• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

joost

Prepper
Laatst bewerkt:
deze is bijna 15 cm langer dan de webtex en 2 mm dunner

En van wat voor materiaal is de websex gemaakt?

Kijk ook eens naar de cold steel kukri machete.
Degelijk stukje staal, bijna niet te slopen,makkelijk te slijpen met een vijl


@Tom thanks voor de link, ik was net een beetje afgekickt van de messen,:lol:
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
En van wat voor materiaal is de websex gemaakt?

Kijk ook eens naar de cold steel kukri machete.
Degelijk stukje staal, bijna niet te slopen,makkelijk te slijpen met een vijl

Waar het hart van vol is loopt de mond van over ;)


Geen idee van staalsoort voor 22 euro moet je geen superstaal verwachten maar het is 5-6 mm dik en breken kan altijd maar gebruik je dat ding dan wel waarvoor het dient?

Ieder z'n smaak, handvat van de cold steel vind ik niet aangenaam ook niet al te veel aanpassing mogelijk, het dun plooistaal van cold steel vind ik ook niet aangenaam, makkelijk te slijpen wil ook meestal zeggen dat het niet lang snede houdt...


Ik denk als je naar kwaliteit neigt te gaan je eerder moet uitkijken naar het merk Condor, wel beetje prijziger maar je hebt topkwaliteit.

--> http://www.condortk.com/products-type.php?type=2
 

Ray

SHTF Expert
Geen idee van staalsoort voor 22 euro moet je geen superstaal verwachten maar het is 5-6 mm dik en breken kan altijd maar gebruik je dat ding dan wel waarvoor het dient?

Ieder z'n smaak, handvat van de cold steel vind ik niet aangenaam ook niet al te veel aanpassing mogelijk, het dun plooistaal van cold steel vind ik ook niet aangenaam, makkelijk te slijpen wil ook meestal zeggen dat het niet lang snede houdt...

Idd, de grotere Cold Steel mepijzers kun je haaks buigen en weer terug zonder dan het breekt. :lol: 'k Ga het reviewfilmpje van CS nu niet opzoeken waarin ze laten zien dat een ESEE breekt en CS 'slechts' buigt als je er op gaat staan springen. :rolleyes:

CS kost geen drol en ziet er stoer uit. Prima om jaarlijks je heg mee te snoeien of die ene inbreker het huis uit te jagen, maar geen serieuze keuze als je leven van zo'n tool afhangt. Je kunt bijna niet slechter krijgen is mijn persoonlijke mening.
Het is ook absoluut niet nodig om e.o.a duur merk aan te schaffen, de middenmoters zijn vaak de beste keus. Ook de gereedschappen die je in de buitenlandse (bv Hongaarse) 'gamma' liggen zijn interessant. Een machete kost daar geen tientje, heeft een redelijk gevormd houten handvat en is van betere kwaliteit staal dan CS.

Condor heb ik geen ervaring mee, prijzen zijn wel meteen een stuk hoger en dan verwacht een mens ook wat. :D (zit wel meteen een degelijke schede bij, die moet je bij CS apart erbij bestellen)
 
Bovenaan