Ik denk dat het niet gaat werken...
20 gezinnen lijken mij sowiezo al de max om een "stam" op te richten.
Ik kom uit een dorp met destijds nog geen 3500 mensen en zelfs dan ken je nog niet iedereen en heeft iedereen andere wensen qua leefklimaat.
De problemen die anderen in dit topic aangaven, heb je dus al nog voordat de eerste bewoners hun huis zullen betreden.
Tenzij je dus zo'n 20 gezinnen max helemaal doorgescreend hebt en tot overeenstemming bent gekomen, gaat jaren aan planning vooraf.
Ik heb slechts een paar preppende vrienden (minimale preppers) waarvan ik het voortouw neem en een paar extra vrienden/familieleden waarvan ik wil dat ik ze dicht bij me heb tijdens een shtf omdat ik ze door en door ken en ik weet wat ik van ze kan verwachten.
Dat heb je met vreemden niet.
Een paar jaar geleden bedachten we het concept Shelter Camping. Een plek (of plekken) voor preppers om tijdens een shtf samen te komen en te organiseren.
Deze plekken waren bedoeld voor preppers die niet wilden, of niet de middelen bezaten om een verre BOL te creëeren.
Het idee was om in vredige tijd diverse campings en/of bungelow parken te bekijken die in meerdere opzichten goed te bewaken/verdedigen en te bewonen zouden zijn als "All Hell Breaks Loose".
Via diverse strategische communicatie technieken zouden verzamelende preppers zich zo kunnen organiseren en een plek hebben om heen te kunnen trekken met gelijk gestemden.
Ook dit project was helaas vanaf het begin gedoemd te mislukken.
Op een paar voortrekkers na, werden dit uiteindelijk jaarlijks terug kerende evenementen om elkaar te ontmoeten en gezamelijk te kamperen.
Het project kwam al niet van de grond vanwege verschillende meningen en 1 van de voortrekkers die al nooit geloofde in een eventuele shtf, maar gewoon een grote groep mensen om zich heen wilde zien.
Ook hier begonnen toen al mits met mate, rangen en standen te ontstaan.
Als je niet mee was, was je tegen.
1 van de redenen waardoor ik al vrij vroeg afhaakte.
Dit was destijds nog maar een kleine groep in het begin.
Laat staan als je een compleet dorp wilt oprichten met een paar duizend man.
Om dat logistiek voor elkaar te krijgen met echte gelijkgestemden, is in mijn ogen een hele mooie droom die nooit gaat uitkomen...
P.s.
Neemt niet weg dat ik toch trots ben dat de SC's zoals we die nu kennen er uit voort gekomen zijn!