• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Review] GoSun Solar Cooker

Welke review van de GoSun Solar Cooker vind je het beste, leukste, mooiste?


  • Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

AWOL

Prepper goeroe
Ik vraag mij overigens af @Tanfana @Nickx @martin @Nomad wat algemene aanbevelingen voor de producent / importeur zouden zijn?

Bijvoorbeeld: geconcludeerd hebbende dat de GoSun door gewicht en omvang niet zo geschikt is om mee te sjouwen zou het dan een goed idee zijn om bijvoorbeeld een grotere versie met meer capaciteit te ontwikkelen, ofwel een grotere buis (vooral qua diameter).
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Ik vraag mij overigens af @Tanfana @Nickx @martin @Nomad wat algemene aanbevelingen voor de producent / importeur zouden zijn?

Bijvoorbeeld: geconcludeerd hebbende dat de GoSun door gewicht en omvang niet zo geschikt is om mee te sjouwen zou het dan een goed idee zijn om bijvoorbeeld een grotere versie met meer capaciteit te ontwikkelen, ofwel een grotere buis (vooral qua diameter).

Er is een grotere GoSun Grill
GoSunGrill_MoneyShot_Cropped.jpg

en een GoSun Professional.
StationFeatureImage-01_1024x1024.png

Op de site van SunStofey staat dat de GoSun Grill waarschijnlijk vanaf september leverbaar is. De GoSun Professional is te huur bij SunStofey.
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag mij overigens af @Tanfana @Nickx @martin @Nomad wat algemene aanbevelingen voor de producent / importeur zouden zijn?

Bijvoorbeeld: geconcludeerd hebbende dat de GoSun door gewicht en omvang niet zo geschikt is om mee te sjouwen zou het dan een goed idee zijn om bijvoorbeeld een grotere versie met meer capaciteit te ontwikkelen, ofwel een grotere buis (vooral qua diameter).

Eigenlijk ben ik het niet eens met de stelling dat de GoSun niet geschikt zou zijn om mee te sjouwen.
Zo groot is hij nou ook weer niet.
[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]
(dat ben ik niet, is van internet geplukt)

En die groter versie die is er al (ok, hij is nog niet te koop, maar hij is er wel)

GoSunGrill_MoneyShot_Cropped.jpg


En er is ook een mini versie
[MOD]Niet werkende link verwijderd[MOD]

In die grote versie kan je een hele kip in bereiden, maar ik heb nog steeds de overtuiging dat je met dit product niet moet gaan grillen/bakken maar je moet beperken tot koken/stomen.
(misschien dat je in Spanje prima kan bakken/grillen, in Nederland was het voor mij in ieder geval geen succes.

Ik vind het getest exemplaar juist prima qua omvang/gewicht, en met het getest exemplaar kan je nog eens een foute gok qua weer of tijdstip van eten permitteren. Als ik een complete kip met overige ingrediënten heb klaarstaan en het weer slaat om, dan vraag ik me af hoe ik dan zou reageren.

Een kernthermometer in het handvat (analoog) zou ik wel een handige aanvulling vinden.
 

AWOL

Prepper goeroe
Foei AWOL, eerst researchen voor je iets roept... :oops:

@martin ik bedoelde meer qua BOB voor het meesjouwen. Het kan misschien wel maar neemt dan teveel ruimte in en het gewicht tikt toch ook aan.
 

Nickx

Senior Prepper
Het is mijn ogen niet het gewicht.... maar de kwetsbaarheid van de reflectoren en volume.
En wat er gebeurt met de buis als je hem stoot? Dat heb ik niet durven testen.

En kom op zeg...zie je jezelf al 20 km lopen met de Gosun in je handen? Ik niet.
 

martin

Mankinds only hope
Het is mijn ogen niet het gewicht.... maar de kwetsbaarheid van de reflectoren en volume.
En wat er gebeurt met de buis als je hem stoot? Dat heb ik niet durven testen.

En kom op zeg...zie je jezelf al 20 km lopen met de Gosun in je handen? Ik niet.

Op het forum heb ik nog niet een melding gelezen over een defecte buis, dus blijkbaar zit dat wel goed
Doordat de reflectoren de buis beschermen denk ik dat de buis niet zo snel zal sneuvelen.

