• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Journalist zoekt prepper [plaats hier je oproep]

Mayo

Last (wo)man standing
We zoeken met name ook vrouwelijke preppers omdat we benieuwd zijn of er bijvoorbeeld verschillen zijn in hoe die zich voorbereiden en hoe ze naar de toekomst kijken.

Huh.. nooit bij stilgestaan dat daar verschil in zou kunnen zitten..
Is het mogelijk op het forum daar de uitslag van te delen? :)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Lai

Prepper goeroe
99% is freelance, dus zoeken een “snel” en “smeuig” verhaal.

Oproep ik zoek een prepper die mee wil werken:
Liefst iemand met een gat in de grond een bosrijk gebied (voorkeur midden in de stad, anders moet ik er te veel moeite voor doen.)
Bij voorkeur moet deze persoon in camokleding en ook nog larven eetend op de foto (eventueel onherkenbaar door de modder op zijn/haar gezicht). Etc, etc blabla bla....
Klinkt mij meer in de oren dat er naar een bushcrafter gezocht word. o_O
Eigenlijk wel jammer dat er zo weinig research gedaan word op fora en FB. Meer dan genoeg info en foto's. Elke prepper doet het weer op zijn/haar manier en naar zijn/haar kunde en mogelijkheden. Met 1 of 2 interviewen heb je maar een heel beperkt beeld over het hoe en wat preppen inhoud.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste @iona&rineke om je verhaal te onderbouwen is eigenlijks onmisbaar je goed te verdiepen in het forum dan krijg je een nog beter beeld van de preppers.
Dit is het beste advies wat @J.J je kan geven.

Update @iona&rineke en vergeten, ook zelf prepper worden.:thumbsup:
 

petroman

SHTF Expert
@Loreen leuk, we sturen je een berichtje!
@J.J Dankjewel voor de reactie, we begrijpen het.
Overigens: gesprekken met mannelijke preppers zijn ook nog steeds welkom hoor.

Misschien moeten jullie het eens omdraaien: stel door een leiding breuk stroomt er (grond)water in de gasleiding en ligt gas en water een week lang plat.
Tot overmaat van ramp gebeurd dat in de winter>koud en glad.

Wat hebben jullie in huis als voorbereiding op zo'n niet zo vreemd/dan wel wild scenario ?

De Duitse overheid stelt een complete voorziening voor van 10dagen aan haar burgers om in geval van nood iets te drinken, eten en verwarming te hebben.
De Nederlandse regering stelt dat op, dacht ik, vijf dagen voorraad.
WAT hebben jullie in huis liggen ?
 

Flos

SHTF Expert
Misschien moeten jullie het eens omdraaien: stel door een leiding breuk stroomt er (grond)water in de gasleiding en ligt gas en water een week lang plat.
Tot overmaat van ramp gebeurd dat in de winter>koud en glad.

Wat hebben jullie in huis als voorbereiding op zo'n niet zo vreemd/dan wel wild scenario ?

De Duitse overheid stelt een complete voorziening voor van 10dagen aan haar burgers om in geval van nood iets te drinken, eten en verwarming te hebben.
De Nederlandse regering stelt dat op, dacht ik, vijf dagen voorraad.
WAT hebben jullie in huis liggen ?
De Belgische regering stelt eigenlijk niets op. Die hebben het te druk met belastingen te innen.
 
Misschien moeten jullie het eens omdraaien: stel door een leiding breuk stroomt er (grond)water in de gasleiding en ligt gas en water een week lang plat.
Tot overmaat van ramp gebeurd dat in de winter>koud en glad.

Wat hebben jullie in huis als voorbereiding op zo'n niet zo vreemd/dan wel wild scenario ?

De Duitse overheid stelt een complete voorziening voor van 10dagen aan haar burgers om in geval van nood iets te drinken, eten en verwarming te hebben.
De Nederlandse regering stelt dat op, dacht ik, vijf dagen voorraad.
WAT hebben jullie in huis liggen ?

