Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Op deze foto lijkt het net alsof de ferro staaf er niet op zitDaarom heb ik ook deze aangeschaft. Klein, gevuld met benzine firesteel en strijker. Als extra. (eigenlijk gewoon voor de heb)
![]()
Een aansteker die nat wordt doet het niet, en als je nat bent is er waarschijnlijk niet veel belangrijker dan vuur te kunnen maken. Een methode die dan altijd werkt kan dan dus levensreddend zijn, zoals bijvoorbeeld een firesteel.
Ik mis in je verhaal eigenlijk nog 2 belangrijke optie's.Uiteindelijk op extreem lange termijn, rest maar één ding. Vuur maken op de ouderwetse bushcraft methode met twee houtjes.
Ik mis in je verhaal eigenlijk nog 2 belangrijke optie's.
Allereerst gebruik maken van de zon.
Daarnaast, zorgen dat je niet elke keer opnieuw vuur moet maken.
Zorg dat je bij elk vuur dat je hebt, je er voor zorgt dat je je volgende vuur veel makkelijker kan maken.
).
@Dorpsgek @Fridtjof...Ik ga me niet mengen in wat het beste is of het handigste
Wat ik wel wil zeggen is dat je goed stil bij moet staan , hoe waardevol het is om vuur te kunnen maken /of te hebben...
Toch denk ik dat er een beste manier is om vuur te maken; de eenvoudigste manier die je op dat moment beschikbaar hebt.
Welke dat is is afhankelijk van de situatie.
...@Ray kalium permanganaat kun je als je het mengt met suiker ( plm 1:1) d.m.v wrijven met twee stenen ook in de brand krijgen enkel als je er glycerine aan toe voegt krijg je spontane ontbranding (maar dan hoef je er geen suiker bij te voegen)...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.