• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Journalist zoekt prepper [plaats hier je oproep]

Het is geenszins de bedoeling dat de prepper een kop van jut gaat worden. Het gaat erom de kijkers te laten zien dat ze misschien beter selfsupporting moeten zijn. Ik weet zeker dat er mensen zijn die zich heel goed voorbereiden op een ramp bij Tihange. Zulke mensen zou ik graag spreken.
 

Highway

Last (wo)man standing
Ik weet zeker dat er mensen zijn die zich heel goed voorbereiden op een ramp bij Tihange. Zulke mensen zou ik graag spreken.

Je wil mensen uit de directe omgeving spreken? Denk je echt dat dit een lokaal probleem is of zo? :confused: De fall out kan echt een honderden kilometers groot gebied beslaan. Als jouw TV uitzending lokaal is, en landelijk interessant, dan zal Hilversum en de Vlaamse TV het ook gaan uitzenden... als je tenminste zinvolle discussie's op tafel laat ontstaan ;)

Ik wens je wel veel succes, want om iemand met z'n bakkes voor de camera te krijgen is net zo lastig als Tihange zelf. Da's echt geluk hebben.
 

Daphne

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Mijn naam is Daphné en ik ben freelance journalist, en schrijf veel over duurzaamheid. Op dit moment doe ik onderzoek voor een online documentaireserie genaamd Dus Wat Gaan Wij Doen. Deze zullen we waarschijnlijk uitbrengen met Vice of met Brandpunt+, met beide media zijn we in gesprek. Het doel van deze documentaireserie is om jongeren (16-35) in te laten zien dat zij duurzaamheid centraal kunnen stellen in hun grote levenskeuzes, zoals werken, wonen, reizen etc. Met onze serie willen we hen dus handelingsperspectieven bieden: wat kunnen zij doen om duurzaam te leven en om klimaatverandering tegen te gaan, of het hoofd te bieden?

Tijdens mijn onderzoek voor de aflevering over wonen, stuitte ik op verschillende artikelen over preppers en natuurlijk op jullie forum! In de documentaire zouden we heel graag een prepper interviewen die de gevolgen van klimaatverandering als de voornaamste reden heeft om te zijn begonnen met preppen. Er zijn natuurlijk heel veel redenen om te preppen en die lopen meestal vast ook door elkaar, en daar zijn we ook benieuwd naar. Maar omdat onze documentaire specifiek bewustwording over klimaatverandering wil vergroten, hoop ik zo iemand te kunnen vinden!

Geïnteresseerden kunnen me een hier bericht sturen, of e-mailen naar duswatgaanwijdoen@gmail.com

Ik hoor heel graag van je, bedankt!

Groeten,
Daphné

[mod]er is toestemming gegeven om deze oproep te plaatsen[\mod]
 

AWOL

Prepper goeroe
Hallo allemaal,

Mijn naam is Daphné en ik ben freelance journalist, en schrijf veel over duurzaamheid. Op dit moment doe ik onderzoek voor een online documentaireserie genaamd Dus Wat Gaan Wij Doen. Deze zullen we waarschijnlijk uitbrengen met Vice of met Brandpunt+, met beide media zijn we in gesprek. Het doel van deze documentaireserie is om jongeren (16-35) in te laten zien dat zij duurzaamheid centraal kunnen stellen in hun grote levenskeuzes, zoals werken, wonen, reizen etc. Met onze serie willen we hen dus handelingsperspectieven bieden: wat kunnen zij doen om duurzaam te leven en om klimaatverandering tegen te gaan, of het hoofd te bieden?

Tijdens mijn onderzoek voor de aflevering over wonen, stuitte ik op verschillende artikelen over preppers en natuurlijk op jullie forum! In de documentaire zouden we heel graag een prepper interviewen die de gevolgen van klimaatverandering als de voornaamste reden heeft om te zijn begonnen met preppen. Er zijn natuurlijk heel veel redenen om te preppen en die lopen meestal vast ook door elkaar, en daar zijn we ook benieuwd naar. Maar omdat onze documentaire specifiek bewustwording over klimaatverandering wil vergroten, hoop ik zo iemand te kunnen vinden!

