• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Speculeren over de toekomst van de goudprijs

Waar gaat dat heen met de goudprijs?

  • Voor 2021 voorbij is zullen we de €80/g wel voorbij zijn.

    Stemmen: 5 38.5%
  • Voor 2021 voorbij is zullen we (ruim) terug onder de €45/g zijn.

    Stemmen: 2 15.4%
  • Iets daartussenin lijkt me redelijk...

    Stemmen: 2 15.4%
  • Ik heb echt geen idee, maar ik wou dat ik ook goud geprept had destijds!

    Stemmen: 4 30.8%

  • Totaal aantal stemmers
    13
F

forumlid 1447

Gast
Bob Dylan zei ook "Never trust a man above 30".
Maar ouwe lul of niet.
Ik investeer waarin ik geloof.
Metalen, zeldzame metalen ,telecom, investeringsbedrijven.
Metalen zijn de delvers, niet de tussenhandel.
Ik geloof ,in de huidige wereld, niet in waardevastheid van goud.
Als de goudprijs stijgt, zie ik dat als inflatie, net zoals met de BC.
En niets heeft een grotere inflatie , dan "veilige havens".
Maar dat was in de oude wereld, is dat ook nog in de nieuwe financiële wereld?
Het is achteraf makkelijk praten, maar met de gemanipuleerde lage rente,
zijn we op onbekend terrein, en de tijd zal het leren.
Maar als ik Walhalla binnentreed, wil ik niet op een berg goud begraven worden,
omdat het zijn waarde behoud.
 

Henk88

Diehard Prepper
De vraag die een ieder zich zou moeten stellen is waarom doet de ecb eigenlijk dat geld creeren en in de economie pompen ... er is maar 1 antwoord mogelijk.
Geld stimulatie is als een infuus en een gezond iemand heeft het niet nodig dus haal het infuus weg en voila ... patient overleden dat is wat QE1, 2, 3 etc etc etc is.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Hoewel ik het zeker met je eens ben dat de politiek en de grote bedrijven/banken tot op zekere hoogte een spelletje spelen is een bepaalde mate van inflatie wel noodzakelijk voor een goed werkende of groeiende economie. Immers als geld gelijk blijft in waarde of zelfs stijgt in waarde is niemand gemotiveerd om geld uit te geven. Aan de andere kant, daalt geld echter teveel dan heeft men geen vertrouwen meer in de munt en kunnen armere mensen niet rondkomen. Echter een beetje inflatie motiveert mensen om geld uit te geven zonder dat ze bang hoeven te zijn dat geld opeens niks meer waard is.

Dat is ook mijn voornaamste kritiekpunt aan bitcoin. Je hebt gewoon geen zekerheid over de waarde. Natuurlijk kan de waarde omhoog schieten maar hij kan net zo hard omlaag schieten. Voor een functionele economie is dat niet bruikbaar. Stel je voor dat een brood de ene dag 20 cent kost en de andere dag 200 euro, dat is niet werkbaar. Daarnaast vind ik het onwenselijk dat de ECB zoveel geld bijprint maar er staat in ieder geval nog IETS tegenover. Namelijk (kleine) goudvoorraden van overheden en banken, bezittingen (vastgoed) en de steun van veel overheden en bedrijven. Bij Crypto investeer je letterlijk in lucht, het is nog veel meer een speculatiespel dan bestaande munten of zelfs reguliere aandelenhandel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Crypto technologisch een prachtige ontwikkelingen en een mooi signaal naar de bankwereld dat we niet perse van hen afhankelijk hoeven te zijn. Maar in zijn huidige vorm is Crypto niet bruikbaar als betaalmiddel, enkel als speculatiemiddel. Zolang ze de koersen niet minder volatiel kunnen maken zal dit de massa altijd tegenhouden om crypto te gaan gebruiken. Voorlopig blijft mijn voorkeur daarom liggen in fysieke middelen; of dat nou voedselvoorraden zijn, goud of andere tastbare spullen zoals gereedschap daar hou je altijd iets aan over. Zelfs als de Bitcoin en de Euro allebei niks meer waard zouden zijn.
 

PBear

Mankinds only hope
Wat mij betreft is de video van Brecht Arnaert het duidelijkste verhaal over bitcoin dat ik tot dusver vernomen heb @Jabo. Bedankt voor je link! Ik zie dat de volatiliteit van de bitcoin zich mettertijd stabiliseert. Het wachten is nu op de tijd dat bitcoin meer algemeen als betaalmiddel geaccepteerd wordt en fiat-"geld" uit de markt drukt. En oppassen dat overheden de transacties en/of het bezit niet buitensporig gaan belasten. Al zullen de onderscheiden naties dan elkaars concurrenten worden, zoals dat nu het geval is met winstbelasting van m.n. multinationals.
 
