• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vlees op voorraad.

wildemossel

Diehard Prepper
@Lai Waarom leer je jezelf dan niet inblikken. Blijft minstens zo lang goed als dat spul uit de supermarkt, en er zit dan exact in wat jij wil, en je krijgt er dus geen jeuk van. :)
 

Lai

Prepper goeroe
Gaat met mijn handen niet meer lukken. Heb mij er wel al in verdiept. Ik betaal een ander wel om het te doen :D Scheelt mij veel werk.
En het is een kwestie van uitproberen wat wel kan en wat niet.
Gelukkig zit er wel wat tussen wat ik wel kan hebben (die etiketten kloppen), dan heb ik wat dagen jeuk er wel voor over om eens wat anders te proberen. ;)
 

Mayo

Last (wo)man standing
Ik was net bij een ander filiaal van AH dan waar ik normaal ga, omdat ik bij de founiturenwinkel daar in de buurt moest zijn
(wilde een paar rookworsten inslaan: 1 + 1 gratis :p)

Het leuke van een ander filiaal is dat ze, naast de standaard dingen, vaak toch een ander assortiment hebben. ;)

In het vak van de rookworsten zag ik ook dit staan: blikken Pulled Pork (varkensvlees) en Pulled Turkey (kalkoen)

pulled pork.png pulled turkey.png

Heeft iemand hier deze al eens getest en zo ja, hoe zijn ze?
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb vandaag gehakt ingemaakt. ( geweckt)
De bedoeling is om het te gebruiken als beleg voor op brood.
Misschien dat het ook op te warmen is maar dat moet ik nog uitproberen.
 

Otzi

Elementary prepper
Ik heb vandaag gehakt ingemaakt. ( geweckt)
De bedoeling is om het te gebruiken als beleg voor op brood.
Misschien dat het ook op te warmen is maar dat moet ik nog uitproberen.

Ik ben erg benieuwt naar het resultaat ik heb zelf nog geen gehakt ingemaakt.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
IMG-20190517-WA0016.jpeg

Deze gekocht bij de Lidl voor kleine porties. Ik heb nog een meer professionele op het oog, maar ik wacht tot deze bij Amazon in de aanbieding komt.
 

Roel

Mankinds only hope
:thumbsup: wat in nu echt leuk vind.. je gebruikt het woord "slachter" waar tegenwoordig enkel nog slager wordt gebruikt.
Slager klink inmiddels veel minder "erg" dan slachter... Een slachter is inmiddels een non...:)
 

Flos

SHTF Expert
Ik zoek iets met meer wattage. Maar moet ook betaalbaar zijn.

Hadden ze die nu in de Lidl NLD ?
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik zoek nog een machine waarmee je vlees in reepjes kunt snijden (shoarma, gyros).

Nu zijn er grote industriële machines maar ik zoek een kleinere. Ik koop hier regelmatig vlees van de nek en die wegen 2 - 2,5 kilo per stuk.

Nu heb ik een snijmachine waarmee ik plakken kan maken, dat is het halve werk. Maar de laatste stap om hier reepjes of blokjes van te maken doe ik met de hand. Raar dat hier kennelijk nog geen kleine machine voor bestaat.
 

martin

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Ik zoek nog een machine waarmee je vlees in reepjes kunt snijden (shoarma, gyros).

Wat dacht je van een mes?

Als je voor 50 man gaat koken dan begrijp ik dat het iets te lang kan gaan duren maar als je voor 4 a 6 personen een portie moet maken dan is een mes prima te doen.
Wat ik meestal doe is om het vlees iets van 30 minuten in te vriezen. Het vlees is dan niet meer zacht en je kan het dan prima snijden in dunne reepjes.
Dit zelfde kan je ook toepassen voor het snijden van dunne stukjes carpaccio en snijden van kip.
Enige nadeel is dat je goed moet plannen want je moet het dan ook gelijk opeten en niet nogmaals gaan invriezen.
 
Bovenaan