• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Henk88

Diehard Prepper
Ik kwam zelf op zoek naar een goede out-door tool dit tegen. Ik weet niet of het al genoemd is, kwam het zo snel niet tegen maar ik vind hem gaaf.

Het is een compact bijlhoofd, het idee is dat je onderweg zelf een geschikt stuk hout zoekt wat je als steel kunt gebruiken, waarbij het bijlhoofd makkelijk kan worden bevestigd op de steel/tak. Daarnaast heeft hij nog een flesopener, hamer en water kleine handigheidjes. Hij is met rond de 150 euro alleen niet echt goedkoop maar schijnbaar wel van redelijk kwaliteit.

Het ding heet de Klax lumberjack head.

klax.png klax2.jpg
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
F

frans81

Gast
Een powerbank kickstarter project. 27000 mAh. IP-67 water- en stof bestendig. Solar charging. Overleeft een val van 300m, of overreden worden door een auto. 10x je telefoon opladen! En dat alles voor slechts US$ 170 (zolang het aanbod staat).

https://www.kickstarter.com/projects/ruggedbank/pwr27-your-traveling-powerstation-charge-anything

De ultieme uitrusting voor in de BOB? Of slimme marketing foppagina die teleurstellend zal uitpakken?

Oké , leuk hebbeding ;)
Maar de BTW en Verz kost erbij zullen toch wel een ander bedrag laten zien .
Douane zit niet stil .
Bij ons zijn deze laatste tijd al 4 pakketjes geopend door douane . Gecontroleerd op inhoud .
1 Uit China en 3 uit US .
1 x werd het bijbetalen .
 

Henk88

Diehard Prepper
Een powerbank kickstarter project. 27000 mAh. IP-67 water- en stof bestendig. Solar charging. Overleeft een val van 300m, of overreden worden door een auto. 10x je telefoon opladen! En dat alles voor slechts US$ 170 (zolang het aanbod staat).

https://www.kickstarter.com/projects/ruggedbank/pwr27-your-traveling-powerstation-charge-anything

De ultieme uitrusting voor in de BOB? Of slimme marketing foppagina die teleurstellend zal uitpakken?
De prijs en specificaties lijken me haalbaar en in verhouding, het lijkt me geen fopcampagne. Ik vind het een vet ding ook, maar toch niet zo perfect als ze suggereren,

Hij weegt bijvoorbeeld 907 gram en is 17 x 14 x 3,5 cm, dat is best een forse powerbank. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Xiaomi 20.000 mAh powerbank (gewoon een degelijke no-nonsense powerbank, geen action troep) die is 327 gram en 15 x 7 x 2,4 cm, dat scheelt nogal. Dan de prijs, de Xiaomi is 30 euro in Nederland terwijl dit ding zeker richting de 200 euro kost inclusief invoerrechten en verzendkosten.

Natuurlijk kan de Xiaomi geen 5 apparaten tegelijk laden, slechts 2, maar hoevaak laad je 5 apparaten tegelijk op? Daarnaast heb ik zelf een powerbank met AC outlet (stopcontact), maar dat gebruik ik in de praktijk zelden. Mobiele apparaten zoals tablets, camera's en telefoons hebben namelijk allemaal een USB kabel. Natuurlijk is het leuk dat je de accu van je boormachine kan opladen of er een gewone lamp in kan steken, maar zo vaak doe ik dat in ieder geval niet. Het zonnepaneel lijkt me te klein om echt effectief te zijn, een losse uitklapbare is beter. Dan is dus het enige echte selling point dat hij zo robuust is gemaakt dat er een auto overheen kan rijden en dat hij IP67 waterdicht is. Dat zijn natuurlijk gave features, maar het gezien gewicht en prijs niet waard naar mijn mening.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
@Henk88 Hmm, ja dat is inderdaad aan de zware kant in vergelijking met die Xiaomi 20Ah die je noemt. Ook het prijsverschil is wel zeer aanzienlijk. Gelukkig had ik die PWR-27 nog niet besteld ;).
Weet jij toevallig hoe het zit met de regen- & vochtbestendigheid van die Xiaomi?
 