F

forumlid 1447

Gast
Net een half A4 tje verwijderd , met wat ik van BTC vindt,
maar ik denk dat dit te eenzijdig was.
De goudprijs gaat op het moment met 0.11% omlaag, BTC met 14% omlaag.
Als men de BTC stabiel krijgt maakt het een kans,
maar daar geloof ik niet in.
De goudprijs hebben ze in 3000 jaar niet stabiel gekregen.
 

Ray

SHTF Expert
Bitcoin is opgezet om, als het ware, goud na te doen.
Er zijn maar 21 miljoen bitcoins die gemined kunnen worden, de voorraad is dus beperkt. Daarnaast kost het 'minen' van bitcoins geld en moeite, net als bij goud, steeds meer naarmate er minder van over zijn.

Momenteel zijn 18 miljoen bitcoins gemined, als ze allemaal ergens in een wallet staan zou de koers meer moeten stabiliseren. Net als met goud, kan de koers echter nog steeds flink fluctueren. De goudprijs kan ook in weinig tijd flink wat procenten winnen of verliezen, afgelopen 2 jaar fluctuaties van 26%. Of het ooit wat wordt met bitcoin als betaalmiddel, ik betwijfel het. Eerder wordt het een alternatief voor het beleggen in goud.
 
F

forumlid 1447

Gast
Bij een prijs van €50.000, en een aantal van 21 miljoen, geeft ruim €1 biljoen.
Microsoft alleen is al meer waard, en de kleine garnaal John de Mol zijn Talpa is al geschat op €500 miljard , ook FB 500 miljard.
Dus 21 miljoen BTC zijn wat stuivers op de totale wereldeconomie.
En als er geen bijkomen word een bitcoin cent nog onbetaalbaar, en dus onzinnig.
En omdat Tesla straks al +1% in bezit heeft, kan die bij verkoop, de hele markt ontwrichten.
Overigens is de kleinste waarde van de BTC een 100 miljoenste van een BTC.
Krijg je getallen, bij aan-en verkoop, waar een of 2 nullen niet opvallen.
Ik weet , één nul is niks maar toch.................
 

PBear

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Een belangrijk voordeel dat bitcoin tot op heden heeft ten opzichte van goud, vind ik dat het gemakkelijk maakt geldelijk vermogen mee te nemen over nationale grenzen. Dus vrij van im/export-beperkingen die voor goederen, valuta of edelmetalen gelden, die per land kunnen verschillen.
Voorheen werd er ook ook geen belasting op geheven, maar inmiddels wordt het - in elk geval in Nederland - al onderworpen aan de vermogensbelasting. Daarmee erkent o.m. de NL-overheid bitcoin indirect als een waarde-middel. Dus om het nu nog te gaan verbieden zal moeilijk worden.
Anderzijds legt dit ook de weg open naar overheidscontrole - en beperkingen - op transacties in bitcoin/cryptocurrency, zoals dat ook voor edelmetalen mogelijk is. De belastingdienst kan lastige vragen gaan stellen als er mutaties zijn geweest t.o.v. de voorgaande opgaven van bitcoinbezit. En ook als de overheid ontdekt dat u bitcoin transacties deed, zonder ooit opgave van bitcoinbezit te hebben gedaan.
Dat geldt met name als bitcoin is ingewisseld voor valuta en vice versa, naarmate het contant geld verder uit het financielsysteem wordt gewerkt. Daarom lijkt het me voor het succesvol gebruik van bitcoin - ook als waarde-opslag - van belang dat bitcoin breed geaccepteerd wordt als betalingssysteem. De beperkte deelbaarheid van 1/100 miljoenste BTC, die @wiliam in zijn post noemt, kan daarbij in de weg staan, naarmate het totale bitcoinkapitaal groeit.
Hoewel de koers van goud fluctueert - zij het minder dan bitcoin en mede als gevolg van manipulatie - blijkt dat in de historie vooral omgekeerd evenredig te zijn aan valuta-inflatie. In bijzonder in crisis-tijden blijkt goud een goede waarde-opslag, voor wie het tijdig heeft ingekocht. Bitcoin is nog te jong om dat bewijs te kunnen leveren.
Een punt van zorg bij bitcoin vind ik dat slechts een klein aantal partijen over een groot aantal bitcoins beschikken en daarmee speculatief de bitcoinmarkt kunnen ontwrichten.
Maar misschien is het juist het plan van b.v. Elon Musk om over een paar jaar flink te cashen als de prijs van bitcoin nogmaals flink is gestegen. Al zal hij wel zo slim zijn om dat niet op een ontwrichtende manier te doen als hij daarmee niet een eigen crypto kan lanceren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
F

