• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Pas op voor de teek.

F

frans81

Gast
Zoek voor de gein eens op hoeveel mensen jaarlijks ziek zijn of dood gaan door welvaartsziekten.
Het ene na het andere wetenschappelijke bewijs wordt geleverd waaruit blijkt dat onze westerse levensstijl daar debet aan is. Waarom wordt dat gebagatelliseerd met de woorden "ach, tegenwoordig ga je overal dood aan" en "ja maar ik wil wél ook een beetje kunnen genieten!", maar is iets als lyme een reden om niet of nauwelijks meer de bossen in te gaan?

D'r is een tsunami aan bewijs van de schadelijkheid van allerlei plastic troep, pesticiden, giftige stoffen in verzorgingsproducten en ga zo maar door, voor zowel mens als milieu, maar naast een keer een kek waterflesje kopen en roepen hoe erg het allemaal is verandert er bijster weinig.

Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo gek als iemand wil leven in harmonie met de natuur, gezond eet, gezond beweegt, en daarbij een verhoogd risico op lyme heeft.
Ik vind het dan weer gek dat het wel als acceptabel gezien wordt om de aarde en je eigen lijf te vervuilen, om vervolgens de bossen te vermijden omdat je dan wellicht een teek krijgt en die teek wellicht besmet is met lyme, en wellicht die besmetting overbrengt.

Wil ik daarmee bagatelliseren? Zeker niet! Ik denk echter wel dat het geen kwaad kan eea in de juiste context te plaatsen.

Zoals jij het nu brengt en vanuit dat perspectief heb je natuurlijk helemaal gelijk .
Het is ook zo . IK ben een Natuur mens en vertoef heel graag in de bossen . Ik voel mij er Thuis en ik krijg er rust .
Wat wel bleek is dat ik door die twee gevallen in de Familie , er ineens een overdreven en andere kijk op kreeg .
Ja pfff , ik durfde bijna niet meer .
We liepen een keer met de Diepzoekers ( Metaaldetectors ) in Duitsland door een gebied en ik had er tig in mijn Fisher Gemini 3 liggen .
Mijn broek zat vol en ik werd er gewoon paranoia van . We zijn ook meteen vertrokken .
Ook geef ik toe dat de Media een hele bijdrage levert aan mijn gevoel en manier van denken .

Ik moet er dus weer een heel andere kijk op zien te krijgen en er mee leren omgaan .
Ik vertoef nog wel in de bossen, maar ik vermijd gebieden met veel Gras onder de loofbomen .
In Naaldboom gebieden lijkt het minder , " LIJKT " .

Maar desondanks ben ik toch nieuwschierig wat zulke mensen als oplossing hebben tegen de Vele Teken her en Der .
 

Loreen

Last (wo)man standing
Oh dat begrijp ik helemaal hoor @frans81. Zeker als het dan zo dichtbij komt.

Nou ben ik geen bushcrafter maar ik sport wel 4x per week in de bossen, waarvan 1x dwars door het bos van de paden af. In onze "sportgemeenschap" wordt nog steeds gezworen bij kokosproducten om de teek zoveel mogelijk op afstand te houden.
 
J

J.J

Gast
Teken waarschuwing, ja nu ook door de zachte winter.
Ga je de natuur in houd er rekening dat je er last van kan krijgen.
Zeker midden Nederland zijn ze actief, de andere provincies niet uitgesloten.
 

Lai

Prepper goeroe
Ben ze hier nog niet tegen gekomen. Ik en de honden scharrelen graag op wild paden in het plaatselijke bosje. Is elk jaar weer raak met teken. Heb standaard vlooienkam mee voor de honden, die kam ik als we het bosje uitkomen. Die kudde teken die ze geregeld hebben hoef ik niet in huis. Zelf ook jaarlijks tientallen teken op mijn lijf. Paar keer met vlekje bij huisarts geweest, nee was geen teken beet, dan was er een grote rode vlek en een kring er om heen en zeker 20 cm doorsnee. Ja, tuurlijk. Huisarts is inmiddels zover, mocht ik toch lyme hebben dan heeft het geen zin meer om een kuur te geven. Lab in leeuwarden geeft geen lyme aan, maar symptomen zijn er wel. Wil het wel in duitsland laten testen, maar mag ik zelf betalen. De testen daar zijn beter dan in nederland.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Nu ook in Nederland teken-encefalitiswat moet u weten over deze hersenontsteking overgedragen door teken?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/21/tekenencefalitis-komt-dichterbij--/

eken zijn vooral bekend omdat ze de ziekte van Lyme kunnen veroorzaken, maar ze kunnen ook een virus doorgeven dat tekenencefalitis (TBE) veroorzaakt, een hersen(vlies)ontsteking. Die infectie kan levensgevaarlijk zijn, maar het is niet omdat je een tekenbeet ontdekt op je been, dat je meteen het ergste moet vrezen.
...
Dat is wel het geval in Nederland, waar vorig jaar drie gevallen zijn gesignaleerd. Wat zijn de gevolgen nu? Want die mensen zijn in Nederland zelf besmet geraakt.
 