Geïnteresseerden kunnen me een hier bericht sturen, of e-mailen naar duswatgaanwijdoen@gmail.com

Ik hoor heel graag van je, bedankt!

Groeten,
Daphné

[mod]er is toestemming gegeven om deze oproep te plaatsen[\mod]

Het is bij preppers altijd een goed idee om enig beeld te schetsen over de mogelijkheden tot anonimiteit (blur, naamswijziging, "strategische filmhoeken") en inspraak in het eindproduct (hoe wordt men in beeld gebracht). Zou je daar iets over willen zeggen?
 

Daphne

Prepper
Het is bij preppers altijd een goed idee om enig beeld te schetsen over de mogelijkheden tot anonimiteit (blur, naamswijziging, "strategische filmhoeken") en inspraak in het eindproduct (hoe wordt men in beeld gebracht). Zou je daar iets over willen zeggen?

Hi! Goed dat je het vraagt. We zijn nu nog in de researchfase en eigenlijk nieuwsgierig of er überhaupt preppers zijn die klimaatverandering als voornaamste reden hebben om te preppen. Zo ja, dan kunnen we het natuurlijk bespreken hoe iemand in beeld gebracht wilt worden. In principe zouden we de persoon in kwestie gewoon (zonder blur) in beeld willen brengen, maar overleg is mogelijk, ook over het gebruiken van een andere naam bijvoorbeeld.

Groet, Daphné
 

wildemossel

Diehard Prepper
Preppen voor klimaatverandering is m.i. onzin, omdat dat proces zich zo langzaam tijdens een mensenleven voltrekt dat dit onmogelijk is. Wat je wel kan doen is bv preppen voor een overstroming. Als je dat wilt koppelen, op dit moment, aan klimaatveranderingen dan lijkt me dit veel te ver gezocht. Dan zullen er echt dijken moeten breken. De mensheid zal zich echt wel aan gaan passen aan klimaatveranderingen, maar dat gebeurd over vele generaties, en heeft in mijn beleving dan ook niets met preppen te maken.
 

AWOL

Prepper goeroe
Preppen voor klimaatverandering is m.i. onzin, omdat dat proces zich zo langzaam tijdens een mensenleven voltrekt dat dit onmogelijk is. Wat je wel kan doen is bv preppen voor een overstroming. Als je dat wilt koppelen, op dit moment, aan klimaatveranderingen dan lijkt me dit veel te ver gezocht. Dan zullen er echt dijken moeten breken. De mensheid zal zich echt wel aan gaan passen aan klimaatveranderingen, maar dat gebeurd over vele generaties, en heeft in mijn beleving dan ook niets met preppen te maken.

En @Daphne da's wel een goed punt. Wel kan ik mij voorstellen dat er hier preppers zijn die een gedachten gang hebben in de trant van: "de wereld bevolking neemt steeds sneller toe, voedselproductie staat onder druk en de (langzame) klimaatveranderingen maken het verbouwen van voedsel moeilijker (droogte, ruimte)." Dit kan (zal?) resulteren in immer stijgende voedselprijzen (vraag en aanbod) waardoor het steeds interessanter kan worden om zelf voedsel te gaan verbouwen. Misschien is de klimaatverandering an sich dan niet de aanleiding voor preppen maar wel een bijdragende factor. Misschien kan Daphne, gezien de researchfase, toch meer bij de duurzaamheid blijven waar moestuinieren op biologische wijze wel heel relevant kan zijn en een veelvoud aan achterliggende motivaties kan hebben, waaronder het klimaat.
 

Pip

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi!

Vanuit ASEGA Media & Communication ben ik bezig met het schrijven van artikelen voor HIT Profit Magazine. Deze editie gaat over 'veiligheid', in de breedste zin van het woord.
Één artikel in dit tijdschrift wordt geschreven over preppers en vandaar mijn post in deze blog. Ik ben op zoek naar preppers in de omgeving Noord-Brabant die ik hiervoor zou kunnen interviewen. Het gaat hierbij over een interview gefocust op wat preppen in Nederland inhoud.