forumlid 1447

Gast
Acceptatie is overigens relatief.
Wie accepteert nu BTC?
Paypal , Tesla, en wie nog meer?
Paypal onderdeel van het imperium Space X ,Tesla, etc
Volgens de wet in NL is BTC geen valuta , maar net als goud en zilver een product (ruilmiddel).
En bij aan -en verkoop van een product dient BTW betaald worden.
Bedrijven die BTC accepteren, ruilen deze meteen in , om valuta in handen te hebben,
die redelijk waardevast is.
Bitcoin is dus eigenlijk nog een product, om te betalen net zoals dat gebeurd bij betaling in natura.
 

martin

Mankinds only hope
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Crypto technologisch een prachtige ontwikkelingen en een mooi signaal naar de bankwereld dat we niet perse van hen afhankelijk hoeven te zijn. Maar in zijn huidige vorm is Crypto niet bruikbaar als betaalmiddel, enkel als speculatiemiddel.

Dat is ook mijn voornaamste kritiekpunt aan bitcoin. Je hebt gewoon geen zekerheid over de waarde. Natuurlijk kan de waarde omhoog schieten maar hij kan net zo hard omlaag schieten.

Het kan zijn dat ik het nooit goed heb begrepen maar volgens mij heeft BTC nooit iets te maken gehad met speculatie. Het is bedacht als tegenhanger van het huidige financieel/betaal/waarde systeem. Als je kijkt naar het huidige systeem en hoe inefficiënt dit is dan zijn er nogal wat punten die anders en efficiënter kunnen.

Vergelijk het met een vorm van ruilhandel. Waar men vroeger ging ruilen met goederen is dit om praktische redenen veranderd naar het ruilen met een waardeproduct. Dit waardeproduct kon bijvoorbeeld zout of graan zijn maar is snel vervangen door een muntensysteem. Het probleem met een muntensysteem is dat men na het loslaten van de goudstandaard geen echte waarde meer kan toekennen aan deze munt. En doordat men ondertussen de trukendoos steeds verder moet opentrekken om het systeem te kunnen laten doordenderen krijgen we vroeg of laat te maken met een implosie wat zal leiden tot hyperinflatie.
Als ik de site van bitcoin.org mag quoten (en dat mag ik, want iedereen mag deze site quoten) dan lezen we:

Waarom hebben bitcoins waarde?
Bitcoins hebben waarde, omdat ze nuttig zijn als geldvorm. Bitcoin heeft de kenmerken van geld (duurzaamheid, draagbaarheid, vervangbaar goed, schaarste, deelbaarheid en herkenbaarheid) gebaseerd op de kenmerken van wiskunde, in plaats van te vertrouwen op fysieke kenmerken (zoals goud en zilver) of vertrouwen in centrale autoriteiten (zoals fiduciaire valuta). Kortom: Bitcoin wordt wiskundig gesteund. Met al deze attributen zijn vertrouwen en aanwending alles wat nodig is voor een geldvorm om waarde te houden. In het geval van Bitcoin kan dit worden gemeten aan de hand van de groeiende basis van gebruikers, verkopers en startende ondernemingen. Net als bij alle valuta komt de waarde van bitcoins uitsluitend en rechtstreeks van mensen die welwillend zijn om deze als betaalmiddel te accepteren.

Hoe wordt de prijs van bitcoins bepaald?
De prijs van een bitcoin wordt bepaald door vraag en aanbod. Als de vraag naar bitcoins toeneemt, neemt de prijs toe en als de vraag afneemt, neemt ook de prijs af. Er is slechts een beperkt aantal bitcoins in omloop en nieuwe bitcoins worden op een voorspelbaar en afnemend tempo gemaakt, wat inhoudt dat de vraag dit inflatieniveau moet volgen om de prijs stabiel te houden. Omdat Bitcoin nog steeds een relatief kleine markt is in vergelijking met wat het zou kunnen zijn, hoeven er geen aanzienlijke bedragen te worden geïnvesteerd om de marktprijs omhoog of omlaag te drijven. Om die reden is de prijs van een bitcoin nog erg veranderlijk.

