• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Spiritus alcohol mini brander

Lai

Prepper goeroe
Zelfs winterharde potten willen wel kapot vriezen. Kennis van mij heeft een tuin shop waar ze ook winterhard potten verkoopt. Elk jaar verscheidene potten stuk. Zelfs de hele dure.

Gewoon fikkie stoken in grote aardewerken potten gaat beter. Favoriete manier om een snelle bbq te maken :p Met vloeistof dus niet zulke goede ervaringen. Ander soort warmte/warmte verspreiding?
Het is knap vochtig bij mij in huis, kunnen die potten ook last van hebben.

Huidige verfblik is al aardig verroest van binnen, die houd ik zeker goed in de gaten :cool: Heb vorig jaar al eentje gehad waar de bodem ineens van af viel. En de had ik net gevuld :mad: Daar leert men weer van. Goed je materiaal in de gaten houden om ongelukken te voorkomen.
 

Carismo

Prepper goeroe
Ik maak vaak van die penny stoves van lege drankblikjes echter is het vaak beetje zoeken hoeveel brandstof je nodig hebt en het doseren gaat vaak niet zo handig.

Vandaag toevallig een vapor zaak gespot en een leeg flesje van 30ml gekocht om gelijk eens te proberen en was aangenaam verrast.

Ideaal om mee te nemen in de wandeltas (h2o puch van Condor, nalgene waterfles, tatonca cup, pennystove, vuursetje, titanium houdertje, bestek, multitool en zaklamp)
 

Ray

SHTF Expert
Ik maak vaak van die penny stoves van lege drankblikjes echter is het vaak beetje zoeken hoeveel brandstof je nodig hebt en het doseren gaat vaak niet zo handig.

Vandaag toevallig een vapor zaak gespot en een leeg flesje van 30ml gekocht om gelijk eens te proberen en was aangenaam verrast.

Ideaal om mee te nemen in de wandeltas (h2o puch van Condor, nalgene waterfles, tatonca cup, pennystove, vuursetje, titanium houdertje, bestek, multitool en zaklamp)
Vapeshop/dampwinkel bedoel je? Dampers gebruiken idd diverse soorten kleine flesjes. Je kunt ze het voordeligst rechtstreeks uit China bestellen als je het geduld hebt voor de verzendduur. Diverse soort kunststoffen (LDPE, HDPE, hard PVC, PET) of glas in alle maten mogelijk. Wel is het zo dat het ene type beter sluit dan de andere. Indien gewenst, kan ik wel even zoeken naar de 100ml flesjes die ik gebruik, die zijn ook olijfolie dicht (dat kruipt geweldig door iedere sluiting heen).
 

Carismo

Prepper goeroe
Vapeshop/dampwinkel bedoel je? Dampers gebruiken idd diverse soorten kleine flesjes. Je kunt ze het voordeligst rechtstreeks uit China bestellen als je het geduld hebt voor de verzendduur. Diverse soort kunststoffen (LDPE, HDPE, hard PVC, PET) of glas in alle maten mogelijk. Wel is het zo dat het ene type beter sluit dan de andere. Indien gewenst, kan ik wel even zoeken naar de 100ml flesjes die ik gebruik, die zijn ook olijfolie dicht (dat kruipt geweldig door iedere sluiting heen).

Ik heb deze dezelfde prijs betaald dan ik ze online heb gevonden.
 
Bovenaan