• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Houtdraaibank.

Flos

SHTF Expert
@Roel @dubbel0 @DO-it volgen de week heb ik het nog erg druk. Maandag 2 dokter bezoeken. Dinsdag moet ik mijn poort herstellen. Heeft wat storm schade. Woensdag heb ik oppas op mijn kleinzoon. Donderdag is het slachtdag ( die is een dag verschoven wegens kleinzoon oppassen. ) vrijdag vlees versnijden en verwerken. Zaterdag bosduiven schieten. Zondag dag voor kerst en kerstavond. Maandag kerst. Dinsdag 2de kerst. Woensdag is mijn schoonvader jarig. Dus donderdag de 28ste kan ik pas beginnen opruimen. Al weet ik nog niet waar ik met alles moet blijven.
 

DO-it

Diehard Prepper
@Flos, hmmm dan heb je een hele week om na te denken over leuke ideeën:fluit:. Als ik aan een loods denk, dan zie ik zo’n vliegtuighangar voor me, maar dan wellicht in omvang en hoogte iets kleiner/lager, maar wel hoog. Is het geen optie om er een verdieping in te maken, als zijnde een zolder?
De vorige keer is het je ook gelukt! Dus dat gaat nu ook wel goed komen.

Ga je weer een extra kamer maken, zoals met je leerbewerkingskamer? Ik heb ooit achter een houtdraaibank mogen staan, geweldig! Het zag er allen wat makkelijker uit dan dat het in werkelijkheid was.
Sterkte (voor de maandag en wellicht de dinsdag met de herstelwerkzaamheden) en hele fijne dagen, volgende week!
 

Flos

SHTF Expert
@Marcov en @DO-it een zesde van mijn loods heeft al een verdieping. En wat de hoogte betreft met 6.5 m was ik tevreden in der tijd als ik ze bouwde.
En @Stuudje aan een kelder heb ik ook al aan gedacht al is dat financieel niet meer haalbaar denk ik.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
@The mad engineer, mooi man, dat is een leuk ding.
Wat voor set beitels heb je er bij ?

Ik heb geen idee, ligt ook allemaal in dozen op het moment. Maar goed het is dus een metaaldraai bank dus off topic ;)

Chester-Mill-Emco-Unimat-3-004.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Ik heb geen idee, ligt ook allemaal in dozen op het moment. Maar goed het is dus een metaaldraai bank dus off topic ;)

Niet volledig off topic want draaibank. Maar ik zie "gewone" beitels liggen, die blauwe, dus geen beitelplaatjes. Dat is wel lastig want dan moet je ook leren beitels slijpen.
verder heb je er een boorkolom bij zitten. Heel mooi. Staat ook op mijn verlanglijstje.
 

Flos

SHTF Expert
We zijn nu zo een 2 maand verder en ik heb wel niet stil gezeten.
De draaibank werkplaats begint vorm te krijgen. Ook is het deel van mijn loods waar de draaibank komt al flink wat opgeruimd.
Zonder al te veel weg te gooien is het mij toch gelukt ruimte te krijgen.
Ik heb wel wat spullen verkocht en of weg geschonken.
Morgen neem ik een foto van de plaats.
 
Bovenaan