Zoals @wiliam terecht opmerkt is Bitcoin op dit moment een lachertje als het gaat om de waarde.
1 biljoen is een fractie van de staatsschuld van America. (en de helft van de waarde van Apple)
Maar ik denk dat het systeem van Bitcoin/blockchain een geniaal systeem is wat op termijn een veel belangrijkere rol zal gaan spelen.
 

PBear

Mankinds only hope
Acceptatie is overigens relatief.
Wie accepteert nu BTC?
Paypal , Tesla, en wie nog meer?
Paypal onderdeel van het imperium Space X ,Tesla, etc
Volgens de wet in NL is BTC geen valuta , maar net als goud en zilver een product (ruilmiddel).
En bij aan -en verkoop van een product dient BTW betaald worden.
Bedrijven die BTC accepteren, ruilen deze meteen in , om valuta in handen te hebben,
die redelijk waardevast is.
Bitcoin is dus eigenlijk nog een product, om te betalen net zoals dat gebeurd bij betaling in natura.

Als bedrijven bitcoin zouden accepteren en niet in valuta omzetten, maar ook hun voorraden in bitcoin zouden betalen, heeft binnen de huidige regelgeving de overheid het nakijken wat de BTW betreft. Net als goud is bitcoin thans nog BTW-vrij.
 

martin

Mankinds only hope
Als bedrijven bitcoin zouden accepteren en niet in valuta omzetten, maar ook hun voorraden in bitcoin zouden betalen, heeft binnen de huidige regelgeving de overheid het nakijken wat de BTW betreft. Net als goud is bitcoin thans nog BTW-vrij.

Ik ben niet voldoende economisch onderlegd om het goed uit te leggen maar ik denk niet dat dit juist is.
BTW is niks anders dan een belasting heffen over de toegevoegde waarde. Dus stel dat jij iets inkoop voor 1 BTC en je verkoopt het voor 1,5 BTC dan zal je gewoon 21% moeten afdragen over het verschil en het verschil is 0,5 BTC. En stel dat een BTC 40.000 euro waard zou zijn dan ben je dus 4200 euro kwijt aan BTW. Maar je zou ook kunnen stellen dat indien je in de valuta blijft rekenen je het product inkoop voor 1 BTC, je verkoopt het voor 1,5 BTC, en je draagt af 21% van 0,5BTC is 0,105 BTC. Dus je houd over een bruto winst van 0,395 BTC. Maar daar gaat het volgens mij niet om. Want of je nu in BTC of in graankorrels rekent, het heffen van belasting staat los van valuta. Wat je met BTC wel creëer is een decentraal betaalsysteem waar niemand de spelregels van kan veranderen. Het complexe van Bitcoin is dat het zowel een systeem als een valuta is. Het systeem is in mijn ogen geniaal, de valuta is eigenlijk irrelevant maar dat is lastig voor te stellen omdat dit haaks staat op ons huidig systeem.
 

Henk88

Diehard Prepper
Als bedrijven bitcoin zouden accepteren en niet in valuta omzetten, maar ook hun voorraden in bitcoin zouden betalen, heeft binnen de huidige regelgeving de overheid het nakijken wat de BTW betreft. Net als goud is bitcoin thans nog BTW-vrij.
Goud is weliswaar BTW vrij, maar bijv. een goudhandelaar moet wel degelijk BTW afdragen over de winst die hij maakt op zijn goudhandel. Of je nu je klanten in Amerikaanse Dollars, Bitcoins of Goud laten betalen blijf je zoals Martin zegt BTW plichtig. Het enige is dat de overheid (vooralsnog) minder makkelijker kan controleren welke transacties of tegoeden bedrijven in Bitcoin of andere crypto hebben.

Ditzelfde geldt in zekere mate voor het voordeel wat je noemt in een eerdere post; namelijk dat je crypto makkelijker mee kunt nemen over de grens. Hier ook geldt dat het misschien moeilijker controleerbaar is of iemand crypto in bezit heeft. Maar als het bezit ervan bijvoorbeeld verboden is in een bepaald land of aan belastingen onderhevig is het niet opeens zo dat je geen verplichtingen hebt omdat de grenswachter niet kon 'zien' dat je crypto bij hebt. In wezen is dat dan hetzelfde als een grammetje goud in een naad van je koffer stoppen en hopen dat de grenswachter dit niet opmerkt.

