• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ray

SHTF Expert
Kijk maar uit dan met de wind de komende dagen !
Voor je het weet zweef je weg.

Zonder licht, geen duisternis.
En vice versa (omgekeerd dus)
Met licht, geen duisternis
of
Zonder licht, wel duisternis.
Maar misschien heb ik hele gekke lampen in huis, ik moet ze altijd aanzetten om de duisternis te verdrijven. ;):D:p
 

Highway

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Met licht, geen duisternis
of
Zonder licht, wel duisternis.
Maar misschien heb ik hele gekke lampen in huis, ik moet ze altijd aanzetten om de duisternis te verdrijven. ;):D:p
Jij bent ook zo aards als een aardappel he :thumbsup:

Maar Petrolight bedoelde misschien juist heel zweverig de termen zonder licht geen duisternis, om aan te geven dat het dualistische pas kan bestaan als beide er zijn, en dan ook pas bewustwording ontstaat van wat licht of duisternis eigenlijk is.
Zonder licht zouden we de duisternis niet herkennen, zonder duisternis zouden we licht niet herkennen... Licht is aanwezigheid van energie, duisternis is het ontbreken van energie.
 
F

frans81

Gast
Jij bent ook zo aards als een aardappel he :thumbsup:

Maar Petrolight bedoelde misschien juist heel zweverig de termen zonder licht geen duisternis, om aan te geven dat het dualistische pas kan bestaan als beide er zijn, en dan ook pas bewustwording ontstaat van wat licht of duisternis eigenlijk is.
Zonder licht zouden we de duisternis niet herkennen, zonder duisternis zouden we licht niet herkennen... Licht is energie, duisternis is het ontbreken van energie.

Ik ben Bang dat , dat dan ook voor mij geld pffff . Maar @Ray is dan niet alleen haha .
 
F

frans81

Gast
tja... dat is bewustwording he ;) Zo ontdek je wie je bent.
In mijn onderschrift staat daarom ook iets over het zelfde, maar dan met een ladder.

Ik heb het even gelezen dat onderschrift . En idd zeer verhelderend .

" It is the same ladder; the choice is yours. " :rolleyes:
 

Highway

Last (wo)man standing
Volgens mij valt het al op ??
We gaan ontzettend Off Topic ;)
ehm... dat is maar net hoe je het ziet:

Een Bug In laat je enorm confronteren met jou 'zelf'. Je komt dan vooral jou zelf overal tegen, in je voorbereiding, in je reactie's, in alles wat je dan doet. Je kunt je dan niet meer verstoppen, niet voor jezelf en niet voor de ander. Het is daardoor dus niet geheel offtopic. Het is een onopvallende aanwezige factor die juist door het bespreken met elkaar gaat opvallen. En dan merk je meteen dat je je niet op alles kunt voorbereiden: de confrontatie met jou zelf.

Een Bug In is niet slechts een methode om zelfstandig te overleven, het legt ook bloot wat er in jou leeft en wie je bent. Het is een zeer geschikte situatie voor zelf reflectie. Een groei moment in je bewustzijn.
 

Ray

SHTF Expert
Jij bent ook zo aards als een aardappel he :thumbsup:

Maar Petrolight bedoelde misschien juist heel zweverig de termen zonder licht geen duisternis, om aan te geven dat het dualistische pas kan bestaan als beide er zijn, en dan ook pas bewustwording ontstaat van wat licht of duisternis eigenlijk is.
Zonder licht zouden we de duisternis niet herkennen, zonder duisternis zouden we licht niet herkennen... Licht is aanwezigheid van energie, duisternis is het ontbreken van energie.

LOL, bedankt voor de uitleg, maar dat kwartje was al wel gevallen hoor. ;)

ehm... dat is maar net hoe je het ziet:

Een Bug In laat je enorm confronteren met jou 'zelf'. Je komt dan vooral jou zelf overal tegen, in je voorbereiding, in je reactie's, in alles wat je dan doet. Je kunt je dan niet meer verstoppen, niet voor jezelf en niet voor de ander. Het is daardoor dus niet geheel offtopic. Het is een onopvallende aanwezige factor die juist door het bespreken met elkaar gaat opvallen. En dan merk je meteen dat je je niet op alles kunt voorbereiden: de confrontatie met jou zelf.

Een Bug In is niet slechts een methode om zelfstandig te overleven, het legt ook bloot wat er in jou leeft en wie je bent. Het is een zeer geschikte situatie voor zelf reflectie. Een groei moment in je bewustzijn.

Dat lul je weer heel mooi ontopic. :thumbsup:
 

petroman

SHTF Expert
Niet alleen een bug in kan confrontaties opleveren.
Iemand van hier liep in z'n eentje een weekend en ging slapen in het bos. Ik vroeg toen niet voor niets naar zijn ervaringen van juist het alleen zijn, alleen beslissingen nemen, alleen in een donker bos.
 
F

frans81

Gast
Niet alleen een bug in kan confrontaties opleveren.
Iemand van hier liep in z'n eentje een weekend en ging slapen in het bos. Ik vroeg toen niet voor niets naar zijn ervaringen van juist het alleen zijn, alleen beslissingen nemen, alleen in een donker bos.

Ik heb jaren lang in het Donker door Bossen en weilanden gelopen en In slaapgevallen tegen een Boom . Puur voor de Rust . Dit Alleen of met destijds ook wel eens de Greyhound mee .
Aan de geluiden wen je en je hoort echt wel of het mensen of dieren zijn . In het begin is het voor sommigen even wennen haha .
Nu heb ik weer Ritme . Maar dat had ik een hele tijd niet . De Nacht bracht mij rust en nog steeds .
Ook werken de Zintuigen dan veel verfijnder . Ik loop hier ook in het Donker door de Bossen en over de kleine paadjes die overal tussendoor slingeren .
Ken je omgeving ! Is heel handig wanneer je om een of andere redenen pleite moet . In de Zomer is het minder plezierig door de Hordes muggen die hier veel zitten door de vele vochtige gedeeltes Bos .

Maar Idd zoals je al aangeeft , Je leert jezelf kennen en vooral wat het Hoofd allemaal bij Nacht Vorm geeft en hoe je er langs kunt zitten .
 

petroman

SHTF Expert
Zo wie zo, worden onze zintuigen nogal bezig gehouden in het "normale" leven.
Dus niets kunnen zien> donker is dan een belevenis,
niets horen > geen muziek etc >paniek
net attack of the prep zombies gezien > fantasie overload.
 
J

J.J

Gast
Ik heb wat jaren veel uren in de donkere kamer door gebracht eerst had ik niet van die speciale donkere kamer lampen.
Mijn ogen begonnen steeds meer te kunnen zien in het donker nachts, dus je ogen ook oefenen voor een Bug-in zou niet slecht zijn.
Ook thuis in het donker kan ik een stuk meer zien dan mijn vrouw.
 
Bovenaan