• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

hans013

Senior Prepper
Tja... Veiligheid. Tiangulatie via het gsm netwerk is nog steeds mogelijk. Hierdoor heeft een bevoegde instantie een grof gebied waar je bent. Ze moeten er wel wat meer werk voor doen. Een stealth sms is niet mogelijk.

IMEI icm telefoonnummer is genoeg voor een driepunts meting.
 

Ray

SHTF Expert
Tja... Veiligheid. Tiangulatie via het gsm netwerk is nog steeds mogelijk. Hierdoor heeft een bevoegde instantie een grof gebied waar je bent. Ze moeten er wel wat meer werk voor doen. Een stealth sms is niet mogelijk.

IMEI icm telefoonnummer is genoeg voor een driepunts meting.
Ze zullen daar iets voor moeten doen, idd, bij een smartphone kan iedere commerciele partij vrolijk meekijken, zonder dat er ook maar enige gerechtelijke waarborg bij komt kijken.
 

FKAGB

Prepper goeroe
@frans81 je kan anoniem een gratis Lebara sim kaart halen. Betaal je contant voor wat beltegoed dan kun je anoniem bellen.

Ik heb een vrij goede afgeschermde hoes voor mijn telefoon. Als ik hem dat in die is meteen alle signaal weg. Ik zal morgen even een linkje plaatsen van de stof die ik heb gebruikt
 
F

frans81

Gast
@frans81 je kan anoniem een gratis Lebara sim kaart halen. Betaal je contant voor wat beltegoed dan kun je anoniem bellen.

Ik heb een vrij goede afgeschermde hoes voor mijn telefoon. Als ik hem dat in die is meteen alle signaal weg. Ik zal morgen even een linkje plaatsen van de stof die ik heb gebruikt

Als ik dan toch middels dat linkje een leuk idee op kan doen voor een hoesje dan is het zeer zeker voor die Note 9 .

Ik ben wel niet zo opsec iemand maar toch .
Je kunt bij de huidige generatie phones zelfs geen batterij uitnemen .
Ja oké Waterdicht , maar hier snijdt het mes aan twee zijdes . Is het ding ook echt power off?? bij uitgeschakeld middels het Power off knopje ;)

Dan twijfel ik toch ;)

Bedankt alvast voor doe link met Tip :hug:

Was dat al niet eens in een topic besproken ??

Dat stofje voor een hoesje ?
 

FKAGB

Prepper goeroe
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou best al een keer besproken kunnen zijn. Onderstaand een linkje naar de stof:

https://www.vitalitools.nl/yshield-hng80

Ik heb voor mezelf en voor Cynthia een hoes gemaakt. Voor Cynthia eigenlijk een kopie van aan tactical pouch waar twee smartphones afgeschermd en een niet afgeschermd kan worden. Het spul werkt. Als de telefoon overgaat en je doet hem in het hoesje gaat hij nog een keer over en dan krijgt de beller te horen dat de telefoon is uitgeschakeld. Met twee lagen van de stof over elkaar kan ik zelfs de bluetooth niet meer scannen. Ik heb dit getest door een telefoon waar de bluetooth aanstaat in het hoesje te doen en een andere telefoon met een bluetooth scan app op de hoes te leggen. Afstand tussen beide telefoon was dan iets van 5 mm.

Nog een andere leuke tip om apps die je locatie willen gebruiken om de tuin te leiden. Dit werkt alleen voor apps, je telecomprovider kan natuuurlijk met een kruispeiling altijd zien waar je zit tenzij je telefoon op een andere manier onklaar maakt.