Bitcoin is ook meer een eerste proefballon van wat mogelijk is met de technologie, het systeem is zoals Martin al zegt geniaal maar de uitwerking was niet foutloos met Bitcoin. Denk aan schandalen met exchanges, het absurde stroomverbruik maar ook een zekere ongelijke verdeling van de munt. Er zal vast een tweede versie komen op den duur die veel van de fouten die Bitcoin heeft gemaakt oplost. Maar alsnog twijfel ik of het echt een breed alternatief kan worden voor fiat geld. Het probleem is dat crypto in het algemeen ongereguleerd zijn, een soort Wilde westen. Dat biedt kansen maar tegelijkertijd ook ontzettend veel risico's. Over het algemeen is aangetoond dat de markt zichzelf vaak niet kan reguleren en dat privaterisering en vrije marktwerking bijna altijd leiden tot ongelijkheid. Vanuit dat oogpunt kun je je afvragen of crypto wel een succes kunnnen worden. Er is noodzaak aan meer regulering en toezicht, tegelijkertijd is het hele doel van crypto juist dat er geen of zo weinig mogelijk regulering en toezicht is. Dat is een valkuil waar men moeilijk omheen kan.
 
F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
BTW Vrij ? Misschien in jullie ogen, maar lees het volgende stukje eens.
Uit volgende link: Mijn winst op cryptocurrency belast? | Bespaar Belastingen
"Situatie Nederland?
De Belastingdienst behandelt cryptowinsten hetzelfde als bij speculatieve producten, zoals valutahandel. En denk niet dat je pas belasting moet betalen als je de cryptowinsten aan jezelf uitbetaalt. Nee, de Fiscus belast alleen al de vermogenstoename. Dus de virtuele winst, zonder de cryptos te verkopen is al belastbaar!

Als bedrijf maken cryptowinsten onderdeel uit van je winst- en verliesrekening en moet je via de Vennootschapsbelasting belasting betalen. En voor particulieren zijn cryptowinsten onderdeel van de Inkomstenbelasting en worden in Box 3 belast.

Situatie België?
In België gaat men in bijna alle gevallen uw cryptowinsten belasten als een zogenaamd ‘divers inkomen’, dit is aan 33%. Doe je niks anders meer dan beleggen in crypto, wordt het mogelijk beschouwd als jouw beroep en is er belasting aan 50% verschuldigd en sociale bijdragen, enz."

Misschien geen BTW ,maar wel inkomstenbelasting, en misschien kan je nu nog ontsnappen, maar 5 jaar kan men nog naheffen.
Dus wat heb ik aan 50% winst als ik daar 33% inkomstenbelasting over betaal, over dividend van aandelen betaal ik maar 30% (België) en 15% (Nederland),
en kan ik tot €800 dividendbelasting (roerende voorheffing) terugvorderen, via belastingbrief (België).
En over aandelen betaal ik alleen bij aan en verkoop 0.09% waardebelasting tot een maximum van €99 per aandeel.
 

PBear

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ik ben niet voldoende economisch onderlegd om het goed uit te leggen maar ik denk niet dat dit juist is.
BTW is niks anders dan een belasting heffen over de toegevoegde waarde. Dus stel dat jij iets inkoop voor 1 BTC en je verkoopt het voor 1,5 BTC dan zal je gewoon 21% moeten afdragen over het verschil en het verschil is 0,5 BTC. En stel dat een BTC 40.000 euro waard zou zijn dan ben je dus 4200 euro kwijt aan BTW. Maar je zou ook kunnen stellen dat indien je in de valuta blijft rekenen je het product inkoop voor 1 BTC, je verkoopt het voor 1,5 BTC, en je draagt af 21% van 0,5BTC is 0,105 BTC. Dus je houd over een bruto winst van 0,395 BTC. Maar daar gaat het volgens mij niet om. Want of je nu in BTC of in graankorrels rekent, het heffen van belasting staat los van valuta. Wat je met BTC wel creëer is een decentraal betaalsysteem waar niemand de spelregels van kan veranderen. Het complexe van Bitcoin is dat het zowel een systeem als een valuta is. Het systeem is in mijn ogen geniaal, de valuta is eigenlijk irrelevant maar dat is lastig voor te stellen omdat dit haaks staat op ons huidig systeem.

BTC is geen wettig betaalmiddel en de overheid accepteert ook geen BTC om belastingen te kunnen afdragen. Dus hoe die BTW te innen? Dat kan alleen als de BTW in geldige valuta wordt betaald. Maar welke koers zou dan gehanteerd moeten worden? En hoe controleert de overheid wat er verhandeld is, als er ingekocht en verkocht is in BTC?