Mocht jij enthousiast zijn om je verhaal te doen dan hoor ik het graag via een PM!

[mod]Er is toestemming verleent voor deze oproep[/mod]
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
D

Deleted member 1696

Gast
99% is freelance, dus zoeken een “snel” en “smeuig” verhaal.

Oproep ik zoek een prepper die mee wil werken:
Liefst iemand met een gat in de grond een bosrijk gebied (voorkeur midden in de stad, anders moet ik er te veel moeite voor doen.)
Bij voorkeur moet deze persoon in camokleding en ook nog larven eetend op de foto (eventueel onherkenbaar door de modder op zijn/haar gezicht). Etc, etc blabla bla....
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
D

Deleted member 101

Gast
99% is freelance, dus zoeken een “snel” en “smeuig” verhaal.

Oproep ik zoek een prepper die mee wil werken:
Liefst iemand met een gat in de grond een bosrijk gebied (voorkeur midden in de stad, anders moet ik er te veel moeite voor doen.)
Bij voorkeur moet deze persoon in camokleding en ook nog larven eetend op de foto (eventueel onherkenbaar door de modder op zijn/haar gezicht). Etc, etc blabla bla....

Verdraaid, zo'n een ken ik!
 

Niels

Mankinds only hope
Het gaat hierbij over een interview gefocust op wat preppen in Nederland inhoud.
Sorry mensen, een beetje jammere reacties.
Natuurlijk horen we vaak nooit meer wat van journalisten, maar ik geef iedereen een kans.
Daarbij spreekt mij bovenstaande zin ook enorm aan!
Wellicht heeft deze persoon niet het vooroordeel dat wij met camo pakjes door de struiken rennen, bewapend, wormen eten, enz...

Ik woon ook niet in NB, maar wellicht per telefoon dat ik er niet eens gek tegenover zou staan.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Sorry Niels, gaat niet gebeuren, en ik woon ook niet in NB. (dank almachtige :D ) Trouwens waarom in NB? Ben je lui of zo? Als je echt wat zou willen weten binnen NL zou dat helemaal niets uit mogen maken (er zijn treinen en zo)
Ik wil dit, ik wil dat. Prima, maar zo werkt het niet.
En dan ook nog vragen over enthousiaste mensen, dude lees eerst de site eens en probeer in de prepper mind te kruipen, veel succes!
 
D

Deleted member 1696

Gast
Sorry Niels, gaat niet gebeuren, en ik woon ook niet in NB. (dank almachtige :D ) Trouwens waarom in NB? Ben je lui of zo? Als je echt wat zou willen weten binnen NL zou dat helemaal niets uit mogen maken (er zijn treinen en zo)
Ik wil dit, ik wil dat. Prima, maar zo werkt het niet.
En dan ook nog vragen over enthousiaste mensen, dude lees eerst de site eens en probeer in de prepper mind te kruipen, veel succes!

Dacht eigenlijk het zelfde niet duidelijk wat er nu gezocht wordt........... Rambo, mc Giver of .. what?
Alleen voorstel topic geeft al zo veel info?! Of verklap ik nu te veel.? :oops:
 

petroman

SHTF Expert
hhhmm, ik geloof niet dat er veel mensen hier blij gaan worden als op basis van wat ze hier geschreven hebben, een journalist een verhaal gaat maken, al dan niet anoniem, smeuig, gevat of om het even welke schrijfstijl.
 

Pip

Prepper
Laatst bewerkt:
99% is freelance, dus zoeken een “snel” en “smeuig” verhaal.

Oproep ik zoek een prepper die mee wil werken:
Liefst iemand met een gat in de grond een bosrijk gebied (voorkeur midden in de stad, anders moet ik er te veel moeite voor doen.)
Bij voorkeur moet deze persoon in camokleding en ook nog larven eetend op de foto (eventueel onherkenbaar door de modder op zijn/haar gezicht). Etc, etc blabla bla....

Ik snap dat je zo reageert. Echter wil ik juíst dit beeld (veelal vanwege Amerikaanse tv-programma's) verwerpen voor de lezers, die inderdaad vaak een stereotype hebben.
 
Bovenaan