• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Journalist zoekt prepper [plaats hier je oproep]

Pip

Prepper
Sorry mensen, een beetje jammere reacties.
Natuurlijk horen we vaak nooit meer wat van journalisten, maar ik geef iedereen een kans.
Daarbij spreekt mij bovenstaande zin ook enorm aan!
Wellicht heeft deze persoon niet het vooroordeel dat wij met camo pakjes door de struiken rennen, bewapend, wormen eten, enz...

Ik woon ook niet in NB, maar wellicht per telefoon dat ik er niet eens gek tegenover zou staan.
Toffe reactie Niels! Ik stuur je even een persoonlijk bericht en wellicht kunnen we elkaar eens over de telefoon spreken. Dankjewel
 

Loreen

Last (wo)man standing
Nou zal het wel aan mij liggen, maar echt ik snap het niet.
Hele topics zijn volgeschreven op zowel dit forum als op het oude over de angst op plunderingen na een SHTF, en hoe je je daar het beste op voor kan bereiden (want dat blijkt immers te zijn wat preppers doen: voorbereiden).
Hoe kan je je nou het beste voorbereiden op plunderaars na een SHTF? Nou simpel, door te zorgen dat er zo min mogelijk plunderaars zijn. Hoe zorg je er voor dat er zo min mogelijk plunderaars zijn? Nou simpel, door er voor te zorgen dat zo veel mogelijk mensen zich hebben voorbereid op een eventuele SHTF en zelf al een noodvoorraad in huis hebben (en dus niet op rooftocht hoeven als er geen water meer uit de kraan komt of de winkels niet meer bevoorraad worden). Hoe zorg je ervoor dat zo veel mogelijk mensen zich hebben voorbereid op een eventuele SHTF? Door ze te informeren over de kwetsbaarheid van onze samenleving, en hoe ze zich daar op voor kunnen bereiden. Hoe informeer je ze daar over? Nou, bijvoorbeeld via artikelen in de media. Och ja!
Maar ondertussen wel bij iedere oproep lopen zeiken over financiële vergoedingen of verkeerd geplaatste komma's.

@Pip je kan me een bericht sturen als je wil. Ik woon in NB, en als je op zoek bent naar een dodelijk saaie huis-tuin-en-keuken-prepper ben ik je man. Nou ja, ik ben geen man, maar "ben ik je vrouw" klinkt zo raar.
 

Pip

Prepper
Nou zal het wel aan mij liggen, maar echt ik snap het niet.
Hele topics zijn volgeschreven op zowel dit forum als op het oude over de angst op plunderingen na een SHTF, en hoe je je daar het beste op voor kan bereiden (want dat blijkt immers te zijn wat preppers doen: voorbereiden).
Hoe kan je je nou het beste voorbereiden op plunderaars na een SHTF? Nou simpel, door te zorgen dat er zo min mogelijk plunderaars zijn. Hoe zorg je er voor dat er zo min mogelijk plunderaars zijn? Nou simpel, door er voor te zorgen dat zo veel mogelijk mensen zich hebben voorbereid op een eventuele SHTF en zelf al een noodvoorraad in huis hebben (en dus niet op rooftocht hoeven als er geen water meer uit de kraan komt of de winkels niet meer bevoorraad worden). Hoe zorg je ervoor dat zo veel mogelijk mensen zich hebben voorbereid op een eventuele SHTF? Door ze te informeren over de kwetsbaarheid van onze samenleving, en hoe ze zich daar op voor kunnen bereiden. Hoe informeer je ze daar over? Nou, bijvoorbeeld via artikelen in de media. Och ja!
Maar ondertussen wel bij iedere oproep lopen zeiken over financiële vergoedingen of verkeerd geplaatste komma's.

@Pip je kan me een bericht sturen als je wil. Ik woon in NB, en als je op zoek bent naar een dodelijk saaie huis-tuin-en-keuken-prepper ben ik je man. Nou ja, ik ben geen man, maar "ben ik je vrouw" klinkt zo raar.
Te gek! Dankjewel
 

Fugazi

Elementary prepper
Als een journalist een prepper zoekt die niet voor low profile preppen heeft gekozen dan kan hij of zij contact met me opnemen. Ik woon in de zomer in Warmond en in de winter in Leiden.
 
Beste forummers van www.preppers-shelter.nl,

Ray vertelde ons dat we hier onze oproep konden plaatsen, vandaar.