Maar @wiliam heeft gelijk, dat de overheid al de virtuele winst op bitcoin zal belasten.
Dat wordt nog oppassen geblazen voor bitcoinbezitters die hun bezit netjes aan de belastingdienst hebben opgegeven als BTC sterk in waarde stijgt. Je moet dan belasting betalen over denkbeeldige winst op je BTC, terwijl je op moment van werkelijke omruil van BTC in valuta vette pech kan hebben met de dan geldende koers.
 

Jabo

Elementary prepper
Leuk dat er zo op gereageerd wordt :thumbsup:

Ik kan en ga ook niet alles goedpraten er zijn andere mensen ook in nederland die dat veel beter kunnen dan ik.
Bv Boris van der Ven heeft een programma de bitcoinshow waarin hij wekelijks over eea praat.
Hier is hij in 3 minuten te gast bij RTLZ en legt eea uit.

Of in n pannel met beurshandelaren en legt eea uit



Er zijn in het verleden diverse financiele ideeen zijn aangedragen voor n rechtvaardigere betaalsysteem of bank en die dan de goedkeuring moeten krijgen van de DNB, maar dezelfde DNB is geen overheids bedrijf, maar n commercieel bedrijf. Daarom wordt het zeer logisch dat n DNB nooit en nimmer een systeem zal accepteren wat het eigen (ver)dien model aanvalt. Behalve het verdien model heeft de overheid belang bij zeer hoge inflatie en Bitcoin is juist contra inflatie omdat het niet bij te 'printen' is want nogmaals als het economisch zo goed gaat waarom dan de noodzaak van giga stimulus pakketten die in de economie gepompt worden ten koste van jouw koopkracht, pension etc etc.

Het is precies dat waarom de wetgevers van alles proberen om het tegen te gaan niet omdat digi munten de toekomst niet hebben, maar simpelweg omdat het bitcoin niet via het systeem gaat dus men heeft er geen controle over.

Controle in deze bedoel ik NIET stabiliteit van de munt, maar dan men het niet kan bijprinten dat is de hele crux van alles.

Wat we het financiele systeem noemen is in handen van een private familie deel uitmakende van wat we dan maar de elite noemen ik noem bitcoin maar peoples money.

Dat blockchain de wereld gaat veranderen is een no brainer, maar zolang het systeem maar centraal 'geregeld' wordt is er niets aan de hand voor de huidige machthebbes en precies daar is waar het zo uniek in is.

Wie wel eens de vids heeft gezien van PlanB valt van zn stoel als je deze man hoort praten over eea.
Een man als Raoul Pal heeft meen ik 80% van zn vermogen in bitcoin staan dus wat zien deze mensen die neck deep in het financiele systeem hebben gezeten wel wat wij niet zien ...



Als een schilder met zn conculega prijsafspraken maakt is dat strafbaar, maar hoe vaak hoor je niet de de OPEC overleg heeft over de olieprijs die jij betaald aan de pomp en via allerlei producten... just ja het wordt gewoon openlijk verteld op het nieuws er worden prijs afsrpaken gemaakt ... pardon maar dat was toch verboden ...

Prijsafsrpaken in het belang van wie ... niet van jouw en mjin portomonneee, maar wel die van de elite en dus is alles wat er voor zorgt dat als je geen gebruik maakt van het huidige muntensysteem is dat een direct gevaar en vandaar dat ze alles in hett werk stellen om het te voorkomen.

Heel veel zoniet alle overheden zijn wereldwijd bezig zijn met digitale munten te introduceren en wat menigeen niet beseft is dat men per individu je een x bedrag aan stimulus kan geven op je rekening (helikopter geld), maar met de technologie er achter kunnen ze kijken naar bv de waarde van je huis (overwaarde opnemen) of hoeveel spaargeld je hebt en jouw dus veel minder digi geld overmaken dan bv je tokkie buren die alles opmaken want die leveren een directe bijdrage aan (hun) economie.
Kortom overheids digi munten zijn de nagel aan onze doodskist wat mij betreft.
Wie het digitale social credit system van china bekend is weet goed wat ons te wachten staat.

Deze man Edward C Griffin geeft met zn boek prachtig inzicht over de FED en waarom die is opgericht en hoe destructief dat is geweest voor onze koopkracht gaat begrijpen waarom bitcoin tegengas krijgtvan het 'systeem' en alles wat daar aan gelieerd is.
Hier n link van de man zelf met uitleg.


Ik lees weer met veel genoegen jullie reacties.
 

Stokoloog

Prepper
Leuk dat er zo op gereageerd wordt :thumbsup:

Ik kan en ga ook niet alles goedpraten er zijn andere mensen ook in nederland die dat veel beter kunnen dan ik.
Bv Boris van der Ven heeft een programma de bitcoinshow waarin hij wekelijks over eea praat.
Hier is hij in 3 minuten te gast bij RTLZ en legt eea uit.