Papillon

Diehard Prepper
Ik hoorde persoonlijk van een voormalig arts en nu een natuurarts dat de tekenziektes ook echt op andere manieren overdraagbaar zijn dan alleen een directe beet van een teek..
Beetje het zelfde wat ik op deze pagina vond. Tja wie zal het zeggen?


https://bewust-zijn.nl/lyme/ziekte-van-lyme/



  • Het is daar allang bekend en bewezen dat je ook de ziekte van Lyme kunt krijgen door beten van vlooien (via huisdieren), spinnen, muggen, vliegen, door knaagdieren en vogels, enz.
  • Dat het seksueel overdraagbaar en erfelijk is.
  • Dat het zelfs zo is dat als één iemand in het huishouden de ziekte van Lyme heeft, iedereen besmet is via het toilet en de wasbak.
  • Dat je het kunt krijgen van rauw vlees eten.
  • Dat er meer dan 400 ziektebeelden zijn die veroorzaakt worden door de ziekte van Lyme, Alzheimer en Parkinson kunnen door de ziekte van Lyme ontstaan. Behandelen voor de ziekte van Lyme is dan noodzakelijk.
  • Er wordt voor bloeddonaties niet gecontroleerd op de ziekte van Lyme terwijl het via bloedtransfusie mogelijk overdraagbaar is.
In Nederland loop je tegen een muur van onbegrip op.
 
J

J.J

Gast
Ik hoorde persoonlijk van een voormalig arts en nu een natuurarts dat de tekenziektes ook echt op andere manieren overdraagbaar zijn dan alleen een directe beet van een teek..
Beetje het zelfde wat ik op deze pagina vond. Tja wie zal het zeggen?


https://bewust-zijn.nl/lyme/ziekte-van-lyme/

Het is daar allang bekend en bewezen dat je ook de ziekte van Lyme kunt krijgen door beten van vlooien (via huisdieren), spinnen, muggen, vliegen, door knaagdieren en vogels, enz.
  • Dat het seksueel overdraagbaar en erfelijk is.
  • Dat het zelfs zo is dat als één iemand in het huishouden de ziekte van Lyme heeft, iedereen besmet is via het toilet en de wasbak.
  • Dat je het kunt krijgen van rauw vlees eten.
  • Dat er meer dan 400 ziektebeelden zijn die veroorzaakt worden door de ziekte van Lyme, Alzheimer en Parkinson kunnen door de ziekte van Lyme ontstaan. Behandelen voor de ziekte van Lyme is dan noodzakelijk.
  • Er wordt voor bloeddonaties niet gecontroleerd op de ziekte van Lyme terwijl het via bloedtransfusie mogelijk overdraagbaar is.
In Nederland loop je tegen een muur van onbegrip op.
Zo dat is niet mis, ook denk mijn maatje aan horeca gelegenheden, een bier glas is ook niet altijd optimaal schoon.
Niet te vergeten de deurknoppen, van allerlei gelegenheden.

Niet te vergeten winkelwagentjes, een bron van ziekten, zo zetten ouders vaak hun kinderen met vieze schonen in de karretjes, hier bij ons rond het winkelcentrum, ligt veel ontlasting van honden en duiven, het beste kan je een lege doos op de bodem leggen ter bescherming van je producten en voedsel.

We hebben het wel eens gehad dat onze producten naar ontlasting roken, dat konden we dus weg gooien.
Met dit warme weer hebben kinderen ook blote beentjes en als hun anoska niet schoon is of ze hebben wormpjes gaan ze rechtstreeks met hun vingertjes er in porren, en dan zitten ze weer overal aan ook de winkelkarretjes blijven niet ongeschoond er van.
Doet me denken aan een oud liedje:
Louise, zit niet op je nagels te bijten - YouTube
upload_2018-4-18_13-43-3.jpeg▶ 2:50

29 apr. 2008 - Geüpload door dezingendebroeder
een vriendin van mij heet loise en bijt wel eens op haar nagels,,,,,, dus zing ik loise zit niet op je nagels te ..
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel

dubbel0

Diehard Prepper
nou, uit ervaring weet ik dat lyme geen soa is en de wasbakken en het toilet ook zeker geen infectie bron zijn. ik ben de enige met bewezen (ex) lyme in huis, de rest heeft bewezen geen lyme.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Wij gaan in augustus naar Oostenrijk naar tekenencephalitis gebied. Toch maar beslist om de inenting te nemen. Verder een zonnecreme gevonden die ook tegen teken, muggen en wespen (huh?) werkt. Spijtig niet tegen dazen, want die smeerlappen zitten er ook. Blijkbaar zouden er andere middelen beter tegen teken werken dan DEET. Van het Tropisch Instituut:
Het gebruik van insectenrepellents op de huid is nuttig, maar beschermt enkel de plaats waar het product is aangebracht, de werkzaamheid is ver van 100% en de werkingsduur is beperkt tot maximaal enkele uren. Insectenrepellent op basis van IR 3535, (p)icaridine of citrodiol-extract van eucalyptusolie werken beter tegen teken dan DEET.
 