En je kan hem via 2 haken bevestigen op/aan je rugzak

wb5G-lN98_FQEOPNjftMESpSVZMUyUPporvu0xugXhNmVNIxJhH-ekLZ5sDYXm9cFz7B0d3sros2WrVt0cszbD1isJ9PtzLDrOg_CEz7vdW0oRY_p9RpobWUUjhGKnzuapf2W8gM
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik zou de GoSun mee willen nemen naar een park om daar tussen de mensen die bbq-en te gaan zitten en in de zonne-oven een gerechtje klaar te maken, maar dan is een praktische draagtas wel handig. (neem aan dat ik dan ook al een tas met eten bij me heb)
Eventueel met foam ter bescherming erin.Ik zou er zelf voor achter de naaimachine gaan zitten zelfs.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ah, handige tas is er dus al, dank je voor het zoeken Martin, toch zou ik hem met een lang hengsel willen.
 

Nickx

Senior Prepper
Lekker even mee koken in het park zie ik anders dan dat het een standaard item in of aan mijn bob is.
 

Ray

SHTF Expert
LOL, ik zie dit ook niet als BOB item die je mee neemt op je vlucht. ;) Dan prutsen we met mini brandertjes, houtvergassertje en andere houtbrandertjes, al dan niet van titanium. Tijd voor een gourmet maaltijd is er dan toch niet.

Op je BOL, thuis tijdens een Bug-in, dan zie ik wel mogelijkheden, helemaal als je hem zelfs in je appartementje achter de ruit kunt gebruiken, dat scheelt heel wat kookgeurtjes en brandstof. Ook dan kan het weer omslaan, maar ik ken geen prepper die van één enkele bron afhankelijk is. Dan kiep je alsnog je fles lampenolie in je petroleumstel of pakt de campingbrander erbij.
 

Nomad

Diehard Prepper
Pre-SHTF is dit ding prima mee te nemen. Tijdens een evacuatie zou ik hem denk ik thuis laten.
Met name door het gewicht en de kwetsbaarheid van de buis. Dan zijn er andere oplossingen die minder wegen.

Maar als je moet verhuizen naar een BOL of iets dergelijks en ik heb de middelen om hem veilig mee te nemen dan gaat hij mee.
De besparing van brandstof tijdens een langdurige bug out is de moeite meer dan waard.

EDIT: Nog twee dagen?! De spanning is ondragelijk! Haha!
 

Erny

Last (wo)man standing
Er is ergens een aflevering van, ik geloof, Masterchef Australia waarin de kandidaten ook worden losgelaten op twee soorten Solar Cookers.
Een soort Disk, rond model, en eentje die erg leek op deze GoSun.
Geen idee of ze de gebruiksaanwijzing hadden gelezen maar één van de kandidaten kreeg het voor elkaar om heel snel de buis te laten exploderen... waarschijnlijk had ze deze met vocht gevuld.
 

Ray

SHTF Expert
Er is ergens een aflevering van, ik geloof, Masterchef Australia waarin de kandidaten ook worden losgelaten op twee soorten Solar Cookers.
Een soort Disk, rond model, en eentje die erg leek op deze GoSun.
Geen idee of ze de gebruiksaanwijzing hadden gelezen maar één van de kandidaten kreeg het voor elkaar om heel snel de buis te laten exploderen... waarschijnlijk had ze deze met vocht gevuld.

Dat kan je bij de GoSun niet gebeuren, je ziet duidelijk een sleufje/gaatje voor de ontsnappende stoom.
tumblr_oe32o3iT821rug140o3_1280.jpg
 

sterredag

Prepper goeroe
Vind het ook geweldige reviews en ieder brachten hun eigen ding mee. @Nickx liet zien hoe het gewoon wel werkt terwijl @martin liet zien hoe het NIET werkt. Alletwee handig om te weten :) @Nomad had wat pech in verband met hoeveelheid zon, maar maakte een goed gedetailleerde "unpack" review. en @Tanfana een mooi algemeen gebruik met filmpje.

Op de vraag is het wat voor Preppers. Ik zou zeggen Ja. ... Nee... Niet voor een Bug Out! Tenzij je genoeg ruimte heb om het te vervoeren met de rest van je spullen in je kar. Maar voor een Bug In. Waarbij stroom en gas het hebben laten afweten in een SHTF en niet iedereen dicht bij een bos woont voor hout. Of alleen al maar om op hout te kunnen besparen. Lijkt me dit een prima apparaat om in huis te hebben voor je Bug In.
 

Ray

SHTF Expert
Nog een paar uurtjes is er de mogelijkheid om te stemmen!
Vandaag om 18:09 stopt de poll en is de winnaar bekend. :)
 
Bovenaan