Je kunt een Android toestel eenvoudig in de developer modus zetten.

https://www.greenbot.com/article/24...-options-on-your-android-phone-or-tablet.html

Als je dit hebt gedaan kun je aangeven dat je toestel zijn GPS informatie ook via een app kan accepteren. In de Playstore kun je dan de app Fake GPS downloaden. Zodra die gestart is kies je een plek op de kaart en druk je op de play toets. Vanaf dat moment denkt je telefoon dat je op de plek bent die de app aangeeft. Kennelijk werkt het ook voor Google want ik kreeg gisterenavond ineens het verzoek om een foto te plaatsen van het menu van het restaurant waar ik was. Ik was thuis, maar mijn telefoon dacht dat ik bij een Japans restaurant in Groningen was. Aardig als ik ben heb ik een doosje camenbert uit de koelkast gehaald en op de foto gezet. Die staat nu netjes tussen de reviews.

https://www.google.com/maps/uv?hl=nl&pb=!1s0x47c9cd51293b3389:0x1271468bf34303c1!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4shttps://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipMmQNP49B8pxIts-ahOzgrEMiYzikTZLr3_wx4x=w284-h160-k-no!5simono groningen - Google zoeken&imagekey=!1e10!2sAF1QipN22-TCnVmzr7Q-nDYN2fW-MlTlRYhWGdglhesK&sa=X&ved=2ahUKEwiMo-q8oqbfAhUGbVAKHbZAC_UQoiowDHoECAYQBg

Enige nadeel van deze app is dat je als je bijvoorbeeld gebruik maakt van Flitsmeister, je zelf even naar je eigen regio moet schuiven voordat je de files kunt zien en ook je navigatie doet soms raar maar dan zet je hem eenvoudig uit. Dat dat wel weer gewoon je locatie wordt getoond is geen probleem want Google weet niet of dat weer een fake locatie is of je echte locatie.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de huidige ( sinds internet aanwezig en tochscreens ) Generatie's toestellen bijna niets meer met een telefoon van doen hebben .
En derhalve ook niet meer zo benaderd kunnen worden .
Oké ze hebben er Smart voor gezet :lol:;)

Smart Phone / Smart Camera/ Smart Device/ Smart organizer/ Smart personal Device/ Smart pocket computer / Smart Gps / Smart whatever :fluit:

Het zijn zonder dat de massa het beseft gevaarlijke apparaatjes .
Zie het maar als voor de Regering / Government werkende personal Spy's.

Ik lach mij vaak kapot bij het zien van oude science fiction movies .
It becomes... it is realistic, reality. Almost Every body is contaminated .
The most whiteout nowing / realising.

En nu graag googel translate erbij ,middels jou Smart translate Device :hug:
 
F

frans81

Gast
Het zou best al een keer besproken kunnen zijn. Onderstaand een linkje naar de stof:

https://www.vitalitools.nl/yshield-hng80

Ik heb voor mezelf en voor Cynthia een hoes gemaakt. Voor Cynthia eigenlijk een kopie van aan tactical pouch waar twee smartphones afgeschermd en een niet afgeschermd kan worden. Het spul werkt. Als de telefoon overgaat en je doet hem in het hoesje gaat hij nog een keer over en dan krijgt de beller te horen dat de telefoon is uitgeschakeld. Met twee lagen van de stof over elkaar kan ik zelfs de bluetooth niet meer scannen. Ik heb dit getest door een telefoon waar de bluetooth aanstaat in het hoesje te doen en een andere telefoon met een bluetooth scan app op de hoes te leggen. Afstand tussen beide telefoon was dan iets van 5 mm.

Nog een andere leuke tip om apps die je locatie willen gebruiken om de tuin te leiden. Dit werkt alleen voor apps, je telecomprovider kan natuuurlijk met een kruispeiling altijd zien waar je zit tenzij je telefoon op een andere manier onklaar maakt.

Je kunt een Android toestel eenvoudig in de developer modus zetten.

https://www.greenbot.com/article/24...-options-on-your-android-phone-or-tablet.html

Als je dit hebt gedaan kun je aangeven dat je toestel zijn GPS informatie ook via een app kan accepteren. In de Playstore kun je dan de app Fake GPS downloaden. Zodra die gestart is kies je een plek op de kaart en druk je op de play toets. Vanaf dat moment denkt je telefoon dat je op de plek bent die de app aangeeft. Kennelijk werkt het ook voor Google want ik kreeg gisterenavond ineens het verzoek om een foto te plaatsen van het menu van het restaurant waar ik was. Ik was thuis, maar mijn telefoon dacht dat ik bij een Japans restaurant in Groningen was. Aardig als ik ben heb ik een doosje camenbert uit de koelkast gehaald en op de foto gezet. Die staat nu netjes tussen de reviews.

