs meer bijwerkingen bij optreden.
 

Ray

SHTF Expert
Ik vind het wel enigzins grappig dat de overheid nu in een flinke spagaat zit. En niet alleen Nederland, verreweg de meeste landen.

Burgers en bedrijven eisen aan alle kanten compensatie voor alles wat niet gaat zoals normaal. Na de wereldwijde corona shutdown toen de economie weer begon te draaien kreeg je uiteraard te maken met inflatie. Door de coronasteun was het aantal faillissementen historisch laag en werden er tientallen miljarden in de maatschappij gepompt. Dan doen we nu weer vanwege de gasprijzen. Gevolg een torenhoge inflatie, nog versterkt omdat productieland China niet van de lockdowns is afgestapt en blijft bij dat zero covid beleid.

Mochten nu weer de ziekenhuizen overstromen waardoor ingrijpen noodzakelijk is, dan duwen we weer de inflatie omhoog. Omdat Nederlanders wereldwijd de meeste private schulden hebben omdat we hier huizen 100% op de pof kunnen kopen (ook uniek in de wereld), zal het meestijgen van de hypotheekrente ongekende gevolgen hebben op langere termijn.

Het inflatie monster moet beteugeld worden en een beetje rap ook. Een paar jaar inflatie is vervelend maar nog te doen. Blijven we erin hangen dan is Nederland meer de klos dan onze buurlanden.

Dat is de boodschap die onze, inmiddels gedesillusioneerde, Ernst Kuipers wel gekregen heeft. Nederland zal beperkende maatregelen die compensatie vereisen dan ook laten. Ik verwacht niet meer dan een die 1,5 meter afstand houden, mondkapjes en wellicht weer QR-codes, al die maatregelen waar het zakenleven geen last van heeft.
 

Mayo

Last (wo)man standing

Nieuwe subvariant wordt dominant in Europa, aantal coronagevallen in Nederland daalt​


https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe...l-coronagevallen-in-nederland-daalt~a05f3456/

Omikron-subvariant van het coronavirus BQ.1 wordt ergens tussen half november en begin december dominant in Europa, verwacht de Europese gezondheidsdienst ECDC. De dominantie van BQ.1 en een ondervariant, BQ.1.1 zal waarschijnlijk weer leiden tot een toename van het aantal coronagevallen in de komende weken tot maanden, zegt het ECDC. Het zijn beide subvarianten van de omikronvariant, die momenteel al dominant is.
 

Mayo

Last (wo)man standing

Nieuwere herhaalprik - tegen huidige variant - beschikbaar, maar oude voorraad moet er eerst uit​


https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe...-oude-voorraad-moet-er-eerst-uit-br~a72cbb99/

Wie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt.

🤨🤨
 

RockyFlats

Ruttaan

Nieuwere herhaalprik - tegen huidige variant - beschikbaar, maar oude voorraad moet er eerst uit​


https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe...-oude-voorraad-moet-er-eerst-uit-br~a72cbb99/

Wie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt.

🤨🤨

@Mayo , we zijn kennelijk een beetje misbaar geworden, hier in Ruttanië?
Vroeger zagen we gezond rood boven en blauw alleen onder, maar zien straks allemaal al blauw boven!
1666470656340.png
Het enige dat ons boven houdt, lijkt het wel, is het personeelstekort bij de grondwerkers en ruimtegebrek op het kerkhof. Het gaat wel lekker zo....
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Voorafgaand mijn corona infectie heb alle drie beschikbare entingen gehad en een paar dagen geleden de 4e prik gehaald.
Sommige mensen roepen trots dat ze niks gemerkt hebben en anderen hebben het over bijwerkingen.
Ik noem het juist "werking".
En ook deze keer gebeurt er iets, ik voel dat mijn lichaam in actie komt na de injectie. Niet ziek maar wel wat moe en hangerig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

RockyFlats

Ruttaan
Voorafgaand mijn corona infectie heb alle drie beschikbare entingen gehad en een paar dagen geleden de 4e prik gehaald.
Sommige mensen roepen trots dat ze niks gemerkt hebben en anderen hebben het over bijwerkingen.
Ik noem het juist "werking".
En ook deze keer gebeurt er iets, ik voel dat mijn lichaam in actie komt na de injectie. Niet ziek maar wel wat moe en hangerig.

@buzz , ik heb inmiddels twee prikken en een booster gehad, en dat is dus alweer een tijdje geleden. Maar ik heb dan evengoed het gevoel dat "het" nog werkt in mijn lichaam, en dan wel met onstuimige actie. Moe en hangerig, voel ik mij nu immers al tijden, en de gedachte dat ik eigenlijk al volop in actie ben vind ik dan wel een aardige. Mijn vrouw wil alsmaar gaan wandelen, en ik kan daar nu een prima argument tegenover stellen!:thumbup:

Ik heb inmiddels een booster-oproep ontvangen, maar de gedachte om die dan nu te gaan halen en een minder werkzaam vaccin te krijgen "dan wellicht morgen", tempert mijn enthousiasme wel. Kijk ik naar mijn collega's, waarvan nu de een na de ander Corona krijgt, dan enthousiasmeert dat wel weer om te gaan. Maar de signalen van Ruttanië's onvolprezen leiders, of eigenlijk het ontbreken daarvan, wijzen erop dat er "nog nagenoeg niets aan de hand is"...:clown: Dan moeten die collega's wel simuleren... Dilemma...!;)
 

JJ&A

Diehard Prepper
Voorafgaand mijn corona infectie heb alle drie beschikbare entingen gehad en een paar dagen geleden de 4e prik gehaald.
Sommige mensen roepen trots dat ze niks gemerkt hebben en anderen hebben het over bijwerkingen.
Ik noem het juist "werking".
En ook deze keer gebeurt er iets, ik voel dat mijn lichaam in actie komt na de injectie. Niet ziek maar wel wat moe en hangerig.
Mijn vrouw werd niet goed na de inenting en moest toch met de ambulance naar het ziekenhuis, maar zij is ook een speciaal geval, ze reageert op alles heel heftig, de grondslag ligt in het verre verleden, daar door is ze nooit echt gezond geweest.
Ze werd als kind in het leven gehouden door de huisarts, die kwam elke dag, ze hadden de kinderbescherming moeten inschakelen, en de ouders met rechtsvervolging moeten aanpakken.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Mayo
Bovenaan