Henk88

Diehard Prepper
@Henk88 Hmm, ja dat is inderdaad aan de zware kant in vergelijking met die Xiaomi 20A die je noemt. Ook het prijsverschil is wel zeer aanzienlijk. Gelukkig had ik die PWR-27 nog niet besteld ;).
Weet jij toevallig hoe het zit met de regen- & vochtbestendigheid van die Xiaomi?
De Xiaomi was puur ter vergelijking want het is een reguliere powerbank, dus niet speciaal vocht of weerbestendig. Outdoor powerbanks zijn een lastig product omdat het aanbod beperkt is met vaak veel onbekende merken en weinig info over certificeringen, helemaal als je kijkt op amazon of aliexpress.

Wil je echt graag een budgetvriendelijke powerbank die bewezen is dan is de RAV Power outdoor 10050 mAh (ik weet niet of ik linkjes mag posten) een goede keuze. Deze powerbank is IP66 gecertificeerd dus behoorlijk water, schok- en stofbestendig. Hij kan 2 apparaten opladen en heeft ook een zaklamp, wel is de capaciteit maar 10.000 mAh maar dat blijkt ook uit de afmetingen van 12 x 7 x 2 cm. Met een prijs van rond de 30 euro is dit goede 'value for money', al is het wellicht niet precies wat je zoekt.
 

Carismo

Prepper goeroe
Ik kwam zelf op zoek naar een goede out-door tool dit tegen. Ik weet niet of het al genoemd is, kwam het zo snel niet tegen maar ik vind hem gaaf.

Het is een compact bijlhoofd, het idee is dat je onderweg zelf een geschikt stuk hout zoekt wat je als steel kunt gebruiken, waarbij het bijlhoofd makkelijk kan worden bevestigd op de steel/tak. Daarnaast heeft hij nog een flesopener, hamer en water kleine handigheidjes. Hij is met rond de 150 euro alleen niet echt goedkoop maar schijnbaar wel van redelijk kwaliteit.

Het ding heet de Klax lumberjack head.

Bekijk bijlage 14152 Bekijk bijlage 14153

Heb zon' ding al eens getest, de echte alsook heeft een prepper hier een gelijkaardige gemaakt.

Met zo'n ding alleen ben je niets. Je hebt alsnog een goede zaag nodig om er een bijl van te maken. Kleine takjes klieven lukt nog langs de zijkant maar van de bovenkant een blokje doorsplijten... daar is het helaas niet voor geschikt.

150 euro... ik zou er maximum een 30 euro aan geven (als hebbeding wat het voldoet niet aan wat je van een bijltje verwacht) dan kan je evengoed een 2de hands tomahawk van een paar tientjes aanschaffen.
 

Henk88

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zon' ding al eens getest, de echte alsook heeft een prepper hier een gelijkaardige gemaakt.

Met zo'n ding alleen ben je niets. Je hebt alsnog een goede zaag nodig om er een bijl van te maken. Kleine takjes klieven lukt nog langs de zijkant maar van de bovenkant een blokje doorsplijten... daar is het helaas niet voor geschikt.

150 euro... ik zou er maximum een 30 euro aan geven (als hebbeding wat het voldoet niet aan wat je van een bijltje verwacht) dan kan je evengoed een 2de hands tomahawk van een paar tientjes aanschaffen.
Bedankt voor je feedback, ik las op internet her- en der ook al dat het niet zo goed werkt als een echte bijl. Ik heb hem gelukkig voordelig via marktplaats op de kop getikt want 150 euro vond ik zelf ook wel wat gortig.

Grootste punt wat blijkt uit de reviews is dat de bijlkop vrij snel speling veroorzaakt (logisch natuurlijk want het hout is zachter dan de stalen klemmen) waardoor je krachtverlies hebt. Ik ga eens kijken of ik een creatieve oplossing kan vinden om dat te verhelpen.

Nog een leuke gadget tip om een beetje on topic te blijven;
1.jpg
Een wind-en-waterdichte muts/beanie. Deze heeft een soort plastic laagje tussen de binnen en buitenzijde (het kraakt wel een piepklein beetje) wat hem waterdicht maakt. Ik gebruik hem zelf al een tijdje en het is echt een superding. In een plensbui heb je gewoon een droog en warm hoofd. Enig nadeel is dat de stof niet superdik is dus bij temperaturen (ver) onder 0 is hij misschien niet warm genoeg. Maar voor wie wel een met een beanie loopt zeker een tip.

