• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Roken

wildemossel

Diehard Prepper
Nou daar ben ik weer. Nog 4! dagen en dan is t een maand..... En @wiliam heeft helemaal gelijk in zn vergelijking. Het is een dreinende kleuter.
Een kleuter die ik heb verteld dat hij GEEN ijsje krijgt (en nooit meer), en die snotneus vuurt alles op me af.
Eerst allerlei lichamelijke klachten ( week 1-3) en nu de geestelijke. Niet dat ik wil roken of zo. Maar je krijgt van alles, paniek en woedeaanvallen, verzin t maar.
Afspraakje met Dr. dinsdag waar ik niets van verwacht (want hij snapt t concept "verslaving" niet).
Klinkt misschien raar, maar er is hier een apothekersassistente die gerookt heeft, en gestopt is, en daar heb ik een paar gesprekjes mee gehad.
Voor mij veel waardevoller als al die medici en aanverwanten.
Ik meld me over 4 dagen weer. Wie heeft er ook zo lang gerookt en is er van af? En hoe, en hoe gaat dat nu? (Ik praat over bijna 40 jaar)
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Goed gedaan. Na een maand rookvrij zou je er toch wel door heen moeten zijn
 

Lai

Prepper goeroe
Een vriend van mij is gestopt met roken door pruimtabak. Dit neemt hij inmiddels ook al haast niet meer.

Meningen zijn er over verdeeld wat gezonder is. Met pruimtabak schijnt de risico op kanker (met name keel en slokdarm) hoger te zijn en je zou meer nicotine binnen krijgen dan met sigaret.
 

Ray

SHTF Expert
Een vriend van mij is gestopt met roken door pruimtabak. Dit neemt hij inmiddels ook al haast niet meer.

Meningen zijn er over verdeeld wat gezonder is. Met pruimtabak schijnt de risico op kanker (met name keel en slokdarm) hoger te zijn en je zou meer nicotine binnen krijgen dan met sigaret.
De nicotine is ook niet het probleem. In de volksmond hebben mensen het altijd over de gevaren van nicotine, terwijl ze roken bedoelen. Nicotine is bv niet kankerverwekkend.
In scandinavie heeft men een langdurig en zeer uitgebreid onderzoek gehouden onder gebruikers van snuiftabak, snuss (ook veel meer nic dan uit sigaretten). Die mensen zijn jarenlang gevolgd en men verwachtte dezelfde soort kwalen te gaan zien, maar niets van dat alles dus. Een van de betere onderzoeken betreffende het consumeren van nicotine zonder het middels roken tot je te nemen.

Het grote probleem met roken is de onverbrande mix van stoffen, pak's, teer, koolstofmonooxiode, etc.
 

phtvs

Sysop
Admin
Er wordt en er is door mij sinds het laatste bericht niets meer gerookt (nee ook niet een beetje en ook niet ééntje).
Super! volhouden hoor!!!

Ik heb ook geen peuk meer aangeraakt. Afgelopen tijd wel nog enkele moeilijke momenten meegemaakt. Op een terrasje waar gerookt mocht worden zat een tafeltje naast ons iemand de één na de andere peuk op te steken. Ik zat daardoor constant in de rook. Op een gegeven moment verkast want het voelde alsof ik zelf gerookt had. Dezelfde lucht en smaak, bah.
Ik damp nog wel maar ben overgegaan van 12 mg naar 6 mg nicotine en ik heb niet het gevoel meer iets te missen. Dus met een beetje goede wil kan ik over niet al te lange tijd ook het dampen vaarwel zeggen.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Super! volhouden hoor!!!

Ik heb ook geen peuk meer aangeraakt. Afgelopen tijd wel nog enkele moeilijke momenten meegemaakt. Op een terrasje waar gerookt mocht worden zat een tafeltje naast ons iemand de één na de andere peuk op te steken. Ik zat daardoor constant in de rook. Op een gegeven moment verkast want het voelde alsof ik zelf gerookt had. Dezelfde lucht en smaak, bah.
Ik damp nog wel maar ben overgegaan van 12 mg naar 6 mg nicotine en ik heb niet het gevoel meer iets te missen. Dus met een beetje goede wil kan ik over niet al te lange tijd ook het dampen vaarwel zeggen.

Jij bent ook goed bezig! Volhouden hoor, enne, ga nou niet op zon terras zitten. Je bent slim en weet dat dat voor jou problemen gaat geven. Binnenkort wordt dat verboden, en tot die tijd ( en 2 maanden erna ivm gewenningsperiode) kan het misschien weer...
 

wildemossel

Diehard Prepper
Super prestatie en de ultieme prep》op naar een betere conditie! Nu ik nogo_O

Het klinkt koud en koel, maar weet je Robert, het zit alleen in je eigen kop! Nergens anders, jij bent niet verslaafd, alleen jou hersenen zijn dat.
Ik adviseer je nicotineproducten te kopen (dan valt dat mee) en gewoon het niet te doen!
Desnoods plak je een nicotinepleister op je mond! :D
 
Bovenaan