• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Vluchtroute bij brand uit flat, via klimtouw?

F

forumlid 1447

Gast
Ik vind het een goede discussie, confronterend maar wel goed. Dochters wonen in The big Apple op de 43ste verdieping van een wolkenkrabber. Ik heb net voorgesteld om daar parachutes neer te leggen maar mijn man stelt dat je die wel moet weten te besturen EN dat er wellicht niet genoeg ruimte is om goed te landen. Wie heeft ervaring met parachute springen en kan adviseren?

Kun je van 150 meter hoogte springen met een parachute? (3 meter per woonlaag x 43 is 130 Meter)
Dus het gebouw moet al een stuk hoger zijn ,en is er dan een plaats om te springen.
130 meter abseilen is te doen, met training. Voorbereiden met training is een must.
Elk gebouw onder de 200 meter kan men, met training, makkelijk abseilen.
 
L

LadyPrepper

Gast
Kun je van 150 meter hoogte springen met een parachute? (3 meter per woonlaag x 43 is 130 Meter)
Dus het gebouw moet al een stuk hoger zijn ,en is er dan een plaats om te springen.
130 meter abseilen is te doen, met training. Voorbereiden met training is een must.
Elk gebouw onder de 200 meter kan men, met training, makkelijk abseilen.
Ik heb het net onderzocht en een parachute is idd out of the question. Er is na 9/11 een nieuw product ontwikkeld waarmee je kunt abseilen; kost 2 K en nog niet echt goed getest. Ik ga me er even verder in verdiepen en ook overleggen met de meiden. Groetjes vanaf de 37ste verdieping in Vegas . Ik ga zo even checken waar de nooduitgangen zijn..
 

petroman

SHTF Expert
Ik heb het net onderzocht en een parachute is idd out of the question. Er is na 9/11 een nieuw product ontwikkeld waarmee je kunt abseilen; kost 2 K en nog niet echt goed getest. Ik ga me er even verder in verdiepen en ook overleggen met de meiden. Groetjes vanaf de 37ste verdieping in Vegas . Ik ga zo even checken waar de nooduitgangen zijn..

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor beroep /vakantie/dan wel hobby je hebt met al die exotische locaties in de us of a.

Een parachute is niet afhankelijk van of je kan landen maar meer de hoogte van waar je af springt. Base jumpers doen dat van zeer lage objecten.
Verder zijn er speciale reddingsmiddelen voor bv hoge windmolens.
Zal ook een paar stuivers kosten.
Andere optie is lager bij de grond gaan wonen.
 
L

LadyPrepper

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor beroep /vakantie/dan wel hobby je hebt met al die exotische locaties in de us of a.

Een parachute is niet afhankelijk van of je kan landen maar meer de hoogte van waar je af springt. Base jumpers doen dat van zeer lage objecten.
Verder zijn er speciale reddingsmiddelen voor bv hoge windmolens.
Zal ook een paar stuivers kosten.
Andere optie is lager bij de grond gaan wonen.
Wat voor jou "exotisch" is, is voor mij en mijn gezin normaal. Ik ben zelf ook zo opgegroeid en geef dat door aan mijn kids.

Wat het base jumpen betreft; er komt meer bij kijken dan alleen hoogte. Daarbij zijn het geen geoefende base jumpers en zullen ze dat niet worden.

Lager gaan wonen in NYC is niet echt een optie.

Mijn man en ik zijn beide zelfstandig ondernemers trouwens, vergeet ik nog te zeggen.
 

fitprepper

Prepper
Ik zou een klein tuigje kopen of maken, en een dubbel zo lang touw nemen. Woon je op 27 meter hoogte, dan moet je tenminste 60meter touw in huis hebben.

Koop onderdelen zoals hier weergegeven:
https://www.safetyfreaks.nl/valbeveiliging/reddingssystemen.html (ps: ik heb geen relatie met de website)

Op deze manier kan je veilig het pand verlaten.

Dit soort werk qua abseilen moet je echt wel eens gedaan hebben, in een paniek situatie (rook, kou, wind, nacht) kan dit erg overwhelming zijn.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Zou zo'n simpel ding niet een oplossing kunnen zijn, vooral voor mensen die geen klimervaring hebben?
Werkt zo te zien met staaldraad. Enfin, beneden komen lukt altijd wel lijkt me:D
 

Amero

Survivor
Nooit over nagedacht. Ik woon in een portiekwoning op de tweede verdieping. Met maar een uitgang/vluchtweg.
Ik denk dat ik mij eens ga verdiepen in vluchtladders. Bedankt voor dit draadje!
 
Bovenaan