• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Niels

Mankinds only hope
Dat de ontvangst beter is op een oude mobiel zonder data verbinding kan ook verband houden met het feit dat het balkje de GSM verbinding laat zien, en een moderne het signaal van de data verbinding.
Duitsland is inderdaad veel meer safe op dat gebied. Ik woon praktisch in Duitsland, maar in Duitsland rijd veel meer politie in onopvallende auto's enz.
Je hoort mij geen kwaad woord over de Duitsers zeggen. Laat ze maar schuiven.

Maar idd, die Chips, dat hoef ik ook niet. Ik snap gewoon niet waarom dat allemaal moet.
Je kunt hier in de Achterhoek al niet eens meer rond rijden zonder dat je kenteken gescand word.
Van die cameratjes naast de weg... Overal in Nederland zit dat. Wat gebeurt er met die data? Niemand die het zeker weet.
En die OV-chip kaart ook. Ze weten waar je naartoe gaat... Waarom? Oke, een anonieme kaart, maar daar kan niet alles mee,
en op een gegeven moment kunnen ze ook wel weten wie die kaart heeft als ze willen.

Kijk dat ze er criminelen mee pakken, prima, maar dat ik er geen zicht meer op heb, dat vind ik erg.
Zei kunnen mij volgen, of niet? Of wel? En hoe dan, welke manieren? Niemand weet het, en dat is gewoon RAAR.
Je kunt straks alleen nog te voet, met de fiets, liftend zonder geregistreerd te staan zo lijkt het.

En ja, dan moet je inderdaad je mobiel ook uit laten, want ze kunnen ook zien waar die is... (of op vliegtuigstand).
 

petroman

SHTF Expert
Ivm de veel fietsdiefstallen wordt het zo meteen verplicht om je fiets te chippen.
Geen diee of er "overal" cameraatjes staan die je kenteken scannen. Ik vind dat wel handig want dan is de kans klein dat er mensen onverzkerd de weg op gaan en zo een ander voor veel geld beandelen bij een ongeval.

Vergeet niet dat veel van de door jouw genoemde technieken op de weg gekomen zijn omdat er een steeds grotere groep is die belastingen ontduikt, tank zonder te betalen, geen geldige apk heeft etc. etc. O ja en zich niet aan de opgegeven snelheid houden.
Ik weet het wel hoor, maar als idereen gewoon doet wat er gevraagd wordt zonder meteen opstandig te worden dan hoeven al die camera's niet ;-)

Maar nee wij willen met 80 km door de hoofdstraat dus komt daar vroeg of laat (meestal vroeg) en flitspaal te staan die je kenteken noteerd.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
We ontsporen hier wel een beetje, laten we terug gaan naar de mobiele telefonie :)

Overigens, wil je een beetje beter bereik, zet je mobiel dan op 2G.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
@paulverheijden Vergissen is menselijk, en zeg nooit nooit. Ik ga niet zeggen dat ik Roomser dan de Paus ben of een discussie ga starten over mijn discipline in deze, waar niemand wat mee kan.

Goed. GPS staat standaard uit. Gaat ook nooit vanzelf aan. Alleen de fitness Android gebruikte ik gps veelvuldig, maar pas als ik op locatie ben of op de weg er naar toe. Gewoon discipline. En als ik het af en toe zou vergeten, wat dan nog? Op basis van die data kan niemand concluderen of ik nu hier of daar woon. Tegenwoordig laat ik die echter ook thuis. Geen echte toegevoegde waarde, ik gebruik mijn Aldi sporthorloge tegenwoordig (nee geen gps). Mijn privé telefoon gps gaat pas aan als ik het nodig heb.

Buiten dat, mobiele telefoons zenden altijd een signaal uit wanneer ze aan staan. Naar gelang hetgeen je vreest zou je kunnen overwegen dat ding gewoon uit te laten in je privé tijd...

