RockyFlats
Enfant terrible
Dat is juist @phtvsik gok een reed contact en een kwik schakelaar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is juist @phtvsik gok een reed contact en een kwik schakelaar
Inderdaad, een trillingssensor. Voor de knijpkat heeft die niet veel zin maar voor beveiligingsdoelen zie ik wel enig nut. Prima voor "porch pirates" pakjesAh oke, dat is een trillingssensor denk ik
Inderdaad, een trillingssensor.
Er zijn wel alternatieven voor. Digitaal natuurlijk ook, maar Ali had ook "analoge" schakelaars met een geleidend balletje erin. Voor een bedien-pulsje zal dat wel werken maar een betrouwbaar transport van elektrische energie verwacht ik daar niet van. In de ouderwetse ronde Honeywell muurthermostaat zit overigens ook een pracht van een kwik schakelaar.Vroeger heel veel gespeeld met dat soort componentjes. Moest wel even diep graven in mijn geheugen maar het kwam allemaal weer bovendrijven. Die kwikschakelaars worden nog best veel gebruikt volgens mij.
Dat is zeker zo. Hoewel ik twijfel of ze de opgewekte stroom kunnen geleiden zonder kaduuk te gaan. Die metalen stripjes zijn zo fragiel... Ik zet in op kwik!Reedcontacten zitten oa in mijn windmeter. Zijn leuke dingen om mee te spelen.
Dat lijkt mij nu echt iets om toch even over op te scheppen @phtvs ?! Kan je daar iets over kwijt? Voetstappen op het trottoir detecteren, wordt in mindere tijden ook interessant...Een trillingssensor gebruikte ik voor mijn zelfbouw aardbeving detectie.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.