• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

waar zijn we mee bezig? wat ben je momenteel aan het doen? waar ben je mee aan het experimenteren/oefenen?

Jouw meissie leest hier niet mee?

“De kip roept”

😉

schei uit, hou op...ik heb ooit eens een keer een klimrek voor dr gebouwd in de tuin waar een steigerbouwer jaloers op kon zijn, om haar energie kwijt te raken...

Ze kreeg er alleen maar energie van...vlot uit elkaar gehaald dus...
Humor even daargelaten.
De kippen moest ontbeend worden en daarna geweckt worden.
De botten en vet staan nu op het vuur voor een dikke maaltijd soep voor morgen, wat er over is wordt geweckt...en uiteraard houd ik lekkere bouillon achter.
Op het moment van schrijven...kolere ding heeft weer zn hitte beveiliging (2de keer vandaag) erin geschoten.....je kan niets met inductie die ik heb voor wat ik wil...

t viel me gewoon op, misschien andere ook?
Deze "batch" hak potjes heb ik "maar" 1cm onder de rand gevuld ipv 2cm, het vacuum is duidelijk sterker als bij de "hak" potjes in de winkel, en zeer duidelijker sterker dan wat ik "normaal" heb/had mbt ingetrokken deksels.(mijn normaal is tevens ook sterker als de "hak"winkel potjes)
Deze zullen denk ik ook een stukje moeilijker open te krijgen zijn als ze koud zijn....
Deze deksels zijn echt ingetrokken, hol...hoe moet ik dit verwoorden? de vacuum is echt sterk bij deze...
Ik hoop dat jullie me snappen.

Ik denk dat deze kip zeker 1 jaar meegaat, of deze kip ook een jaar gaat overleven?!?!?! hooguit 2 maanden....
Ik zal voor de gein eens een potje in de lange termijn kelder zetten. of twee?
Productie datum erop van vandaag en 2 potjes in de kelder, eentje over een jaar openen en eentje over twee jaar openen?
Dit proces kan ik met gemak herhalen vandaar de vraag stelling.

Mv g Igor

brood uit de bakpan was/is weer een succes, morgen eens op hout, in een behuizing,

Ik heb denk ik een nieuwe grondstof voor houtkool gevonden :fluit:
Ff verder blijven oefennen.

Vandaag lekker de restanten van de kip verwerkt, zeer goede en dikke bouillon ( 3 dagen 2 uur pd gekookt) geworden, het rest vlees was al bijna aan gort, toch nog ff het mes erdoorheen gehaald. peper en zout naar smaak.
Ik had er bijna kroketten van willen maken.

Gisteren even naar de aldi geweest, je gaat toch anders inkopen doen.
2 jerrycans erbij gehaald voor een experimenteel opzetje voor de sawjer water filter.
Ik denk dat ik er 2 van ga bestellen, een voor experimenteren en leering en eentje in de kast.

Morgen als de tijd eris een experimentje met groenten in brood bakken.
De gevangen gist wordt wel steeds beter en sterker!

Mvg Igor

• Leuk
Waarderingen: JJ&A
De zolderverdieping die ik in mijn garage gebouwd heb is klaar. Tevens een kuubje brandhout bijgekocht voor de houtkachel, waar overigens ook op gekookt kan worden. Het hout nu opgeslagen in de vrijgekomen ruimte in de garage. IMG_20250928_112941.jpg

IMG_20250928_112915.jpg

Moet het hout nog wel wat korter zagen en splijten, want in mijn kacheltje passen de grote stukken niet.

De zolderverdieping die ik in mijn garage gebouwd heb is klaar. Tevens een kuubje brandhout bijgekocht voor de houtkachel, waar overigens ook op gekookt kan worden. Het hout nu opgeslagen in de vrijgekomen ruimte in de garage. Bekijk bijlage 29606

Bekijk bijlage 29607

Moet het hout nog wel wat korter zagen en splijten, want in mijn kacheltje passen de grote stukken niet.

dat ziet er goed uit @PBear ik hoop ooit nog eens terug te keren naar je prachtige plek in polen

Wij hebben iets te veel projecten tegelijk gestart denk ik.

Ze zijn net klaar met het dak van ons huis, we hebben een nieuwe auto gekocht, met een klein aanhangertje wat we hebben gekocht omdat we een stukje agrarische grond hebben gekocht met veel bomen er op.

Omdat de auto in de garage moet hebben we ook twee tuinhuisjes gekocht en daar ben ik al de hele week mee bezig, een is verkeerd geleverd dus die gaat terug en daar heb ik al een andere voor in de plaats gekocht in een bouwmarkt (omdat heel de tuin vol ligt en ook de veranda met alles uit de garage). Dat huisje dat in de plaats van is dat staat nu half in elkaar :p (muren, dak zijn klaar, raam en deuren moeten nog en nog wat schroeven om het huisje beter aan de vloer vast te maken, maar mijn elektrische schroevendraaier is leeg dus daar ga ik later mee verder. Ik moet ook gaan werken zo.).
Ha je bent inderdaad best druk bezig. 👍 :thumbup:

Heb je de tuinhuisjes ook behoorlijk gefundeerd tegen de elementen,
want stormen en regenval worden steeds heftiger.🤔

We wonen in een parkachtige wijk met appels die je zo kan plukken, daar kan je fijn heerlijke gedroogde appeltjes van krijgen, deze kan je mooi een tijd bewaren als ze voor die tijd niet al op zijn.
Heb er ook een keer een 10 liter gaas-zak mee gevuld.

Er groeien ook best veel geneeskrachtige soorten kruiden, en eetbare wilde groente.

Laatst bewerkt:
Ha je bent inderdaad best druk bezig. 👍 :thumbup:

Heb je de tuinhuisjes ook behoorlijk gefundeerd tegen de elementen,
want stormen en regenval worden steeds heftiger.🤔

Het is een tuinhuisje geworden, de andere heb ik een stuk in elkaar gezet en toen weer afgebroken. Die is minder goed en vind het ook minder mooi. Het huisje dat staat dat staat redelijk beschut in de hoek van de tuin tussen de achtermuur van de tuin en de scheidingsmuur naar de buren en het staat een paar cm hoger en de vloer is vast. Hopelijk is dat genoeg bescherming :)

• Leuk
Waarderingen: JJ&A
Terug
Bovenaan