• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

ReadyMom

Prepper goeroe
Klopt, hier loopt het ook standaard een graad of 2/2,5 op...'szomers meer.

Jup, was erg leerzaam. Ik heb kiddo er nog niet in betrokken, hij is er eentje die met een beetje beleid in nieuwe situaties gebracht moet worden, dus had zoiets; eerst kijken of ik zelf een beetje zelfzeker erdoor kom, en daarna kunnen we het langzaam opbouwen samen. We 'picknicken' wel al af en toe in de woonkamer, en zette regelmatig het strandtentje neer voor hem (binnenkort eens de popup neerzetten voor m) , kaarsjes savonds aan, dus een paar elementen kent 'ie tegen die tijd wel al, dat gaat schelen.
 

Highway

Last (wo)man standing
dus wordt toch écht belangrijk een wereldontvanger op batterij te gaan scoren.
:) Heb ik voor je! Eentje die ik ooit bij de kringloop zag en niet kon laten liggen. Regelrecht uit de jaren '80 dus nog Retro ook :lol:De schuif volume regelaar kraakte, dus die banen heb ik schoongemaakt en nu hoor je soms nog een ritseltje. Verder werkt ie uitstekend, niks mis mee. Buiten ontvang je ook China, Roemenie, Ukraine en soms Cuba ... niet dat je daar nou zoveel aan hebt, maar het is gewoon vermakelijk :p Maar je kan nu vooral regionale zenders beluisteren, want dat is als eerste belangrijk.

specs:
Supertech WE-110
FM +air, MW, LW, 7x SW
4x AA 1.5 volt + 6 volt adapter ingang
audiojack (mono)
formaat 12 x 18 x 3 cm
gewicht 500 gram

Mag je hebben omdat je zo'n leuke bug-in actie hebt gehouden :thumbsup:
 
F

frans81

Gast
Maandagnacht ga ik op stretcher met matrasje en Carinthia buiten liggen .
Dit als koudweer test met deze Arctische slaapzak .
Wel ga ik voor het pitten eerst met de Hond rennen .
Ik moet dus moe zijn anders slaap ik niet .
Wacht speciaal op die vriesnacht .
 
F

frans81

Gast
Maandagnacht ga ik op stretcher met matrasje en Carinthia buiten liggen .
Dit als koudweer test met deze Arctische slaapzak .
Wel ga ik voor het pitten eerst met de Hond rennen .
Ik moet dus moe zijn anders slaap ik niet .
Wacht speciaal op die vriesnacht .


Helaas gaat het niet door pfff .
Mijn Vrouw heeft teveel slechte nachten de laatste dagen .
Wanneer ik nu buiten ga liggen houden de Honden haar helemaal wakker omdat het roedel dan niet compleet is .
Vooral De Duitser en de Border Trekken naar mij toe .
Ben ik uit het zicht en voelen toch mijn aanwezigheid dan is het hopeloos door onrust :(
Als ze afgelopen nacht beter had geslapen dan had ik het geprobeerd .
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
F

frans81

Gast
Wrom laat je die honden niet naast je slapen dan ?

Met mijn Vrouw boven in Bed haha .
Dan blijven ze buiten bezig met onrustig zijn en slaap ik niet en dat de hele tijd corrigeren zal de buurt ook wel leuk vinden haha .
1 Hond gaat nog wel , maar DRIE :oops:
Ook ga ik geen hond van 12 jaar buiten in de kou leggen pfff
 

Ray

SHTF Expert
Temperatuur steeg hier ook een graad of 3 met de zon vol op de ramen vanmiddag. Ik woon in een hoekwoning met steensmuur isolatie nop. Dus het kan wel. Hier is het gemiddeld 10 graden overdag, met zon 12/13 graden. Met regen kou 8 graden o_O
@Richard434 ik heb in een gebied gewoond dat regelmatig last had van stroomstoringen van een uurtje of 5, vaste lijn deed het gewoon.

@ReadyMom geslaagde test dus :thumbsup: Hoe vond kiddo het? Of word hij er nog niet bij betrokken? Indoor kamperen vond ik altijd wel leuk :D

Temp stijgt hier aan 't einde van de middag vier graden, van 8 naar 12 door het zonnetje. Vooral als 't binnen niet warm is, doet het zonnetje toch nog best veel.

De ouderwetse vaste telefoon heeft een eigen stroomvoorziening op lager voltage dan 220volt. Soms werkt die gewoon nog als de stroom uitvalt door een fout in het lokale transformatorhuisje, mits je nog een telefoon met draadje eraan hebt. Zo'n draadloze model heeft op het basisstation ook gewoon 220 nodig.