Of in n pannel met beurshandelaren en legt eea uit



Er zijn in het verleden diverse financiele ideeen zijn aangedragen voor n rechtvaardigere betaalsysteem of bank en die dan de goedkeuring moeten krijgen van de DNB, maar dezelfde DNB is geen overheids bedrijf, maar n commercieel bedrijf. Daarom wordt het zeer logisch dat n DNB nooit en nimmer een systeem zal accepteren wat het eigen (ver)dien model aanvalt. Behalve het verdien model heeft de overheid belang bij zeer hoge inflatie en Bitcoin is juist contra inflatie omdat het niet bij te 'printen' is want nogmaals als het economisch zo goed gaat waarom dan de noodzaak van giga stimulus pakketten die in de economie gepompt worden ten koste van jouw koopkracht, pension etc etc.

Het is precies dat waarom de wetgevers van alles proberen om het tegen te gaan niet omdat digi munten de toekomst niet hebben, maar simpelweg omdat het bitcoin niet via het systeem gaat dus men heeft er geen controle over.

Controle in deze bedoel ik NIET stabiliteit van de munt, maar dan men het niet kan bijprinten dat is de hele crux van alles.

Wat we het financiele systeem noemen is in handen van een private familie deel uitmakende van wat we dan maar de elite noemen ik noem bitcoin maar peoples money.

Dat blockchain de wereld gaat veranderen is een no brainer, maar zolang het systeem maar centraal 'geregeld' wordt is er niets aan de hand voor de huidige machthebbes en precies daar is waar het zo uniek in is.

Wie wel eens de vids heeft gezien van PlanB valt van zn stoel als je deze man hoort praten over eea.
Een man als Raoul Pal heeft meen ik 80% van zn vermogen in bitcoin staan dus wat zien deze mensen die neck deep in het financiele systeem hebben gezeten wel wat wij niet zien ...



Als een schilder met zn conculega prijsafspraken maakt is dat strafbaar, maar hoe vaak hoor je niet de de OPEC overleg heeft over de olieprijs die jij betaald aan de pomp en via allerlei producten... just ja het wordt gewoon openlijk verteld op het nieuws er worden prijs afsrpaken gemaakt ... pardon maar dat was toch verboden ...

Prijsafsrpaken in het belang van wie ... niet van jouw en mjin portomonneee, maar wel die van de elite en dus is alles wat er voor zorgt dat als je geen gebruik maakt van het huidige muntensysteem is dat een direct gevaar en vandaar dat ze alles in hett werk stellen om het te voorkomen.

Heel veel zoniet alle overheden zijn wereldwijd bezig zijn met digitale munten te introduceren en wat menigeen niet beseft is dat men per individu je een x bedrag aan stimulus kan geven op je rekening (helikopter geld), maar met de technologie er achter kunnen ze kijken naar bv de waarde van je huis (overwaarde opnemen) of hoeveel spaargeld je hebt en jouw dus veel minder digi geld overmaken dan bv je tokkie buren die alles opmaken want die leveren een directe bijdrage aan (hun) economie.
Kortom overheids digi munten zijn de nagel aan onze doodskist wat mij betreft.
Wie het digitale social credit system van china bekend is weet goed wat ons te wachten staat.

Deze man Edward C Griffin geeft met zn boek prachtig inzicht over de FED en waarom die is opgericht en hoe destructief dat is geweest voor onze koopkracht gaat begrijpen waarom bitcoin tegengas krijgtvan het 'systeem' en alles wat daar aan gelieerd is.
Hier n link van de man zelf met uitleg.


Ik lees weer met veel genoegen jullie reacties.
 

Stokoloog

Prepper
The creature from Jekyll Island is een boek dat verplichte kost moet zijn op het middelbaar onderwijs.
Net zo belangrijk als de kennis van WO2. Sterker nog, je kan de achtergrond van de wereldoorlogen beter plaatsen na het lezen van dit boek.
 
