• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Pas op voor de teek.

Jasje

Prepper goeroe
Als jaarlijks ritueel weer de 'reminder'.
Immers voor teken maakt het niet zo veel uit of het winter is of niet. Vanaf 7 graden zijn ze actief. Voor het zuidelijke deel van Nederland is de verwachte tekenactiviteit nu de komende dagen dan ook hoog of zeer hoog. Voor meer informatie de bron: https://www.tekenradar.nl
IMG_20190227_190748.jpg
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Ja hoor, ik ben de sjaak vrees ik. Afgelopen weekend (waarschijnlijk zondag) een teek opgepikt in de regio Geldrop/Mierlo, ontdekte m gisterenavond laat pas op mn kuit :( Nu toch een redelijke rode vlek eromheen, dus zo maar een belletje naar de (oude, heb et hier nog geen) huisarts wat het plan van aanpak gaat worden.
20190611_001352.jpg
 
F

frans81

Gast
Ja hoor, ik ben de sjaak vrees ik. Afgelopen weekend (waarschijnlijk zondag) een teek opgepikt in de regio Geldrop/Mierlo, ontdekte m gisterenavond laat pas op mn kuit :( Nu toch een redelijke rode vlek eromheen, dus zo maar een belletje naar de (oude, heb et hier nog geen) huisarts wat het plan van aanpak gaat worden.
Bekijk bijlage 16049

EEN Niet LEUK van mij , en ik hoop een snel genezend iets .

Juist deze inmiddels in vele grotere getallen aanwezige kleine vampieren houden mij weg van wildkamperen .

Beterschap RM
 

Ray

SHTF Expert
@ReadyMom, altijd handig even de huisarts te checken, maar het ziet er nog niet echt uit als de beruchte rode ring. Meer gewoon de irritatie van de beet.

Helaas ben ik de laatste paar dagen met al dat schapengedoe ook weer flink de sjaak en zoek nog naar een beter oplossing dan die dure Rovince geïmpregneerde kleding.

Ontdekte laatst vier kleine teekjes, maar ik had wel 25 kleine rode bultjes. Geen idee of die dingen eerst een paar plekjes testen voordat ze definitief een stekkie uitzoeken, iemand die dat weet? Kunnen ook andere beestjes zijn natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Niels

Mankinds only hope
Dit is mij dit jaar al 4 keer overkomen. Kan gebeuren, altijd goed zoeken of je er 1 hebt, en meteen verwijderen.
 
F

frans81

Gast
Ook ik ga mij echt niet inspuiten / Smeren met ?? Chemie .
In echte Nood en wanneer echt niet anders kan , oké. Dan smeer in wel anti teken rotzooi op mij .

Een enkele keer zal dat spul geen kwaat kunnen . Maar op lange termijn en vele smeerseltjes ?

Het lekker ontspannen in een Bos of in de ruime zin in de Natuur vertoeven is er niet meer bij wanneer je echt bewust bent van de gevaren .

Nee geen Wolven of Beren , maar miljarden teekjes.

Nogmaals ! Er zijn in mijn Vrouw haar familie al twee personen dood door een Teken beet . Net over de grens in Duitsland woonachtig geweest .
 

Jannes

Prepper goeroe
Dit is mij dit jaar al 4 keer overkomen. Kan gebeuren, altijd goed zoeken of je er 1 hebt, en meteen verwijderen.

En dan telkens huisarts inclusief antibiotica? Of hoe ga je ermee om?

Ook ik ga mij echt niet inspuiten / Smeren met ?? Chemie .
In echte Nood en wanneer echt niet anders kan , oké. Dan smeer in wel anti teken rotzooi op mij .

Een enkele keer zal dat spul geen kwaat kunnen . Maar op lange termijn en vele smeerseltjes ?

Het lekker ontspannen in een Bos of in de ruime zin in de Natuur vertoeven is er niet meer bij wanneer je echt bewust bent van de gevaren .

Nee geen Wolven of Beren , maar miljarden teekjes.

Nogmaals ! Er zijn in mijn Vrouw haar familie al twee personen dood door een Teken beet . Net over de grens in Duitsland woonachtig geweest .

Zijn de tekenboeken in je vrouws familie niet herkend? Want hoewel in mijn ogen alles kan, had ik nog niet gehoord dat je ook kon overlijden aan een tekenbeet.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan telkens huisarts inclusief antibiotica? Of hoe ga je ermee om?



Zijn de tekenboeken in je vrouws familie niet herkend? Want hoewel in mijn ogen alles kan, had ik nog niet gehoord dat je ook kon overlijden aan een tekenbeet.

Jawel . Diagnose , ziekte van lyme . Met zeer ernstige klachten . 1 persoon was er echt laat bij . Was al vergevorderd voordat diagnose gesteld kon worden . Klachten waren daar ook veel ernstiger .
Bij beide personen was er dus een volledige ontwikkeling van de ziekte . Beide woonachtig in zelfde gebied .

Slepend en uitzichtloos bij beide personen . Uiteindelijk zoals de link ook vermeld , Hartfalen doodsoorzaak .

Je kunt maar pech hebben .
Er zijn veel meer besmette teken dan vroeger.

Maar je kunt ook voor de rest van je leven doodziek blijven en nare klachten kunnen je toch snel een Wens willen doen .

https://rovince.nl/alles-over-de-ziekte-van-lyme/gevolgen-van-lyme/is-de-ziekte-van-lyme-dodelijk/
 
F

frans81

Gast
Waarom is er nog niet iets als Bravecto voor mensen?

Iedere keer als ik het de honden geef , schaam ik mij dat ze dat 38 euro kostende 1 gangen menu met tegenzin naar binnen werken. Zelfs ook nog met behulp van de chef-kok lukt het niet altijd .

Duur eten is toch altijd lekker :lol:
 

Lai

Prepper goeroe
Voor teken hoef je echt het bos niet in, heb er genoeg in de tuin en in de aangrenzende greppels. :mad: Veel albino's ook! Blijken een veel hogere ontstekingskans te geven. En dat is ook wel te erken bij de honden. :mad::mad::mad:

Vandaag in het bos weer vele teken "gevangen". Blijf nog wel wat dagen teken plukken bij de honden.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach de echte naïeve Dy Hard kampeer preppers bijten gewoon terug en doen ze op de boterham :p

Niets aan de hand toch.

Wijs dat je dit even hier hebt geplaatst ;)
Ik wist het nog niet van dit reuze vampier teekje.

Even bewustwording mensen , De TEEK uit de door @wildemossel zijn geplaatste link ,

384adb10-8db9-11e9-8a38-02d1dbdc35d1.jpg
 
Bovenaan