• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wafels

Diehard Prepper
@Stuudje je kunt dit ook maken door het metalen stripje te vervangen door een reepje leer
(oude schoen ed) maar dan moet je wel onder de bout ''kop'' en moer kant een vulringetje doen
en voor moer zou ik een moertje nemen met een nylon borgring (zelf borgende moer een ''nyloc''
voor degene die ze niet kent : http://webshop.broshuis.com/nyloc-moer-rvs-d985-a2-m6.html
maar je kan ze overal kopen ) ik zou deze nyloc moertjes ook bij jou versie toepassen .
gr will
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Deze kledinglabels kan je als tools gebruiken.

Outdoormerk Columbia maakt kledinglabels die dienst doen als koffiefilter, handzaag, vishengel, waterfilter of zonnewijzer. Wasvoorschriften, made in the EU, maatlabels, allemaal heel nuttig dat deze meldingen in je kleding zitten. Eenmalig, daarna zitten ze in de weg, of gooi je ze weg. Outdoorkledingmerk Columbia heeft er wat op gevonden: kledinglabels die tegelijk handige tools voor buitenshuis zijn.
https://www.bright.nl/nieuws/deze-kledinglabels-kan-je-als-tools-gebruiken
 

Richard434

Prepper goeroe
@QuickFix Die heb ik laatst gehaald, ik dacht bij de lokale bouwmarkt. Lagen bij de barbecue benodigdheden.
Ik heb nog geen gelegenheid gehad om ze te testen, maar wilde ze sowieso meenemen naar het SC om ze daar te testen.
 
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@QuickFix @Richard434
€5,99 voor een doosje UCO Sweetfire Strikable Fire Starter van 20 stuks is best prijzig, hier hetzelfde soort maar dan 10 doosjes met 20 stuks voor €20,53 en ze branden ook iets langer (10 minuten i.p.v. 7 minuten).

91VYv-FV-eL._SL1500_.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Iemand ervaring met de YoYO ? Lijkt mij handig voor in de bob een paar.

Als je te lui bent om je visdraad zelf op te rollen en je het extra gewicht niet erg vind, doen.
Ik zie verder geen toegevoegde waarde boven een spoel kopen bij de lokale hengelsportzaak.
 

AWOL

Prepper goeroe
Als je te lui bent om je visdraad zelf op te rollen en je het extra gewicht niet erg vind, doen.
Ik zie verder geen toegevoegde waarde boven een spoel kopen bij de lokale hengelsportzaak.

Het idee van dat ding is dat je het kunt uitzetten ergens en wat anders gaan doen, als een vis aanslaat dan haalt de yoyo deze binnen, of slaat de haak aan.
"geautomatiseerd vissen" dus.
 

petroman

SHTF Expert
Als het zo fantastisch is moeten we ze maar eens aanbieden aan die gasten van alone. Scheelt ze door het ijkoude water waden.


Ja ik ben altijd zeer sceptisch met dit soort automatische en handige zaken met een hoog tell sell gehalte.
 
Bovenaan