Goeie vraag. Dat is precies ook ons uitgangspunt: wij zijn op bijna niets voorbereid. Qua water en voedsel zouden we een paar dagen vooruit kunnen, en met campingsetjes in huis kunnen we zonder elektriciteit wel iets. Maar het zal improvisatie zijn en niet lang duren, want we merken hoe afhankelijk we zijn van allerlei technologie. En hoeveel vertrouwen we daarmee hebben in dingen die we niet eens zelf begrijpen of in de hand hebben. Daar zit wat ons betreft dan ook een grote kwetsbaarheid van de hedendaagse maatschappij.
Tegelijkertijd vinden we het moeilijk ons ergens op voor te bereiden, omdat er zoveel verschillende scenario's denkbaar zijn.
Hoe ga jij daarmee om?
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

dubbel0

Diehard Prepper
de belangrijkste scenario's ( in mijn optiek ) zijn... ik heb dorst / honger / het koud. en het duurt een maand voordat de voorzieningen weer up and running zijn. als je dat voor elkaar hebt dan ga je uitbreiden met een stukkie ehbo en 2 maand...
 

petroman

SHTF Expert
Dank je.
Maar je antwoord verbaast mij. Het is een constatering van wat je zelf vaststelt maar niet de acties die je kan nemen: meer eten en drinken in huis nemen

Hoe ga jij daarmee om?
Zie hierboven.
Als ik vaststel dat ik voor volgende week geen eten in huis heb dan ga ik dat halen bij AH.
Als ik te weinig water in huis heb, koop ik een voorraad bronwater.

Daar is eigenlijk niets preps aan.
Ik ken geen mensen hier die een eigen bunker gebouwd hebben tegen een inslag van Poetin's nieuwe speeltje.
Wel zijn hier mensen die een 1e/2e woning hebben in den vreemde en die noemen dat dan een bol.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Dank je.
Maar je antwoord verbaast mij. Het is een constatering van wat je zelf vaststelt maar niet de acties die je kan nemen: meer eten en drinken in huis nemen


Zie hierboven.
Als ik vaststel dat ik voor volgende week geen eten in huis heb dan ga ik dat halen bij AH.
Als ik te weinig water in huis heb, koop ik een voorraad bronwater.

Daar is eigenlijk niets preps aan.
Ik ken geen mensen hier die een eigen bunker gebouwd hebben tegen een inslag van Poetin's nieuwe speeltje.
Wel zijn hier mensen die een 1e/2e woning hebben in den vreemde en die noemen dat dan een bol.

Ik sluit me bij Petro aan, de vraag stellen is m beantwoorden. Deze BOL-eigenaar heeft ook voor vele maanden zo nodig, voedsel en water tot zijn beschikking( En is hier absoluut niet de enige). Ga er van uit dat de overheid dit niet snel genoeg regelt, maar áls ze het wel doen ga dan met een hongerig gezicht in de rij staan.
Zorg voor je eigen verlichting en verwarming bv (allemaal te lezen op dit forum) Of ga uit van een grote dijkdoorbraak (hebben we dat niet eens al gehad :confused:) , en wat doe je dan/heb je dan? Te lezen op het forum. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Highway

Last (wo)man standing
Tegelijkertijd vinden we het moeilijk ons ergens op voor te bereiden, omdat er zoveel verschillende scenario's denkbaar zijn.
Hoe ga jij daarmee om?


Volgens mij maken jullie het jezelf erg ingewikkeld met dat denken. Vergeet de scenario's en draai het eenvoudig om: wat heb je nodig, wat is je doel en hoe ga je dat zelfstandig regelen ... begin gewoon ergens.

De basis is al genoemd, zoals eten, drinken, verwarmen, en sheltering (bewoning). Sla in wat je persoonlijk nodig hebt, en neem hoeveelheden waarin jij vertrouwen hebt; 10 dagen, voor 4 weken, voor 6 maanden.. Vervolgens kijk je wat je daarvan gebruiken kan/moet als je moet evacueren, of dagelijks onderweg bent en niet meer thuis kunt komen.

Ga er vanuit dat het 'systeem' plat ligt en je dus zelfredzaam moet zijn: geen stroom dus geen benzine, geen pin, geen telefoon. Geen gas, geen water, geen riool, geen koel/vrieskast, geen internet. En of dat systeem nou plat ligt vanwege oorlog, epidemie, opstand, economie, klimaat of hacking maakt nog steeds niet uit. Je hebt nu een basis gemaakt, daar begin je mee.

