• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Trekkap/ valwind/ extra trek voor rookkanaal en houtkachel.

Papillon

Diehard Prepper
Misschien een tip waar andere mensen ook gebruik van kunnen maken. Bij mij rond het erf is er erf beplanting, en ernaast een stukje broek bos, achtige grond dus hoge waterstand , ondiep wortelen van eiken en dus mega veel dode takken in de bomen en op de grond.
Wat ik doe? ik loop met een plunje baal letterlijk 5 minuten en tik de takken kapot op zon 30 cm en stop ze in de zak. Dan de kachel in en op 1 zak brand ik 2 dagen., of 4 avonden. Er ligt nog meer dan genoeg en het fijne is dat door de wind alles heel droog is ookal heeft het flink geregend. Dus meteen stook klaar.

Ik probeer niet sprokkel stroperij te stimuleren, maar als het op eigen grond is, of op een braak liggend terrein, of na shtf is het zeker een optie.

Geen aanhanger nodig en kurk droog hout weegt ook niet zo veel.
 

Papillon

Diehard Prepper
en denk jij dat er niet meer mensen op dat idee komen ?
Of te wel dan wordt er juist op gelet/gecontroleerd.

Ja in de oorlog trokken ze ook de bielzen weg idd. Dan is de tip misschien meer voor nu, dat ik zelf onderschat had hoeveel er zo te pakken was, ipv met een aanhanger hout gaan halen ergens het gewoon oprapen.
 
Bovenaan