• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nep verpakkingen en krimpflatie

Laatst bewerkt:
Ik vind het vlees van de Lidl eigenlijk helemaal niet zo slecht. Beter dan dat van de Jumbo. 🤭
Het is allemaal een kwestie van perceptie natuurlijk. Met vlees van Jumbo heb ik weinig ervaring, maar dat is dan wellicht volstrekt niet te haggelen en dat van Lidl nauwelijks, tenzij door een roze bril met vergrootglazen?

Herken je het waterballet en dat hydrolysaat ook @Pjotr Prep , of is het hier de Randstad-Lidl die er een geheel eigen potje van maakt?

Het sullige is, dat we in Nederland gewend zijn geraakt aan opgepompt derderangs supermarkt-prutvlees dat echt geen buurland binnen komt.

En rommel verkopen en maar doen alsof het iets behoorlijks is, dat is toch ook krimpflatie. Minder kwaliteit leveren, immers. In het verleden kan het m.i. zo slecht niet zijn geweest.

Nu is er natuurlijk een kwaliteitsverschil tussen de vakslager en de supermarkt, maar ik heb al vaak ervaringen opgedaan in (ook) het buitenland, en keer op keer vond ik het vlees over de grens toch van duidelijk betere kwaliteit dan bij ons.

Vergis ik mij daarin; hoe zijn jullie ervaringen?

In Duitsland is het m.i. kwalitatief beter, en lekkerder BBQ vlees dan in Polen (Wroclaw) heb ik nog nooit gegeten, maar dat was in een restaurant. Ook de worst en het vleesbeleg is m.i. in D en Pl duidelijk beter dan het frikandel- en SMAK-plak-niveau in onze supers.
Enfin, geen-niveau is ook een niveau!🤣

Terug
Bovenaan