• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Ruime tent voor de winter, maar welke?

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Als ik hier dingen lees van tenten van 60 kg is dat waarschijnlijk ook niet echt viskar materiaal om door gras en bossen te trekken.. :rolleyes:

Voor mij is het belangrijk om dit alleen en snel te kunnen opzetten. Heb zo'n robens lodge tent maar daar moet je idealieter met 2 voor zijn om deze op te zetten en om terug op te rollen/vouwen om deze in de zak te krijgen.
Ook nog zo'n cvrt tent maar deze is meer dan 16 kg aan zeildoek alleen al (overweeg deze weg te doen).. dan vind ik 13 kg all inn nog meevallen.
 

JiJi mind

Senior Prepper
Kijk ook eens naar de karpertenten van JRC.

Ik heb zelf een JRC Defender 1 person bivvy (de oude versie zonder dat extra luifeltje).
Met de overwrap, grondzeil, haringen, tas, etc. is die 6,7kg.
Eenvoudig in je eentje op te zetten.
Zowel het grondzeil als de winter wrap kun je eventueel achterwege laten.

Mijn bedchair is de JRC Contact Lite van 8,9kg.
Deze vind ik wat onhandelbaar voor transport, maar is super comfortabel.

JRC heeft mijn inziens een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Heb het nu al een paar jaar en het is nog als nieuw.
Wil je echt simpel dan zou je ook eens naar die karperparaplu's kunnen kijken.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Van ruime min 4 persoons wintertent die geschikt is voor een houtkachel naar vistentjes/karperparaplu’s....volgens mij zijn daar al topics voor;)

Dank u:)
 

Carismo

Prepper goeroe
vistentjes en karperparaplu ingegeven in de zoekbalk... geen topic.

Veel van die tentjes zijn ook beschikbaar in 4 persoons... en hebben een optionele winterskin wat het perfect mogelijk maakt om met een kleine verwarmingsbron comfortabel vrieskoude winternachten door te komen.
 
Bovenaan