F

forumlid 1447

Gast
In België hebben ze geen benul van WWII, net zo goed dat we in NL weinig leerde over WWI.
Ik heb op school meer geleerd over de bolsjewieken, dan over de slag om de Somme.
Als je dat bestudeerd , snap je nu wat de Spaanse griep uitlokte.
En weet je dat verborgen armoede ,nu weer aan de basis ligt van alle ellende .
Maar één geluk, goud wordt de vluchthaven?
We zijn hier nu aan het discussiëren over BTC, wat hetzelfde is als Goud,
alleen de spelregels zijn anders.
Overigens steeg goud rond de beursval Maart 2020,
steeg het hard door tot Juli 2020, en is het sinds dien in een neergaande lijn,
langzaam maar gestaagd, we zitten dus met goud in een neerwaartse trend.
BTC volgt de opwaartse lijn van de beurs, dus BTC kan het nieuwe goud niet zijn.
Want BTC zit in een opwaartse trend. Snel en gestaagd.
Maar het kan ook zo zijn , als goud stijgt daalt BTC en vice versa.
Het volgt de tech-aandelen, en dat is geen veilige haven.
Overigens kwam er naar de pandemie van 1919-1921, de spetterende jaren '20,
dan eind jaren 20 de beurskrach, de deflatie van de jaren '35,
en toen 1936 de Spaanse burgeroorlog,
En daarna kwam WWII, en de beurs stond in 1954 pas weer op de hoogte van eind 1920.
Misschien iets om rekening mee te houden, en zorgen dat je goud of zilver hebt als betaalmiddelen,
of veel grond om te verbouwen.
Krijg jij goud en zilver, als de rest het uit moet geven.
In dit scenario, kun je speculeren om laag te kopen, de komende jaren.
Zorg wel dat je het in munten koopt, en niet in computer waarde.
Want bij een "oorlog" worden eerst de computers vernield,
en kun je fluiten naar alle computerwaarde.
Ik denk dat ik voor een paar duizend Euri "Maple leafs" ga kopen,
en een stevige kluis ga huren, die ik leeg maak, aan het eind van de feest jaren.
Dus de goudprijs kan gaan stijgen, maar laat de BTC eerst maar de €75K aantikken,
dan gaat het goud naar €1250 tot€3000 per troy, of €37500 per kg.
Zilver verwacht ik op zijn laagst €400 per kilo, Platinum €18000, en Paladium €37500.
Denk dan dat je redelijk wat kan kopen.
(Bedenk dat Paladium meer waard is dan goud en BTC)
De magere jaren gaan komen, alleen ik noem hier een tijdlijn, maar dat is ook speculeren.
 

Henk88

Diehard Prepper
BTC is geen wettig betaalmiddel en de overheid accepteert ook geen BTC om belastingen te kunnen afdragen. Dus hoe die BTW te innen? Dat kan alleen als de BTW in geldige valuta wordt betaald. Maar welke koers zou dan gehanteerd moeten worden? En hoe controleert de overheid wat er verhandeld is, als er ingekocht en verkocht is in BTC?

Maar @wiliam heeft gelijk, dat de overheid al de virtuele winst op bitcoin zal belasten.
Dat wordt nog oppassen geblazen voor bitcoinbezitters die hun bezit netjes aan de belastingdienst hebben opgegeven als BTC sterk in waarde stijgt. Je moet dan belasting betalen over denkbeeldige winst op je BTC, terwijl je op moment van werkelijke omruil van BTC in valuta vette pech kan hebben met de dan geldende koers.
Ik denk dat je je boekhouder (of je eigen boekhouding) gewoon kan bijhouden in BTC. Dus jij koopt je goederen in in BTC, jij verkoopt je goederen in BTC. Aan het eind van het verhaal heb je voor XX aan Bitcoin verkocht en daarover ben je 21% BTW verschuldigd en heb je XX aan winst gemaakt waarover je XX% inkomstensbelasting verschuldigd bent. Die belasting moet je natuurlijk in euro's betalen, dus dan moet je die 21% aan Bitcoin omzetten in euro's en overboeken naar de belastingdienst. Daarbij zijn bemoeilijkende factoren inderdaad koerswisselingen en in hoeverre koerswinst of winst op aandelen die je feitelijk gebruikt om je bedrijf te runnen een rol spelen. Maar onder de streep is het heel eenvoudig; je bent de belastingdienst belastingen verschuldigd en die dien je over te maken in euro's voor een bepaalde datum.

Ik blijf zelf bij het punt dat het grootste nadeel van Bitcoin (en andere crypto) is dat het puur ongereguleerde lucht is. Je hebt geen enkele zekerheid wat betreft toezicht en niks tastbaars in handen. Daarbij is een extra probleem dat er een wildgroei aan cryptomunten is. Bitcoin is de bekendste maar slechts 1 van de velen. Dus zelfs als de mondiale markt richting cryptovaluta gaat is het allerminst zeker welke crypto zijn waarde het beste zal behouden.
 
Bovenaan