https://www.google.com/maps/uv?hl=nl&pb=!1s0x47c9cd51293b3389:0x1271468bf34303c1!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4shttps://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipMmQNP49B8pxIts-ahOzgrEMiYzikTZLr3_wx4x=w284-h160-k-no!5simono groningen - Google zoeken&imagekey=!1e10!2sAF1QipN22-TCnVmzr7Q-nDYN2fW-MlTlRYhWGdglhesK&sa=X&ved=2ahUKEwiMo-q8oqbfAhUGbVAKHbZAC_UQoiowDHoECAYQBg

Enige nadeel van deze app is dat je als je bijvoorbeeld gebruik maakt van Flitsmeister, je zelf even naar je eigen regio moet schuiven voordat je de files kunt zien en ook je navigatie doet soms raar maar dan zet je hem eenvoudig uit. Dat dat wel weer gewoon je locatie wordt getoond is geen probleem want Google weet niet of dat weer een fake locatie is of je echte locatie.

Ik ga zeer zeker met de door jou verstrekte info / tips aan de gang .

Maar niet met mijn nog nieuwe Note 9 .

Ik ken idd de codes om in toestellen te komen en zo ja in verborgen menu's te geraken .
Developers stand .

Ik ga hier derhalve binnenkort een Samsung Galaxy S7 voor gebruiken .
Maar ik moet dat ding eerst repareren . K.. klusje doordat IP67 . Te goed verlijmde front en back .

YouTube is my friend haha
 

Candyman

Diehard Prepper
@frans81 daarna kan je de bootloader unlocken, recovery flashen en rooten.
Dat moet je doen met een windows PC en Odin.
Maar dan moet je wel weten wat je doet anders sloop je de telefoon.
Ik spreek uit ervaring :lol::oops:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 daarna kan je de bootloader unlocken, recovery flashen en rooten.
Dat moet je doen met een windows PC en Odin.
Maar dan moet je wel weten wat je doet anders sloop je de telefoon.
Ik spreek uit ervaring :lol::oops:

Frans durft best veel en is niet Bang aangelegd :fluit:
Maar om met Hardware , software matig te gaan kloten vergt een terdege verkenning van het Hightech terrein ;)
Of ik daar samen met Boatloader , Recovery en Root aan wil beginnen is de vraag haha .

Voor het begin Naai ik er eerst een Tasje omheen:rolleyes:
 

Candyman

Diehard Prepper
Frans durft best veel en is niet Bang aangelegd :fluit:
Maar om met Hardware , software matig te gaan kloten vergt een terdege verkenning van het Hightech terrein ;)
Of ik daar samen met Boatloader , Recovery en Root aan wil beginnen is de vraag haha .

Voor het begin Naai ik er eerst een Tasje omheen haha

Ja met een Samsung is het best lastig.
Als je een keer een Oneplus kan krijgen is het kinderspel.
 
J

J.J

Gast
@J.J jij vroeg mij toch net iets over een Samsung of ben ik nou gek?
Dat gek zijn van jou valt wel wat mee, is stel je de vraag wel een keer in de chat, het gaat over unlocken, in de chat kunnen meer soort vragen gesteld worden, dan gewoon op het forum en daar houden dan maar rekening mee.
Bedankt @Candyman dat je er op terug bent gekomen.
 

Candyman

Diehard Prepper
Een nadeel van een custom ROM is dat je geen google playstore meer hebt.
Uiteraard kan je die wel weer installeren maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Er zijn meerdere opties om apps te installeren.
Een paar dagen geleden vond ik Yalp store.
Met Yalp store kan je dingen uit de google playstore installeren zonder dat de google playstore geïnstalleerd staat op je telefoon.
Je hebt zelfs geen Gmail adres nodig.

https://github.com/yeriomin/YalpStore

https://f-droid.org/en/packages/com.github.yeriomin.yalpstore/
 

miss-elliot

Survivor
Voor de mensen die bang voor tracking zijn en spionage van de overheid.
een smartphone kan je altijd volgen, ook al staat het in airplane mode of is het uitgeschakeld.
Smart technologie = spysoftware.
Handig uitleg hierover:

 
Bovenaan