• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ray

SHTF Expert
Het idee van dat ding is dat je het kunt uitzetten ergens en wat anders gaan doen, als een vis aanslaat dan haalt de yoyo deze binnen, of slaat de haak aan.
"geautomatiseerd vissen" dus.

Als je niet aanslaat slikt de vis het haakje in. Heb je hem ook.
Yoyo reels vind ik echt een nutteloze gadget die een probleem oplost wat er niet is.
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:

Ray

SHTF Expert
Een Nederlandse startup ontwikkelt een nieuw vertaal apparaatje/gadget, de Travis.

Het apparaatje kan 20 talen offline vertalen en ruim 80 online. Het gebruikt intelligente vertaalsoftware van zowel Microsoft, Google en anderen, afhankelijk welke het beste werkt voor een taal. Ook leert de software, zit er een neuraal netwerk achter om beter om te kunnen gaan met accenten en 'slang'.

Productie is gestart, eind dit jaar is de introductie voor het grote publiek. Zo te zien moet zo'n apparaatje zo'n 149 euro gaan kosten, lees meer over Travis op Indiegogo: https://www.indiegogo.com/projects/travis-i-speak-80-languages-so-can-you-travel#/ of op hun eigen website: http://www.travistranslator.com/nl/
ohrsldwyqtq1ib9kn00q.jpg
 

QuickFix

Diehard Prepper
Een Nederlandse startup ontwikkelt een nieuw vertaal apparaatje/gadget, de Travis.
Ik vrees dat dit idee een beetje achterhaald is.

Vroegâh hadden we van die kleine zakcomputertjes die (vergeleken met nu héél gelimiteerd) geschreven teksten konden vertalen en in die periode tot, laten we zeggen tien jaar geleden, had het eventueel een commercieel succes kunnen worden.
Tegenwoordig loopt iedereen met een mobieltje op zak dat vele malen krachtiger is dan een Cray supercomputer uit diezelfde periode en in hardware vergelijkbaar is aan de Travis.

Het enige dat nog mist op een mobieltje is de Travis-software, maar da's (hooguit) een kwestie van porten naar Android of iOS.
En wat ik van de KPN reklame begrijp, bestaat vertaalsoftware als dit gewoon: "Heilige Mexicaanse dipsaus". ;)
 

Ray

SHTF Expert
Ik vrees dat dit idee een beetje achterhaald is.

Vroegâh hadden we van die kleine zakcomputertjes die (vergeleken met nu héél gelimiteerd) geschreven teksten konden vertalen en in die periode tot, laten we zeggen tien jaar geleden, had het eventueel een commercieel succes kunnen worden.
Tegenwoordig loopt iedereen met een mobieltje op zak dat vele malen krachtiger is dan een Cray supercomputer uit diezelfde periode en in hardware vergelijkbaar is aan de Travis.

Het enige dat nog mist op een mobieltje is de Travis-software, maar da's (hooguit) een kwestie van porten naar Android of iOS.
En wat ik van de KPN reklame begrijp, bestaat vertaalsoftware als dit gewoon: "Heilige Mexicaanse dipsaus". ;)
Hij schijnt een stuk beter te werken dan Google Translate op de mobiel, dat heeft zeker zo zijn beperkingen en komt vaak kromme taal uit. Ook werkt Google Translate alleen voor tekst als je geen mobiele verbinding heeft.

Uiteindelijk moet het idd ook op de smartphone kunnen, wellicht dat het combineren van software van diverse partijen nu een probleem voor een smartphone app.
 

Niels

Mankinds only hope
He heb zelf al best lang een Fenix E12 zaklamp, in Nederland gekocht voor 34 euro ofzo.
Nu ben ik voor mijn GHB een simpel zaklampje op 1 AA aan het zoeken, en kom ik de
E12 tegen voor 20,41 euro incl. verzend. Daar zit je dus mee onder de 22 euro, dus geen invoer en BTW!

Ik denk ik meld het hier ook even, omdat dit niet veel geld ik voor een top zaklamp! (Mijn EDC en favoriet).

>Link naar Fenix E12 op eBay<.
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Kwam dit tegen op het net.

De Kindling Cracker

Vind dit eigenlijk geen gadget maar gereedschap



Niet echt goedkoop, vergelijkbaar kwa prijs met een goede bijl, maar wel veiliger.

Hier te koop:

https://www.kindlingcracker.eu


Ze verzinnen toch wat eh om de houthakker lichter te ma.. ehhh het makkelijker te maken:p
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Maar wat moet je er mee?
Een gadget is een hebbeding...een ding om te hebben.
Een preppergadget is een ding voor preppers...om te hebben.
Het werkt echt zo voor veel mensen, die willen dingen die geen nut hebben, omdat het in de mode is, of een rage is, of omdat vrienden dat ook hebben.
 

Dreutel

Prepper goeroe
Maar wat moet je er mee?
Zelf moest ik enorm lachen om dit insigne! Het is totaal overbodig, en volgens mij is er niemand op dit forum die het gebruikte symbool kende. Zeker ik niet. Op het vorige forum is er ooit een discussie geweest over de zin en onzin van dergelijke insignes en "clubkaarten", en ik heb daar toen al de draak gestoken met dergelijke frutsels.

:) :p
 

Flos

SHTF Expert
Op het vorige forum is er ooit een discussie geweest over de zin en onzin van dergelijke insignes en "clubkaarten", en ik heb daar toen al de draak gestoken met dergelijke frutsels.

:) :p
Klopt ik was toen wel voorstander van een herkenningsteken van een clubkaart niet.
Maar 8 dollar er voor neerleggen lijk mij wel veel.
 

Lai

Prepper goeroe
Ik krijg meer een scouting idee bij die insigne o_O Ze hebben wel iets wat hier op lijkt. En die is een stuk goedkoper :D
Maar of het nut heeft??? Voor iemand die ze spaart misschien?
 

Papillon

Diehard Prepper
Als je niet aanslaat slikt de vis het haakje in. Heb je hem ook.
Yoyo reels vind ik echt een nutteloze gadget die een probleem oplost wat er niet is.

Sommige vissen draaien zichzelf en de lijn vast in planten onder water. In dat geval lijkt mij zon yoyo wel de oplossing als hij direct de vis uit het water trekt.
Ik ga er denk ik wel een bestellen, en kom er later weer op terug.
 
Bovenaan