• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

[Review] GoSun Solar Cooker

Welke review van de GoSun Solar Cooker vind je het beste, leukste, mooiste?


  • Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

Loreen

Last (wo)man standing
En ik ga ook echt geen reclame voor iemand maken ofzo, maar wou er wel even op wijzen dat @Tanfana regelmatig SC's bezoekt en als zij wint SC-bezoekers dus kans maken bij een toekomstige SC zelf de solar cooker te kunnen aanschouwen :fluit:
 

AWOL

Prepper goeroe
En ik ga ook echt geen reclame voor iemand maken ofzo, maar wou er wel even op wijzen dat @Tanfana regelmatig SC's bezoekt en als zij wint SC-bezoekers dus kans maken bij een toekomstige SC zelf de solar cooker te kunnen aanschouwen :fluit:

Da's niet eerlijk, het gaat om de beste / leukste / mooiste review, niet iets anders.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Shit, de leukste ?
Niet de beste, meest informatie over het onderwerp, zoals die van @martin ?

Meest informatieve staat niet gelijk aan beste review. De bedoeling van een review is dat zo veel mogelijk mensen hem willen lezen/kijken en zo veel mogelijk informatie krijgen in die tijd. Als je review zo lang is dat mensen hem niet helemaal lezen, of als je review zo saai is dat mensen hem niet helemaal lezen, of als je review zo moeilijk/droog/what ever is dat mensen hem niet helemaal lezen, of als je review zo uitgebreid met zo veel informatie is dat mensen bij de laatste zin alweer vergeten zijn wat de eerste zin was, etc etc etc, dan is het dus geen goede review.
Ik zeg niet dat dat bij martin het geval is, het is echter wel de reden dat ik op die van tanfana gestemd heb. Hij is duidelijk, overzichtelijk, behapbaar, en leuk om te lezen waardoor ik hem daadwerkelijk helemaal van begin tot eind gelezen heb. Maar goed, zo veel mensen, zo veel wensen ;)
 

Ray

SHTF Expert
We willen alle deelnemers hartelijk bedanken voor hun uitgebreide en geslaagde reviews. :)

De poll is gesloten en we hebben een winnaar!
@martin heeft met twee stemmen voorsprong de GoSun Solar Cooker gewonnen.
:hi:
Volgens mij ligt de cooker momenteel bij Martin thuis en hoeft hij niet meer verstuurd te worden.
 

Richard434

Prepper goeroe
@petroman Waarom is het benoemen van de beperking meteen het enige waar een review om zou draaien?
Volgens mij benadert martin de grenzen van wat het ding kan, wat het een goede review maakt.
Terwijl Tanfana en Nickx het "dagelijks" gebruik aan de kaak stellen, wat toch de manier waarop hij gebruikt "hoort" te worden.
Derhalve vind ik persoonlijk ook dat goede reviews omdat ze goed de mogelijkheden belichten.

Een review (recensie) is een (vaak) kritisch commentaar op bepaalde culturele uitingen of objecten als een boek, film, toneelvoorstelling of videospel. Maar ook restaurants en hotels worden vaak door middel van recensies beoordeeld. In een recensie geeft de recensent naast algemene informatie ook zijn mening.
Dus zijn het alle vier goede reviews.

@martin Gefeliciteerd!
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
@martin gefeliciteerd met de GoSun. Veel plezier er mee. :)

Ik vind alle reviews nuttig. Ieder heeft op zijn eigen manier de GoSun getest en beschreven. Hierdoor is er een completer beeld wat de solarcooker kan en wat er nog verbeterd zou kunnen worden.

Ook wil ik iedereen bedanken die op me gestemd heeft. :thnx:
 

martin

Mankinds only hope
Yes!, ik kan het bijna niet geloven dat ik alsnog als winnaar uit de bus ben gekomen.

Vandaag was een zeer lange dag op het werk, en ik ben nu net thuis.

Ik moet bekennen dat ik de verleiding niet kon weerstaan om rond sluitingstijd van de pol via een brakke internetverbinding de uitkomst op mijn telefoon te bekijken.

Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om als eerste de medewerker van dit geweldige forum te bedanken voor de inspanningen die ze verrichten om dit soort leuke acties mogelijk te maken.

Uiteraard ook hartelijk dank voor de mensen van https://sunstofey.com/ die dit product beschikbaar hebben gesteld.

Bedankt voor de zeer sportieve tegen/medestanders @Nomad, @Nickx, en @Tanfana.
Bedankt voor de ontvangen felicitaties.
En last but not least alle members die de moeite hebben genomen om een stem uit te brengen op een van de 4 reviews. Dat hadden er van mij best wel een stuk meer mogen zijn, want 37 stemmers op een forum met 953 leden is eigenlijk aan de magere kant.

Ik had vorige week de cooker keurig schoongemaakt en ingepakt in de originele verpakking omdat ik er zeker van was dat ik nooit als winnaar uit de bus zou komen. Zoals @Loreen het keurig demonstreert is de gunfactor meestal de doorslaggevende reden om voor iemand te stemmen.