O.a. hier te krijgen voor 33 euro https://www.futurumshop.nl/sealskinz-waterproof-beanie-muts-zwart.phtml

[MOD] Gedeelte over powerbank verplaatst naar het reviewtopic. [MOD].
 

Henk88

Diehard Prepper
Ik kwam een gadget tegen die misschien wel interessant is voor de fietsende preppers onder ons.
tas.png

Het is een rugzak die je eenvoudig kunt ombouwen tot een fietstas. Het concept sprak mij gelijk aan omdat de tas eenvoudig is te vervoeren per fiets, te voet maar ook in de auto (natuurlijk kan dat met gewone fietstassen ook, maar die zijn vaak toch wat minder handzaam). Ik heb er zelf 1 besteld maar nog niet binnen, mochten er geïnteresseerden zijn kan ik eventueel wel wat meer info posten over de kwaliteit als ik hem binnen heb.

Hij is voor 60 euro te verkrijgen bij de decathlon (alleen online nog, niet in de winkels) inclusief regenhoes. https://www.decathlon.nl/p/rugzak-f...405450?mc=8405450&c=GRIJS&orderId=nl353474616
 

petroman

SHTF Expert
Er bestaan ook fietsdrager opzetdingen waaraan je dan je rugzak kan vastmaken. Je rugzak staat dan als het ware op je bagagedrager.
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Enige tijd geleden de Nitecore Tup naar mij toe laten brengen. Heerlijk stukje licht voor aan de sleutelbos met een dubbele versleuteling voor het onbedoeld aandrukken in de zak. In het begin had ik een beetje tijd nodig om te wennen aan de grootte. Na verloop van wekelijks gebruik werd het op een moment plotsklaps megawarm in de broekzak. Wat bleek: door het dagdagelijkse beweeg was de zaklamp door beide vergrendelingen gedrukt en in de felste stand terechtgekomen.

De Tup was in korte tijd door zijn batterij heen. Koelde van zichzelf vrij rap af en heeft tot nogtoe dat truukje niet vaker meer herhaald.

Mocht je een Tup willen? Hou hier dan rekening mee.

Groetjes,

CtM
 

Ray

SHTF Expert
Dat komt toch zelfs bij de beste sleutelbos lampjes voor.
Als 't maar zeldzaam genoeg is, valt het mee, maar persoonlijk wil ik wel, na een maandje niet naar omgekeken, een bruikbaar lampje.
 

Henk88

Diehard Prepper
Ik heb weer eens een leuke prepper gadget gevonden. Ik heb net een nieuwe zaklamp en daar horen natuurlijk nuttige accessoires bij.

Nu ben ik het volgende kabeltje voor een paar euro tegengekomen onder de naam Folomov A1 maar een versie van betere kwaliteit is verkrijgbaar onder de naam Nitecore LC10.

Het mooie is dat je met dit kabeltje alle mogelijke Li-ion cellen zoals de 21700, de 18350 of de 16340 die veel gebruikt zijn in zaklampen kunt laden en ontladen. Je kunt zelfs in een noodgeval meerdere AA, C of D alkaline batterijen schakelen om daarmee een ander apparaat op te laden. Ook kun je dit kabeltje eenvoudig rechtstreeks aan een andere powerbank of een zonnepaneel koppelen.

Ideaal dus om allerhande elektronica opgeladen te houden onderweg of in noodsituatie.

full.jpg
 

Jannes

Prepper goeroe
Ik heb weer eens een leuke prepper gadget gevonden. Ik heb net een nieuwe zaklamp en daar horen natuurlijk nuttige accessoires bij.

Nu ben ik het volgende kabeltje voor een paar euro tegengekomen onder de naam Folomov A1 maar een versie van betere kwaliteit is verkrijgbaar onder de naam Nitecore LC10.

Het mooie is dat je met dit kabeltje alle mogelijke Li-ion cellen zoals de 21700, de 18350 of de 16340 die veel gebruikt zijn in zaklampen kunt laden en ontladen. Je kunt zelfs in een noodgeval meerdere AA, C of D alkaline batterijen schakelen om daarmee een ander apparaat op te laden. Ook kun je dit kabeltje eenvoudig rechtstreeks aan een andere powerbank of een zonnepaneel koppelen.

Ideaal dus om allerhande elektronica opgeladen te houden onderweg of in noodsituatie.

full.jpg

@Ancient
 
Bovenaan