• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mini trailer

JJ&A

Diehard Prepper
Kan je eens kijken of je met een wattenstaafje de lens van je camera van de telefoon kan schoonmaken? Volgens mij zit er een vette vinger op je lens waardoor de foto's wat onscherp zijn. Voor de rest goed bezig.

Of het licht doorlaten bescherm kapje nog over de lens.:thumbup:;)
Geintje fijn dat je ons betrekt in je ondernemingen @Flos .
Het smaakt naar meer.:)
 

Flos

SHTF Expert
Kan je eens kijken of je met een wattenstaafje de lens van je camera van de telefoon kan schoonmaken? Volgens mij zit er een vette vinger op je lens waardoor de foto's wat onscherp zijn. Voor de rest goed bezig.
Kan ook aan de leeftijd liggen van de camera.
Ik neem de foto's met mijn tablet en die is al zeker 5j.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

martin

Mankinds only hope
Kan ook aan de leeftijd liggen van de camera.
Ik neem de foto's met mijn tablet en die is al zeker 5j.

Dat kan, maar ik zou toch even kijken of de lens vies is. Een tablet die oud is zal normaalgezien geen onscherper worden qua camera. Het kan ook zijn dat er een heel klein stofje/haartje/vuil op zit. Dus niet gaan kijken op die lens maar gewoon "blind" met een wattenstaafje even langs die lens gaan en hierna (in daglicht) nog eens een foto maken en kijk maar wat het verschil zal zijn.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan, maar ik zou toch even kijken of de lens vies is. Een tablet die oud is zal normaalgezien geen onscherper worden qua camera. Het kan ook zijn dat er een heel klein stofje/haartje/vuil op zit. Dus niet gaan kijken op die lens maar gewoon "blind" met een wattenstaafje even langs die lens gaan en hierna (in daglicht) nog eens een foto maken en kijk maar wat het verschil zal zijn.

Ik denk dat Flos een krachtige man is die de tablet een beste tik geeft om zo de foto te nemen, is de lens vettig dan nog kan je een scherpe foto (denk hier bij aan David Hamilton soft focus ballet foto's ) krijgen, maar de foto's hebben allemaal beweging onscherpte, ze zijn daar door misschien wel allemaal onscherp op zich een hele prestatie.
Beste Flos heb je wel een periode of toestel gehad waar je wel scherpe foto's mee hebt gemaakt????
Of zoals martin al heeft gezegd, buiten met zon licht wat foto's maken dan stelt het toestel zich in met een snellere sluiter tijd.
Misschien een paar keren een statief gebruiken, en de lens voor de zekerheid ontvetten. met een iets vochtige doekje, of wattenstaafje.
Maar laat je vooral niet ontmoedigen, die zijn een paar tips van een gewezen prof fotograaf.
 

Wilme

Prepper
Misschien is er iemand onder jullie dat zich herinnert dat ik een vouwwagen kreeg.
Een paar maanden terug.
Ik ging die strippen en verbouwen afgelopen voorjaar.
Maar door de vele anderen klussen is het er nog niet van gekomen.
Vandaag had ik hoe zou ik het zeggen ,, een gaatje,,
Wel de eerste stap is gezet. Ik ben begonnen.
Al is het met opruimen rond de vouwwagen om plaats te hebben om er rustig aan te kunnen werken.
Alvast de disselkoffer leeg gehaald. Naast wat rotzooi zit er een koelkastje in .
Een pomp om de banden op te pompen. Een touw voor een waslijn te maken een wielsleutel.
Een plastieken jerrycans met kraan en een koelbox.
Mijn eerst werk is de vouwwagen strippen tot op het blote frame.
Bij de komende werkzaamheden zal ik foto's nemen.

Leuk om te lezen! Mijn jongste dochter en haar man hebben in februari hun huis verkocht en van de overwaarde hebben ze een joekel van een Scania vrachtwagen gekocht en zijn die nu aan het verbouwen tot een grote camper om wanneer ze willen off grid te wonen. Zonnepanelen het dak en alle voorzieningen die ze willen hebben om te wonen waar je wilt. Ze moesten in de tussentijd ergens wonen dus MAM kunnen we bij jou boven komen wonen? Ja hoor, kom maar. Ik zelf werd ook wel aangestoken door het het idee om weg te kunnen wanneer ik zou willen dus heb wel een rijles gedaan in zo'n bakbeest maar dat vond ik nou nog niet echt wat je noemt. En alleen wonen in bv een omgebouwde Jumbo vrachtwagentje is ook niet alles. Dus ik kijk het nog maar even aan wanneer de SHTF. Dan ben ik waarschijnlijk te laat, dus het idee van een vouwwagen is misschien ook wat. Lange reactie op jouw bericht dat ik het leuk vind dat je een vouwwagen gaat opknappen. Ben zeker benieuwd naar de foto's!!!
 

Wilme

Prepper
Niet echt mini, maar wel veel ruimte https://inhabitat.com/de-markies-trailer-lets-campers-sleep-under-the-stars/
De-Markies-at-night-lead.jpg

Echt geweldig!!!
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:
@Wilme leuk dat je mijn project interessant vind. Maar van de oorspronkelijke vouwwagen is er niet veel over gebleven.
Enkel de dissel.
 

Flos

SHTF Expert
Eigenlijk mag ik nu zeggen dat ik niet meer in de bouwfase maar in de afwerkingsfase zit.
Met uitzondering van de achterste klep. ( waar in nog niet aan uit ben hoe ik het ga verwezenlijken) is alles gebouwd. Wat mij nu nog rest is het assembleren van diverse losse onderdelen.
Zoals verlichting deuren spatborden bagagedrager dakraam enz.
Wel moet er nog wel één laagje afwerkings polyester op.
 

Flos

SHTF Expert
Als je aan een project bezig ben zijn er altijd wel klusjes die je niet echt liggen.
Wel vandaag had ik er zo een. Weinig plaats voor mijn veel te grote handen en veel te kleine moertjes en boutjes. Maar met vallen en opstaan ( vooral de moertjes ) is het mij toch gelukt.
Het vast zonnepaneel is geplaatst en aan gesloten.
20221130_104707.jpg
 
Bovenaan