Er is altijd een grens tussen veiligheid en bruikbaarheid. Wees gewoon bewust wanneer je bepaalde zaken gebruikt.

Wil je weten wat Google van je bewaard en wil je dat aanpassen? Kijk hier dan eens.

https://myactivity.google.com/myactivity
 
  • Leuk
Waarderingen: idbg

Vempain

Prepper goeroe
Hier de huidige smartphone meer op budget uitgezocht (was de beste die ik nieuw onder de €50 kon vinden) en dan kom je na iets meer dan een jaar achter de nadelen.
M'n smartphone (Huawei Y530) is in 2014 uitgebracht en heb deze begin 2015 aangeschaft.
Nu kan m'n telefoon al niet meer geupdated worden omdat deze softwarematig te zeer verouderd is :confused:
Met m'n vorige telefoon had ik onder andere dit probleem in 2015 ook terwijl dat een IPhone 3 was en dus niet alleen maar typisch voor een bepaald type merk is.
Deze smartphone blijf ik gebruiken totdat deze echt niet meer te repararen is of merkbaar verouderd is en dan zal ik er toch weer aan moeten geloven om een ander te kiezen welke nog binnen budget valt maar je wordt dan behoorlijk in je keuze beperkt.
Omdat er bij ons thuis geen vast internet mogelijk is doen we echt alles met onze telefoon en is een goede smartphone helaas wel nodig.
 

Jasje

Prepper goeroe
Vermelding van de Fairphone past denk ik ook mooi in dit topic.
side_view_transluscent_black.jpg
 

AWOL

Prepper goeroe
Ik heb in mijn leven nog nooit een mobiele (smart-) phone gekocht, ik krijg die dingen altijd van vrienden / familie als zij weer eens een nieuwere willen, nou ja, dan krijgen ze een bos bloemen of flesje drank dus niet helemaal gratis. Natuurlijk loop ik daardoor altijd jaren achter (nu een Sony Xperia P) maar ik gebruik die phones nauwelijks voor internet (alleen prepaid) en voornamelijk als walkman, sms, fototoestel en natuurlijk als telefoon.
 
R

Ronin K.

Gast
Sinds afgelopen Zaterdag VPN op mijn telefoon, iemand wilde dat voor mij erop zetten en was veiliger zei hij. Zelf geen verstand van, maar liet hem zijn gang gaan.
Nu surf ik vanuit Zweden of Noorwegen geloof ik.
Overigens een oude i phone
 

JamHard

Prepper goeroe
Hier heerst een haat/liefde verhouding met de "smart"phone.
Waarom die haat/liefde verhouding,...

Pro's...
  • Een vaste internet verbinding is voor ons een no/go i.v.m. de woonsituatie.
  • Alle data voor handen.
  • Navigatie (shitload aan kaart-materiaal dat ook offline en met en/of zonder gps te gebruiken is).
  • Verschillende vormen van (versleutelde communicatie).
  • Goede camera en zaklamp bij de hand.
Con's...
  • Altijd gevolgd kunnen worden, maar dit is net zo goed van toepassing op elke vorm van mobiele telefoon.
  • Ondanks vele vormen van versleuteling lastig om beveiliging in eigen hand te houden.
Nu is tot op heden beveiliging in eigen hand houden per definitie een utopie met een "smart"phone, daar het betreffende OS (=Operating System) ongeacht welke een secundair OS betreft, omdat het bovenop een rtOS (=real-time Operating System) draait, waar geen invloed op uit te oefenen is.
Dit rtOS zit namelijk in de hardware en dit is vrijwel allemaal gepatenteerd en dus in 99% van de gevallen gesloten, waarbij de broncode dus niet geauditeerd kan worden op werking en achterdeuren.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry Maar ik vertrouw het ding voor geen meter :(
Dus ik heb er een rare verhouding mee .
Je neemt het Kwade op het Goede !
 

