• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Roken

InfernoSis

Diehard Prepper
Mijn vriend heeft de sigaret vervangen door een tandenstoker (in de tijd toen hij stopte met roken). Kan je vasthouden als een sigaret, in je mond steken als de drang er is, etc. Alleen is het geen vervanging voor de verslavende stoffen (hij heeft een paar jaar gerookt).
 

Alberto

Senior Prepper
Mijn vriend heeft de sigaret vervangen door een tandenstoker (in de tijd toen hij stopte met roken). Kan je vasthouden als een sigaret, in je mond steken als de drang er is, etc. Alleen is het geen vervanging voor de verslavende stoffen (hij heeft een paar jaar gerookt).

Dat vond ik nog de moeilijkste.
Afraken van de gewoonte (iets in handen, mond hebben. De handeling op zich)
 
J

J.J

Gast
Zo als ik wel eens heb geschreven.
Ik wil elk lid belonen die stopt met roken.
Heb je een oude foto die beschadigt is, mag ook kleur zijn dan ga ik die gratis opknappen.
Er zijn voorbeelden te zien op het forum dat ik daar best wel heel goed in ben.

Vaak gaan daar vele uren in zitten maar ik heb het voor jullie kracht inspanningen om te stoppen over.
Ben je gesteld op je privé dan kan je ook een tijdelijk email adres aanmaken, daar zit veel minder werk in:);)

Voor de anderen die al jaren geleden zijn gestopt graag even overleggen, anders ben ik straks maanden lang dagelijks bezig met foto's bij werken.:rolleyes:

Dus @wildemossel als in ieder geval één van jullie beiden het lukt, geld het bod ook voor jullie.:hug:
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
De economische kant van het verhaal en het "in een potje steken" vond ik (puur voor mezelf) geen goeie reden om te stoppen, mss voor jullie wel natuurlijk.

@Alberto, het gaat bij dat potje juist niet om de economische kant, maar om het beloningsaspect. Dit is een psychologisch trucje wat je met jezelf kan uithalen wat ook prima werkt zelfs als je ruimschoots in de slappe was zit. Om het juiste effect te bereiken is het dan ook belangrijk om exact dat bedrag te besteden aan iets wat je anders nooit zou doen, en daarmee heb je dus ook juist precies geen financieel gewin van je stoppen. Bijvoorbeeld, spenderen aan een extra vakantie, en niet gewoon aan de vakantie die je anders sowieso ook zou hebben gedaan.

Dit verschijnsel wordt in de psychologie positive reinforcement genoemd (kennelijk ook in het Nederlands als positieve bekrachtiging: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bekrachtiging, maar dat had ik op school nooit gehoord). En ook al doe je dit met jezelf, en ben je zo nuchter als wat, en ben je hartstikke sceptisch over dit verschijnsel, het werkt alsnog toch gewoon. Het draait hier om het besef dat je iets geweldigs doet/hebt/beleeft wat je anders niet zou hebben gehad als je nog rookte.

En je onderbewuste pakt het aan als een blij kind, en gaat er trots mee rond lopen om het aan al z'n vriendjes te laten zien. :)
 

wildemossel

Diehard Prepper
Update einde vd middag dag 2::confused:
Nog steeds helemaal niets gerookt, ook niet stiekem, ook niet toevallig.
Het grootste probleem wat ik heb is de pure nicotine, maar voorlopig vang ik dat nog op met pilletjes, die ik uiteindelijk zal afbouwen naar 0.
Makkelijk is het niet, maar het valt ook niet tegen.
Dat sommige mensen het fysieke nodig hebben (iets in de hand/mond hebben) begrijp ik, maar ik heb daar echt 0 last van. :)
En ik heb echt niet maar éven gerookt, of een beetje. Namelijk 39 jaar lang en 2+ pakjes per dag.
Voorlopig denk ik dat ik maar gewoon zo doorga....
Mw. Mossel heeft het een stuk moeilijker, en heeft weer naar haar damper gegrepen, maar hé ze rookt in ieder geval geen sigaretten meer. :thumbsup:
 

Ray

SHTF Expert
Dat is een heel positief filmpje. Stoppen met roken verbetert de bloedsomloop in je hele lijf, waardoor soms ook onderliggende problemen naar boven komen.

Veel voorkomend zijn bloedend tandvlees en andere problemen in de mond, die gemaskeerd werden door het roken. Je hele systeem ondergaat een flinke verandering, door zowel het gemis van de diverse stoffen (zijn er heel wat meer dan nicotine) en verbetering van andere functies. Het is best wel ontregeld, dat stoppen met roken, maar je merkt gelukkig ook snel de voordelen. Minder dik slijm, schone neus, betere seks, beter slapen daardoor, minder snurken, meer open gevoel op je borst, verbeterende geur en smaak, dat ervaar je al in de eerste weken.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Trouwens , prima moment om brood te bakken, met de hand, kun je ook veel ernergie in kwijt. Zeg tegen je vrouw dat je haar op haar 85 verjaardag zal belonen met een pak sigaret. Ze hoeft niet voor altijd te stoppen. Ze kan weer roken als 85 is.....
 

GhettoDog

Prepper
Ik ben nu ongeveer 1 jaar rookvrij en ik heb champix gebruikt met dat lukte het wel na enkele mislukte pogingen op karakter... Let op als je gedronken hebt zo ben ik laatste keer opnieuw begonnen. Succes!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Candyman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
De verdamper werkte in mijn geval perfect om te stoppen met roken.
Ik heb allerlei pillen, pleisters en kauwgom geprobeerd maar dankzij de verdamper ben ik nu al 9 maanden nicotine vrij.
Nadeel was wel dat mijn nicotinegehalte dusdanig hoog was dat ik een dag lichamelijke afkickverschijnselen had.
Ik begon te trillen en zweten alsof ik een heroïneverslaafde was.
-kleine toevoeging-
Als je gaat dampen probeer dan eens de smaak menthol, dat werkt ook vaak om de drang naar tabak te onderdrukken.
 

wildemossel

Diehard Prepper
De verdamper werkte in mijn geval perfect om te stoppen met roken.
Ik heb allerlei pillen, pleisters en kauwgom geprobeerd maar dankzij de verdamper ben ik nu al 9 maanden nicotine vrij.
Nadeel was wel dat mijn nicotinegehalte dusdanig hoog was dat ik een dag lichamelijke afkickverschijnselen had.
Ik begon te trillen en zweten alsof ik een heroïneverslaafde was.
-kleine toevoeging-
Als je gaat dampen probeer dan eens de smaak menthol, dat werkt ook vaak om de drang naar tabak te onderdrukken.

Ik rook helemaal nooit, niks meer, en zeker ook niet zo'n damper. Heb ik in t verleden wel s geprobeerd, ik stik in die dampen.
Maar toch bedankt voor het advies :)
 
J

J.J

Gast
Mijn maatje en ik wensen jullie weer voor vandaag veel kracht toe.;)
Jullie zijn kanjers.
 
Bovenaan