Accu meenemen naar de lokale soos
Of meenemen naar je werk en daar opladen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Accu meenemen naar de lokale soos
Vandaar dat die oudjes vaak met een boodschappenkarretje rondlopen.Eat/sleep/repeat.
Inderdaad. Zeeland, Friesland, Zuid-Holland en Groningen, dat klopt, dat zijn allemaal voorlopers in vrekkigheid @petroman , schuifelend op Ali-sandalen achter winkelwagentjes vol Chinese zooi.Vandaar dat die oudjes vaak met een boodschappenkarretje rondlopen.
@RockyFlats : je vergeet de Groningers.
Staat jouw thuis batterij in een stofvrije ruimte, waar ook geen voedsel word bereid, want anders gaat hij in verloop van tijd zelfs steeds meer stroom gebruiken en word openduur brandgevaarlijk.
Ja bij ons staat hij in de woonkamer waar ook bescheiden word gekookt, dus moet snel voor een oplossing zorgen, ik verbeeld me al dat hij steeds vaker koelt, heb er wel een vlies doek overheen en in de inlaat geduwd, en klop het vaak uit naar het sluit waarschijnlijk niet perfect af.
Dus ik ga meer doen om de thuisbatterij tegen grof stroom gebruik te beschermen.
Dus graag een geld besparende oplossing.
[mod]post aangepast[/mod]
Ik zou hem gewoon uitzetten. Blijkbaar gebruik jij je accu niet zoals het bedoeld is. Mobiel op vakantie, etc. En nee die ene keer dat je hem in je camper zet telt dan niet mee.Dus ik ga meer doen om de thuisbatterij tegen grof stroom gebruik te beschermen.
Dus graag een geld besparende oplossing.
Wat jij hebt aangeschaft is een power station. Deze is bedoeld om je tijdelijk van stroom te voorzien via de energie in de accu.
Deze bespaart dus niet en is daar ook niet voor gemaakt.
Stel dat je vaak met een camper/tent/auto op vakantie zou gaan en alsnog stroom zou willen hebben, dan is dat apparaat een prima optie.
Maar om er dan ook nog een extra batterij bij aan te schaffen, lijkt me wat overdreven.
Het is niet echt een optie om deze in huis te gebruiken. Het is geen thuisaccu. De enige reden om hem thuis te hebben staan, is om in geval van een stroomstoring alsnog gebruik te kunnen maken van stroom.
Maar als je kijkt naar de prijs van deze setup, dan is dat wel een extreem dure oplossing. Met die extra batterij kom je rond de 8 kWh uit. Voor die ene keer per jaar dat je die accu thuis mogelijk nodig gaat hebben, is dit in mijn ogen niet verstandig.
Maar als je die setup toch regelmatig gebruikt tijdens vakanties, dan is het mogelijk wel een fijn idee om een plan B te hebben als er een stroomstoring zou zijn (maar dan is een generator een veel goedkoper alternatief).
Mijn power station die ik meeneem naar Spanje is "maar" 2 kWh en is puur een plan B als het te bewolkt zou zijn en ik toch in de avond/nacht stroom nodig heb.
Om terug te komen op de vraag "graag een geldbesparende oplossing": deze is dus niet te beantwoorden. Je kunt geen geld besparen met deze batterij. Ik heb mijn powerbank in ieder geval niet aangesloten staan als ik in Nederland ben. Ik laad hem op tot 100% en dan gaat de stekker eruit.
Het opladen en ontladen van een accu betekent dat je ongeveer 20% energieverlies zult hebben. Dus 5 kWh erin, is 4 kWh eruit. Dit hoeft geen probleem te zijn als je "gratis" kunt opladen met zonnepanelen. Maar als je niet gratis kunt opladen, is het gebruik van een accu duurder dan het gebruik van stroom uit het stopcontact.
Wat jij hebt aangeschaft is een power station. Deze is bedoeld om je tijdelijk van stroom te voorzien via de energie in de accu.
Deze bespaart dus niet en is daar ook niet voor gemaakt.
Stel dat je vaak met een camper/tent/auto op vakantie zou gaan en alsnog stroom zou willen hebben, dan is dat apparaat een prima optie.
Maar om er dan ook nog een extra batterij bij aan te schaffen, lijkt me wat overdreven.
Het is niet echt een optie om deze in huis te gebruiken. Het is geen thuisaccu. De enige reden om hem thuis te hebben staan, is om in geval van een stroomstoring alsnog gebruik te kunnen maken van stroom.
Maar als je kijkt naar de prijs van deze setup, dan is dat wel een extreem dure oplossing. Met die extra batterij kom je rond de 8 kWh uit. Voor die ene keer per jaar dat je die accu thuis mogelijk nodig gaat hebben, is dit in mijn ogen niet verstandig.
Maar als je die setup toch regelmatig gebruikt tijdens vakanties, dan is het mogelijk wel een fijn idee om een plan B te hebben als er een stroomstoring zou zijn (maar dan is een generator een veel goedkoper alternatief).
Mijn power station die ik meeneem naar Spanje is "maar" 2 kWh en is puur een plan B als het te bewolkt zou zijn en ik toch in de avond/nacht stroom nodig heb.
Om terug te komen op de vraag "graag een geldbesparende oplossing": deze is dus niet te beantwoorden. Je kunt geen geld besparen met deze batterij. Ik heb mijn powerbank in ieder geval niet aangesloten staan als ik in Nederland ben. Ik laad hem op tot 100% en dan gaat de stekker eruit.
Het opladen en ontladen van een accu betekent dat je ongeveer 20% energieverlies zult hebben. Dus 5 kWh erin, is 4 kWh eruit. Dit hoeft geen probleem te zijn als je "gratis" kunt opladen met zonnepanelen. Maar als je niet gratis kunt opladen, is het gebruik van een accu duurder dan het gebruik van stroom uit het stopcontact.
Off topic:.... en je moet ook niet altijd het achterste van de tong laten zien, dan kan je ook zien hoe er gedacht word, ....
Off topic:
Voor iemand die het forum zijn "familie" noemt en ondanks alles altijd geholpen wordt vind ik dit een teleurstellende reactie en niet passen bij de vraag/opmerking die jij hier plaatst.
Hou er rekening mee dat de kosten van het opladen tijdens het rijden altijd hoger zullen zijn door het verlies van energie.Het bijladen tijdens het rijden gaat ook best wel goed er zit een beste kabel bij maar had wel iets langer gemogen, maar het is te doen.
Wij hebben er al aardig wat plezier van gehad,
Bedankt voor je reactie beste @martinHou er rekening mee dat de kosten van het opladen tijdens het rijden altijd hoger zullen zijn door het verlies van energie.
Dus tijdens het opladen gaat je auto meer brandstof verbruiken. De kosten van het extra verbruik zullen (aanzienlijk) hoger zijn dan de "opbrengst" in energie. Het zou geweldig zijn als ik met mijn auto via brandstof meer energie zou kunnen opwekken dan ik erin zou stoppen. Want dan hadden we eindelijk de eeuwige energiebron te pakken.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.