• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Speculeren over de toekomst van de goudprijs

Waar gaat dat heen met de goudprijs?

  • Voor 2021 voorbij is zullen we de €80/g wel voorbij zijn.

    Stemmen: 5 38.5%
  • Voor 2021 voorbij is zullen we (ruim) terug onder de €45/g zijn.

    Stemmen: 2 15.4%
  • Iets daartussenin lijkt me redelijk...

    Stemmen: 2 15.4%
  • Ik heb echt geen idee, maar ik wou dat ik ook goud geprept had destijds!

    Stemmen: 4 30.8%

  • Totaal aantal stemmers
    13

PBear

Mankinds only hope
Zo zo dit onderwerp is best populair dat is leuk om te zien.

Ikwil het op een andere boeg gooien en geef je n link die naar ik hoop niets nieuws is, maar toch als het wel zo is wel eea. duidelijk zal maken en daarmee mogelijk een andere kijk op het onderwerp geld, inflatie. slavernij, belasting betalen etc.

https://www.zichtbaar.be/wp-content...nnis-Complete-boek-nieuwste-versie-7-2020.pdf

Ik heb het gevoel dat we aardig van het oorspronkelijke topic "Speculeren over de toekomst van de goudprijs" aan het afdwalen zijn. Niet erg, maar wellicht verdient een discussie over "soevereine mens zijn - de voor- en nadelen ervan" waar veel van het boek in je link meesamenhangt, een eigen topic.
Ik heb daar een en ander al over gelezen, maar bovengelinkt boekwerk wil ik op mijn gemak nog eens doornemen.
De samenhang met economie, vrijheid, overheid en o.a. de goudprijs zie overigens wel.
 

Jabo

Elementary prepper
Quote
Ik heb het gevoel dat we aardig van het oorspronkelijke topic "Speculeren over de toekomst van de goudprijs" aan het afdwalen zijn.
Dat klopt.

Quote
De samenhang met economie, vrijheid, overheid en o.a. de goudprijs zie overigens wel.

Dat was ook mn bedoeling dat er n verband is en als je dat ziet hoe de vork werkelijk in de steel zit dat ook een relatie heeft met hoe je naar het geld systeem zou moeten kijken.
Dat was de reden van de link en als er n apart topic overgemaakt moet worden graag dit is namelijk een onderwerp wat zo bepalend is voor ons leven en de situatie waarin we zitten en geeft ook aan in welke richting we als mensheid moeten denken voor de oplossing.
 

PBear

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ik heb nog n serie gevonden (10 delen) die nederlands ondertiteld is en gaat over geld, goud, zilver ed.
Erg informatief en makkelijk te volgen.
Deel 4 is een die veel samenvat over eea.


Hier de complete lijst met alle 10 de delen.
https://m.youtube.com/playlist?list=PLE88E9ICdipidHkTehs1VbFzgwrq1jkUJ&feature


Ik heb de hele serie al bij eerdere gelegenheid gedownload. Heel verhelderend over hoe crimineel het financiel systeem werkt. Sinds ik mijn woning in NL verkocht heb, ben ik intussen schuldenvrij, Maar niettemin voor mijn oudedagsvoorziening afhankelijk van de NL- overheid. Dat is op termijn een risico. Daarom probeer ik de waarde van mijn spaargeld veilig de stellen in fysiek bezit van edelmetaal en onroerend goed (al is bij het laatste ook weer enige belasting verschuldigd) en streef ik naar meer zelfvoorziening om de invloed van het financiel systeem zo klein mogelijk te maken.
Dat lijkt me tevens een bruikbare prep tegen allerlei andere vormen van SHTF.

Nu de prijzen van edelmetaal geleidelijk zakken - met name doordat de rente op overheids-obligaties recent is gaan stijgen - wordt de inkoop van edelmetaal gunstiger... tot de volgende crisis zich aandient.
En die volgende crisis is in de maak, want zelfs immunologen komen inmiddels tot de conclusie dat Covid-19 niet met vaccins bestreden kan worden, maar een terugkerende plaag zal zijn. En dat we nieuwe pandemie-en kunnen verwachten.
Dat nog afgezien van de exponentieel groeiende schuldenberg, waarvoor we ongewild als huidige en toekomstige belastingbetalers garant staan.
 
F

forumlid 1447

Gast
Metalen dienen ongeveer 40% zakken, om rendabele aantallen te krijgen.
Of je moet veel geld hebben.
Gouden Maple's etc. voor rond €1530 is teveel ipv €1000
Zilveren Maple's etc. voor rond €29 is ook overdreven, €16/€17 is een redelijkere richtprijs.
En laat ze maar met 500 (zilver) tegelijk komen, om de kosten te drukken,
anders is levering etc nog een onnodige kost.
Maar gebruik het niet als belegging/speculatie, want dan zet je fysiek weer om in waardeloos
computer "niks".
En kom niet af met, je moet steeds elke periode kopen, dan heb je een goed gemiddelde.
Je moet kopen als het laag is, anders sponsor je alleen maar de verkopers en belastingdienst.
Aandelen koop je ook niet gemiddeld, die koop je laag, anders sponsor je de bank.
Die hebben niet voor niets dat lulverhaal in de wereld geholpen.
En verificatie is ook zo een sprookje, dat betekend dat je niet in je belegging gelooft.
Je had op voorhand dan al niet moeten kopen.
Als een belegging of spaarpot zijn waarde voor 50% verliest en je bent dan nog tevreden dat je ze hebt,
dan heb je de juiste , anders ben je een gemiddelde aan het zoekn, ipv de juiste.
Persoonlijk werk ik ook niet met (bank)adviseurs, omdat die hun eigen premie
aan het verdienen zijn, en geen enkel belang in jouw winst stellen.
Of je moet nog meer van ze kopen.
 
Bovenaan