J

J.J

Gast
Wij hebben een cremator net een betminton klepper, maar ook een grotere in huis die mooi de binatang binatang, te grazen neemt.
Ik hoop dat jullie ondanks de lastposten een hele fijne vakantie zult hebben in Oostenrijk.:hug:
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Toen we de eerste vaccinatie tegen tekenencephalitis kregen heb ik aan de dokter gevraagd of het eigenlijk al mogelijk is om de ziekte van Lyme op te sporen in het lichaam. Zij zei dat je via een ruggenmergpunctie dit kan opsporen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind er niet direct iets over op Dr Google.
 

Roel

Mankinds only hope
Ik heb dit jaar Lyme gehad, verlammingen, gevoelloze ledematen, spiermassa gehalveerd etc.
Vier maanden uit de running geweest en nu weer een beetje aan het slepen van boomstammen, porfierkeien e.d.
Maar is geen haar op mijn hoofd dat er over denkt de bossen te mijden.
Gewoon goed elkaar blijven controleren. Ik heb de pech gehad nooit een rode ring/vlek te hebben gehad.
Volgens mijn neuroloog bleek na een ruggeprik dat het een oude besmetting moest zijn van zeker tien jaar geleden.
 
F

frans81

Gast
Ik heb dit jaar Lyme gehad, verlammingen, gevoelloze ledematen, spiermassa gehalveerd etc.
Vier maanden uit de running geweest en nu weer een beetje aan het slepen van boomstammen, porfierkeien e.d.
Maar is geen haar op mijn hoofd dat er over denkt de bossen te mijden.
Gewoon goed elkaar blijven controleren. Ik heb de pech gehad nooit een rode ring/vlek te hebben gehad.
Volgens mijn neuroloog bleek na een ruggeprik dat het een oude besmetting moest zijn van zeker tien jaar geleden.

Pfff Roel, dat is heftig om zelfs alleen maar te lezen :(

Ben blij dat je weer je zelf hebt kunnen oprapen en door gaan .
Echt niets voor jou dat " NIETS " doen ;)

Helaas heb ik mijn Teken gerelateerde Paranoïde wijze van denken niet kunnen bijstellen pff .
Puur en alleen al door hun grote en minimale vorm van controle op een beet of voorkomen ervan .
Vaak als je ze bemerkt ben je al te laat en is het afwachten op goed of slecht nieuws .

Sterkte Roel ! Met dit nare kadootje ;)
 
J

J.J

Gast
Zo beste @Roel dat is nogal wat, hopelijk krijg je je gezondheid en conditie weer op pijl, gezonde voeding, drinken en goede nachtrusten kunnen misschien een bijdrage leveren.
Probeer maar lekker met je kan te genieten van het leven, het preppers-shelter is gelukkig in je leven gekomen, waar je jou gevoel en kennis kan delen en weer terug kunt ontvangen.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Ik heb dit jaar Lyme gehad, verlammingen, gevoelloze ledematen, spiermassa gehalveerd etc.
Vier maanden uit de running geweest en nu weer een beetje aan het slepen van boomstammen, porfierkeien e.d.
Maar is geen haar op mijn hoofd dat er over denkt de bossen te mijden.
Gewoon goed elkaar blijven controleren. Ik heb de pech gehad nooit een rode ring/vlek te hebben gehad.
Volgens mijn neuroloog bleek na een ruggeprik dat het een oude besmetting moest zijn van zeker tien jaar geleden.

Heftig..... je bent er wel goed vanaf gekomen als je nu weer met stammen kan slepen.

Ik wordt nu ieder jaar getest op Lyme en volgend jaar ook op de ziekte van Weil.
Ook ben ik voorzien van teekwerende kleding en die draag ik ook.
Zomers blijft dat wel lastig ivm warmte ga je toch in een T-shirt lopen.
Ik vermijd wel bewust de gebieden met hoge reepopulaties.
Verder blijft het opletten, helemaal uitsluiten kan niet.
 
J

J.J

Gast
@Rataplan zou de ree populaties, ook zijn besmet met Lyme en daar behoorlijk ziek door zijn, is daar wat van bekend.
Of is dat alleen maar bij de mens het geval.
 
Bovenaan