justme igor
Prepper
En hier zit ik dan....zucht...

Met mn ouderwetse steentjes en mn schuurpapiertjes...
En wat slijp ik ermee? van mn zijs tot en met mn oude scheermes......
Van beitels tot boortjes...
Ieder heeft zo zijn voorkeuren en elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
De een kan goed met katten omgaan en de andere kan alleen goed met honden omgaan.
Ik leerde slijpen met de hand op een steen, en ja duurde ff voordat ik mn messie goed had.
Nu slijp ik mn keuken messen vlijm scherp en scheer me met plezier, en mn beitels snijden krullen zo dun als een vloeitje....(ben een ambacht timmermannetje beroepsmatig geweest)
Er zijn weinige die me dit kunnen na doen met de materialen die ik heb: stenen (lang model!) van 120 grid, 200 grid, 400, 800, 1000, 1200, fijner heb je niet nodig, ook niet voor damascus staal. Keramic?!?!? nog nooit van gehoord.
schuurpapier: 40,60,80, 100, 120,180,220,400,800,100, en 1200 grid.
en blijf van mn stenen en mn keuken tegeltje af, mn polijst pastas kom je niet een sbij.
Wat werkt voor de een hoeft niet te werken voor een ander.
Leuk he dat ik dit allemaal heb, maar wat heb ik eraan?, een scherp mes wanneer ik het nodig heb, maakt allemaal niet uit als je maar wat scherps hebt en weet in welke hoek je wat moet slijpen.
Ieder het zijne, wat een honden weer buiten, bah

Met mn ouderwetse steentjes en mn schuurpapiertjes...
En wat slijp ik ermee? van mn zijs tot en met mn oude scheermes......
Van beitels tot boortjes...
Ieder heeft zo zijn voorkeuren en elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
De een kan goed met katten omgaan en de andere kan alleen goed met honden omgaan.
Ik leerde slijpen met de hand op een steen, en ja duurde ff voordat ik mn messie goed had.
Nu slijp ik mn keuken messen vlijm scherp en scheer me met plezier, en mn beitels snijden krullen zo dun als een vloeitje....(ben een ambacht timmermannetje beroepsmatig geweest)
Er zijn weinige die me dit kunnen na doen met de materialen die ik heb: stenen (lang model!) van 120 grid, 200 grid, 400, 800, 1000, 1200, fijner heb je niet nodig, ook niet voor damascus staal. Keramic?!?!? nog nooit van gehoord.
schuurpapier: 40,60,80, 100, 120,180,220,400,800,100, en 1200 grid.
en blijf van mn stenen en mn keuken tegeltje af, mn polijst pastas kom je niet een sbij.
Wat werkt voor de een hoeft niet te werken voor een ander.
Leuk he dat ik dit allemaal heb, maar wat heb ik eraan?, een scherp mes wanneer ik het nodig heb, maakt allemaal niet uit als je maar wat scherps hebt en weet in welke hoek je wat moet slijpen.
Ieder het zijne, wat een honden weer buiten, bah