Dus, gewoon beginnen met actie ;) zo doen wij dat.
 

petroman

SHTF Expert
Of ga uit van een grote dijkdoorbraak (hebben we dat niet eens al gehad :confused:) ,

Grappig dat je dat noemt.
Twee weken geleden een rondleiding gehad op de Stellendam, Haringvliet.
Daar kon men (rws) mij vertellen dat we begin dit jaar exact dezelfde omstandigheden hebben gehad qua hoog water en samenloop van stromingen als in '53.
Dan hoeft er maar een component de geest te geven en de sirenes gaan af.
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:
@iona&rineke ,

De gedocumenteerde geschiedenis is geen fantasieboek (buiten geschiedsvervalsing om) qua (natuur)rampen, calamiteiten of menselijk falen in wat voor vorm dan ook. Eerdergenoemde zaken zijn redelijk vaak aanwezig op onze planeet. Jagers & verzamelaars haalden eeuwen geleden al hun eten binnen om dat te verwerken tot kort of lang houdbaar voedsel. Onze huidige vormen van voorbereiden, lees: plannen, stammen daarvan af. In de huidige tijd loop voor je pak koekjes even naar de lokale Spar/Dirk van der Broek/AH/Coop... Maar wat nou als de koek op is?

Hoe pak je zoiets constructief aan? wat zijn de stappen die je gaat zetten in de huidige tijd waar er nog voldoende basisvoorzieningen zo voor het grijpen liggen? Niemand draaft en graaft naar die paar laatste broden... nog niet.

Benieuwd naar jullie antwoorden;)

CtM
 
Beste forumleden,

Voor een interview in Glamour ben ik op zoek naar een vrouwelijke prepper (18 - 35 jaar) die mij meer kan vertellen over haar levensstijl. Wat doe je precies? Waarom? Hoe ben je met het preppen in aanraking gekomen? Dat soort vragen. De bedoeling is om een mooi portret te maken van de prepper in kwestie en op die manier de lezers een inkijkje te geven in wat preppen voor haar precies is en wat het inhoudt op dagelijkse basis. Het interview kan geheel anoniem en het is geen probleem om het interview voor publicatie toe te sturen voor een check op feitelijke onjuistheden.

Mocht je geïnteresseerd zijn of meer informatie willen, dan kan je mij mailen via info@marloesberghege.nl

Groet,
Marloes Berghege
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Beste forumleden,

Voor een interview in Glamour ben ik op zoek naar een vrouwelijke prepper (18 - 35 jaar) die mij meer kan vertellen over haar levensstijl. Wat doe je precies? Waarom? Hoe ben je met het preppen in aanraking gekomen? Dat soort vragen. De bedoeling is om een mooi portret te maken van de prepper in kwestie en op die manier de lezers een inkijkje te geven in wat preppen voor haar precies is en wat het inhoudt op dagelijkse basis. Het interview kan geheel anoniem en het is geen probleem om het interview voor publicatie toe te sturen voor een check op feitelijke onjuistheden.

Mocht je geïnteresseerd zijn of meer informatie willen, dan kan je mij mailen via info@marloesberghege.nl

Groet,
Marloes Berghege

Dit klinkt wel ok, er is een mail onderweg voor meer info.
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt door een moderator:
[MOD]
Deze mevrouw heeft een serieus verzoek gedaan, en heeft daar toestemming voor.
Het is niet de bedoeling om allerlei onzin reacties te gaan plaatsen. Ga er serieus op in, of post niet.
(er zijn weer diverse posts verwijdert).
[/MOD]
 

IYA

Prepper
Laatst bewerkt:
Hi forumleden,

Voor de show Club Hub, een jongerenshow van BNNVARA ben ik opzoek naar een prepper. Het liefste iemand tussen de 15-30 jaar, die langs wil komen in de studio om te vertellen over waarom hij of zij prept. Daarnaast zouden we de prepper ook om tips willen vragen voor de kijkers en wat uitrusting willen laten zien. Ook zou het leuk zijn om te laten zien hoe je een maaltijd voorbereidt.
Club Hub is een show op YouTube, waar we normaal gesproken BN'ers interviewen. Dit seizoen willen we naast de interviews ook ruimte maken voor thema-shows, vandaar dat er een show in het teken komt te staan van preppen en overleven.

Indien je interesse hebt om mee te werken, kan je een mailtje sturen naar ife.alayande@bnnvara.nl
We filmen wekelijks op donderdag, en zouden deze aflevering het liefste filmen tussen september en oktober.

Hopelijk tot snel!

[mod]hiervoor is toestemming van het beheer[/mod]
 
Bovenaan