Ray

SHTF Expert
Tijdje geleden heb ik Google Play Services gestopt op mijn telefoon en dan blijkt heeel veel Google shit meteen niet meer te werken, geen updates meer, wat een rust. :lol:
Nu gebruik ik alleen navigatie en gewoon bellen, dus wellicht niet handig voor mensen die meer van hun telefoon willen gebruiken.
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Tijdje geleden heb ik Google Play Services gestopt op mijn telefoon en dan blijkt heeel veel Google shit meteen niet meer te werken, geen updates meer, wat een rust.
Nu gebruik ik alleen navigatie en gewoon bellen, dus wellicht niet handig voor mensen die meer van hun telefoon willen gebruiken.
Ik ben in een verkeerde tijd geboren om zo kritisch te zijn op mijn Smartphone. Veel zaken worden op de XCover3 geregeld, waaronder dit forum.
 

Jasje

Prepper goeroe
Tijdje geleden heb ik Google Play Services gestopt op mijn telefoon en dan blijkt heeel veel Google shit meteen niet meer te werken, geen updates meer, wat een rust. :lol:
Voor veel van die google-shit is veelal wel een -al dan niet gratis- alternatief. Er zijn meerdere store's om je apps te halen die ook nog enigszins betrouwbaar zijn. Je zult er nu ook achter zijn dat sommige apps (zoals Signal) pretenderen de g-playstore te vereisen. Zelfs dat kun je omzeilen met een truukje (fake-store).
En @Ray je hebt waarschijnlijk een veeeeeeel langere accu-duur nu die services uit staat. :thumbsup:
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Accu uit je mobiel telefoon, zodat je niet gevolgd word.

In hoe verre worden we al gevolgd via onze mobiel telefoon.

Als we overlevingsspullen zouden verstoppen in het bos op de Heide bij een bom op struik.
Of we maken ergens voor als de nood aan de man komt een BOL hebt gebouwd.

Als we al gevolgd worden via ons mobile telefoon, en ons langdurig op een plek op houden om onze zaakjes daar in orde te maken trekken we extra aandacht naar ons toe,,,,,,,,, dus doe in vervolg even je mobiel of navigator uit door de accu er uit te halen,,,, doe je het gewoon uit ben je nog te volgen, maak daar over wel afspraken over met je wederhelft zo dat je geen ongerustheid krijgt.

Wees altijd na denkend bij wat je doet,
doe de dingen niet uit gewoonte,
houd het hooft er altijd bij.
 

Wafels

Diehard Prepper
@J.J u heeft gelijk wat betreft je accu eruit halen want uitzetten is ook niet echt uit , maar dan moet je de accu
er wel uit kunnen halen :D ik heb een Iphone en ik heb geen zin om dat ding uit elkaar te gaan schroeven om de accu
eruit te halen . Nu laat ik hem wel vaker gewoon thuis dat ik niets bij me hebt ,maar je zou ook een 10 euro
mobieltje kunnen kopen welke dus niet op naam of geregistreerd staat om mee te nemen .
gr will
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@J.J u heeft gelijk wat betreft je accu eruit halen want uitzetten is ook niet echt uit , maar dan moet je de accu
er wel uit kunnen halen :D ik heb een Iphone en ik heb geen zin om dat ding uit elkaar te gaan schroeven om de accu
eruit te halen . Nu laat ik hem wel vaker gewoon thuis dat ik niets bij me hebt ,maar je zou ook een 10 euro
mobieltje kunnen kopen welke dus niet op naam of geregistreerd staat om mee te nemen .
gr will

Ja goed op gemerkt beste Wafel.

Wij hebben twee goedkope prepaid niet geregistreerde telefoontjes en bellen voor nog geen twintig Euro per jaar.

Misschien zou een loden doosje afdoende kunnen zijn om telefoons af te schermen.
Het doosje voorzien van verschillende laagjes lood dat heeft tevens een condensator werking en kan frequenties af buigen en teniet doen.
 
Bovenaan