Bij een grotere stroomstoring is ook de spanning op de vaste lijn vertrokken.
GSM zenders/ontvangers hebben een eigen accu die het eventjes uithoudt, maar in de praktijk is het mobiele netwerk vlot overbelast en ligt het zo op z'n gat.

Het enige wat kans maakt bij een grotere stroomstoring is een wereldontvanger op batterijen en dan hopen dat je wat oppikt vanaf ver. Wellicht valt er via zendamateurs ook nog goede info te krijgen over hoe de situatie, maar dat vergt wat specifiekere ontvangers.
 

Lai

Prepper goeroe
Wij zaten aan het eind van een lange reeks transformatorhuisjes. Eer wij weer stroom hadden waren er heel wat uurtjes verstreken. Ze hebben het toen opgelost met een extra grote aggregaat ergens halverwege. Tegenwoordig is alles aangepast aan de vraag. Zeker na dat boeren meer stroom gingen verbruiken en er nieuwe bedrijven bij kwamen.

Draadloos legt het loodje bij stroomstoring. Al ondervonden. Zenders van gsm is hier op drukke dagen al een ramp, laat staan bij een echte ramp. Om die reden heb ik een "bakkie".
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

ReadyMom

Prepper goeroe
:) Heb ik voor je! Eentje die ik ooit bij de kringloop zag en niet kon laten liggen. Regelrecht uit de jaren '80 dus nog Retro ook :lol:De schuif volume regelaar kraakte, dus die banen heb ik schoongemaakt en nu hoor je soms nog een ritseltje. Verder werkt ie uitstekend, niks mis mee. Buiten ontvang je ook China, Roemenie, Ukraine en soms Cuba ... niet dat je daar nou zoveel aan hebt, maar het is gewoon vermakelijk :p Maar je kan nu vooral regionale zenders beluisteren, want dat is als eerste belangrijk.

specs:
Supertech WE-110
FM +air, MW, LW, 7x SW
4x AA 1.5 volt + 6 volt adapter ingang
audiojack (mono)
formaat 12 x 18 x 3 cm
gewicht 500 gram

Mag je hebben omdat je zo'n leuke bug-in actie hebt gehouden :thumbsup:

@ReadyMom, ik las in je verslag dat je nog wel een prikblikbrander erbij wilt. Daar kan ik je wel aan helpen. Ik heb nog een paar van die dingen liggen.
Super tof!

Ga me toch echt wel een beetje afvragen waar ik al die lieve hulp aan verdiend heb :D *ja, ik mis inderdaad ook de bloos-smiley* :thnx:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow we gaan hier niet zweven he !?

Ik zweef al tussen twee werelden Haha
Heb er gelukkig een redenen voor waardoor er een 180 graden draai is gemaakt en ik veel dingen anders ga benaderen dan Voorheen .

Een liefdevolle Geestelijke Rechts op de schouder en een Duiveltje op de Linker .
Welke gooi je er het eerst af , of welke van die twee Gooit Wie eraf haha

Go het lijkt wel Wiskunde op hoog niveau haha

Door Positieve dingen te doen ! Overwin ik mijn zeer sterke neiging naar het Negatieve ;)
 

petroman

SHTF Expert
Kijk maar uit dan met de wind de komende dagen !
Voor je het weet zweef je weg.

Zonder licht, geen duisternis.
En vice versa (omgekeerd dus)
 
F

frans81

Gast
Kijk maar uit dan met de wind de komende dagen !
Voor je het weet zweef je weg.

Zonder licht, geen duisternis.
En vice versa (omgekeerd dus)

Ik heb vanmiddag 20 Km wind tegen gefietst en mijn Hoofd dacht dat het ging zweven Pfff . Gevoelloos van de Kou Haha .
En ik loop liever naar het licht toe dan naar een Donker Gat ! Keuzes noemt men dat . Zolang je die hebt moet je er gebruik van maken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
F

frans81

Gast
@frans81 , yup maar je kan dat licht alleen zien door de duisternis er omheen.

Dat is klote pffff . Nou moet ik die beide gasten Rechts en Links op mijn schouder accepteren en meesjouwen pfff Ik zet liever de positieve van beide boven op mijn hoofd haha . Dat loopt prettiger .
Iets positiever mag wel @petroman

Edit

Bij Daglicht zie ik de ZON . Die zie ik in directe zin bij nacht niet . In Licht zie je dus ook ander Licht haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
Bovenaan