We hopen in contact te komen met preppers, in het kader van een theaterproductie waar wij aan werken.
Eerst even wat achtergrond over onszelf:

Wij zijn twee theatermakers, die onder de naam iona&rineke muziektheater maken met hedendaagse live-muziek en nieuw geschreven teksten. Voor onze volgende voorstelling onderzoeken we de toekomst van de aarde en de mensheid. Hiervoor gaan we in gesprek met wetenschappers die zich bezighouden met de houdbaarheid van de aarde, maar zouden we ook heel graag met preppers willen praten. Mensen die deze toekomst niet alleen beschouwen, maar zich er ook met een praktische insteek op voorbereiden. We zijn geïnteresseerd in de beweegredenen van preppers, benieuwd op welke rampen verschillende preppers zich voorbereiden, of preppers hun omgeving ook proberen te helpen bij hun voorbereiding en hoe preppers de toekomst voor zich zien.

In onze voorstellingen staan buitenbeentjes van de samenleving centraal: groepen met een eigen gedachtegoed, die bekend staan als afwijkend. Door hen een podium te geven, en het publiek mee te laten gaan in de gedachtegang van deze buitenbeentjes, willen we ons publiek aan het denken zetten over voor hen doodnormale keuzes.
Preppers zijn norm-bevragers bij uitstek: als zij zich met gegronde redenen voorbereiden op een grote ramp, waarom zouden wij dat niet doen? Waarom vertrouwen we zo erg op de overheid, of op elkaar?

We zien om ons heen dat veel preppers niet serieus genomen worden of gezien worden als een groepje met een uitzonderlijke mening, ondanks dat er veel denkbare scenario’s bestaan waarin de aarde afstevent op een grote ramp, en ook de overheid zich stiekem voorbereid op grote rampen. Dus is het misschien niet juist andersom: is het gros van de mensen niet de grootste gek? We verzekeren ons voor de kleinste dingen, maar houden geen rekening met veel grotere mogelijke rampen.

Onze vraag is daarmee simpel: we zouden graag in gesprek gaan met een aantal preppers, ter voorbereiding op onze voorstelling. Deze preppers komen niet op camera, en hoeven ook niet mee te doen aan de voorstelling. Alleen een gesprek dus.
We zijn in het bijzonder op zoek naar een vrouwelijke prepper, maar andere verhalen zijn ook heel welkom.

Zou iemand van jullie hiervoor open staan?

Groet,

Iona en Rineke
 
Hoi allemaal,

@Wopi @Loreen @J.J De tijd en plaats kunnen we met elkaar afstemmen, liefst ergens in de komende twee maanden en wij zijn mobiel qua reizen. Ook vrijkaartjes voor de voorstelling kunnen we in overleg regelen.

@wildemossel @Flos @Erny We zoeken met name ook vrouwelijke preppers omdat we benieuwd zijn of er bijvoorbeeld verschillen zijn in hoe die zich voorbereiden en hoe ze naar de toekomst kijken.

Dank voor jullie reacties! Zouden jullie openstaan voor een gesprek?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Loreen

Last (wo)man standing
Hoi allemaal,

@Wopi @Loreen @J.J De tijd en plaats kunnen we met elkaar afstemmen, liefst ergens in de komende twee maanden en wij zijn mobiel qua reizen. Ook vrijkaartjes voor de voorstelling kunnen we in overleg regelen.

@wildemossel @Flos @Erny We zoeken met name ook vrouwelijke preppers omdat we benieuwd zijn of er bijvoorbeeld verschillen zijn in hoe die zich voorbereiden en hoe ze naar de toekomst kijken.

Dank voor jullie reacties! Zouden jullie openstaan voor een gesprek?

Ja hoor, stuur maar een berichtje :)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
O ik schrok even @iona&rineke ik heb wel een stukje geschreven, maar verder zal het niet gaan, er zijn leden waar je veel meer aan kan hebben dan ons.

Wij hebben de meeste ervaring in het overleven in deze maatschappij, en het is niet gezond alle ontberingen te horen wat wij zoal hebben mee gemaakt, dat heeft minder met preppen te maken.

Veel succes met jullie speur tocht

Mhg,
JJ&A
J.J
 

Wopi

Elementary prepper
Hoi allemaal,

@Wopi @Loreen @J.J De tijd en plaats kunnen we met elkaar afstemmen, liefst ergens in de komende twee maanden en wij zijn mobiel qua reizen. Ook vrijkaartjes voor de voorstelling kunnen we in overleg regelen.

@wildemossel @Flos @Erny We zoeken met name ook vrouwelijke preppers omdat we benieuwd zijn of er bijvoorbeeld verschillen zijn in hoe die zich voorbereiden en hoe ze naar de toekomst kijken.

Dank voor jullie reacties! Zouden jullie openstaan voor een gesprek?
Ik vind een gesprek prima stuur maar een berichtje
 
Bovenaan