Dat de meeste preppers zelf wel uitmaken welke afwegingen ze maken, en niet zitten te wachten op een belerende tekst zoals

“De bedoeling van een review is dat zo veel mogelijk mensen hem willen lezen/kijken bla bla bla”

Tja, dat maakt mij extra blij, want blijkbaar zijn er toch echt 14 members geweest die mijn review de moeite waard vonden. Jammer dat je jouw deelname niet meer heb voortgezet.

en als zij wint SC-bezoekers dus kans maken bij een toekomstige SC zelf de solar cooker te kunnen aanschouwen

Dat is best wel een goed punt. Ik heb geen idee wat de verzendkosten zijn om hem op te sturen naar een member zodat hij tijdens een SC kan worden gebruikt/gedemonstreerd, maar ik wil hierbij afspreken dat ik hem (op verzoek) zal opsturen (of als iemand hem wil ophalen in regio Terneuzen, @Flos bijvoorbeeld). Maar ik wil hem wel weer terug hebben want ik vind het een geweldig mooi apparaat.

@Tanfana, Ik had de indruk dat jij net zo gepassioneerd met dat ding aan de slag bent gegaan als ik. Dus als je hem eens een week of 10 wil lenen dan stuur ik hem op (op mijn kosten), maar nogmaals, ik wil hem wel terug hebben.

Ik ga dat ding morgen weer uit de verpakking halen, en ga op zoek naar maïs voor het maken van popcorn. Ik heb een paar drukke dagen/weken/maanden voor de boeg , maar tijd vrijmaken voor een paar foto’s moet lukken.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Ik had vorige week de cooker keurig schoongemaakt en ingepakt in de originele verpakking omdat ik er zeker van was dat ik nooit als winnaar uit de bus zou komen. Zoals @Loreen het keurig demonstreert is de gunfactor meestal de doorslaggevende reden om voor iemand te stemmen.

Dat de meeste preppers zelf wel uitmaken welke afwegingen ze maken, en niet zitten te wachten op een belerende tekst zoals

Tja, dat maakt mij extra blij, want blijkbaar zijn er toch echt 14 members geweest die mijn review de moeite waard vonden. Jammer dat je jouw deelname niet meer heb voortgezet.

Jammer dat je mijn bericht zo hebt opgevat, dacht dat ik duidelijk genoeg had gemaakt dat ik het puur en alleen over mijn mening had, dat ik niks mis vond met jouw review, en dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft en dat dat in mijn ogen prima is. Weer een leerpuntje voor mij dus, dat ik voortaan mijn woorden nog meer op een weegschaaltje moet leggen voor je, of toch iets meer verhelderen. Dus bedankt voor je leerzame woorden!

Zelf vond ik de review van Tanfana het beste, in mijn ogen is daar niets mis mee. Als jij wil geloven dat je hebt gewonnen door de gunfactor en daar blij van wordt dan vind ik dat heel fijn voor je :) Mij lijkt dat je dan afbreuk doet aan je eigen review, aangezien ik de indruk kreeg dat je daar echt heel hard aan gewerkt had en veel tijd in gestoken had. Om die reden twijfelde ik dan ook tussen die van tanfana en die van jou, maar koos ik uiteindelijk voor die van tanfana om eerder genoemde reden, namelijk dat ik hem behapbaarder vond. Het is niet mijn intentie geweest daar iets of iemand mee te schaden, ik dacht alleen te doen wat de bedoeling was van dit topic :) Persoonlijk denk ik in ieder geval dat je gewonnen hebt omdat de meeste mensen jouw review het beste vonden.

Overigens had ik bewust gewacht met mijn bericht tot de contest bijna afgelopen was. Niet omdat ik denk dat zoveel mensen iets geven om mijn mening, maar omdat er nou eenmaal heel veel tekst werd geplaatst in 1 x en ik me voor kan stellen dat sommige mensen niet alles lezen, en zich dan een beetje laten leiden door de reacties. Dat leek me niet fair, maar ik dacht dat het vlak voor "sluitingstijd" geen kwaad meer zou kunnen, en daar bleek ik gelijk in te hebben. Super tof dat je het puntje dat ik aandroeg zo oppakt, lijkt me leuk om die cooker een keer op een sc te kunnen aanschouwen :)

Al met al dus thanx voor je bericht, en gefeliciteerd met je winst!
 
G

Gamble

Gast
Gefeliciteerd @martin!
Ik vond alle reviews goed en heb genoten van jullie bevindingen.
Zoals @petroman zei: Eigenlijk is die van @Nomad het beste want die legde gelijk de beperkingen vast en tevens de reden dat ik de cooker nooit zal aanschaffen tenzij ik ooit in de woestijn zal gaan wonen :p
Het lijkt er op dat jullie allen veel plezier hebben beleefd aan het testen en de reviews waren zo geschreven dat ik het gevoel had er met een ijskoud biertje (tijdens de warme dagen) lekker bij gezeten te hebben met het testen.
Ongelooflijk eervol dat je aanbied om mede forum gebruikers de kans te geven om hem tijdens een sc of iets dergelijks mee te geven.
Dat zegt iets over je als persoon :)
In mijn ogen een overduidelijke terechte winnaar!
Jammer dat het slechte weer er nu weer aan gaat komen :lol:
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
@Tanfana, Ik had de indruk dat jij net zo gepassioneerd met dat ding aan de slag bent gegaan als ik. Dus als je hem eens een week of 10 wil lenen dan stuur ik hem op (op mijn kosten), maar nogmaals, ik wil hem wel terug hebben.

Wat een leuk aanbod! Daar hou ik je aan :) :hug:

Maar eigenlijk verwacht ik een ook een vervolg review van experimenten in Spanje.:thumbsup:
 
Bovenaan