• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

PV-Panelen, het grote vragen en ideeën Topic

Maar veel zie ik er eigenlijk nu niet staan op marktplaats. Ik zou eigenlijk veel meer aanbod verwachten.

Dat viel mij ook op, Één á twee jaar geleden stonden er veel meer advertenties had ik het idee. Zou het zijn dat men toen nog ging upgraden en nu de mensen de panelen die ze hebben maar laten liggen?
Het is nu ook niet het beste weer om je dak op te gaan, nog een maandje wachten anders?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf vier paneeltjes gekocht met een microomvormer en die zelf oost/west op de garage gelegd. Iets mindere opbrengst maar wel een langere opbrengst en naar het zuiden zou ik ze rechtop moeten plaatsen dat het past, het pakt zo ook een stuk minder wind. Ik moet alleen de kabel die naar binnen gaat nog netter afwerken (momenteel gaat die door het deurkozijn de garage in). Je ziet smorgens de paneeltjes op het oosten het meeste opleveren en dan verschuift dat later op de dag naar de paneeltjes op het westen.

Het voldoet nu al redelijk, ik heb 4 kWh over per dag (vandaag en gisteren), met meer panelen zou ik niet heel veel meer besparen (misschien een of twee pieken) en het zou stukken duurder zijn omdat ik dan een installateur zou moeten laten komen. We willen een electrisch motorscootertje kopen en die opladen met het overschot. Ik denk momenteel aan de Nqix 500 van Niu, maar als iemand nog tips heeft :)
https://global.niu.com/nl_BE/product/NQiX

Terug
Bovenaan