• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wandel/Fietskar

F

frans81

Gast
Ik heb een fietskar van https://www.fietskarxl.be/ en bevalt mij uitstekend. Je kan hier complete kasten, koelkasten, matrassen enz mee vervoeren. Het kan veel gewicht dragen en de service van dat bedrijf was goed. Altijd bereid mij te woord te staan, mij te helpen met videos en foto's.

Ik ga over een paar maanden de Wheelie V Cargo van Radical Design kopen. Mijn plan is om mijn 22kg zware opblaasbare en vouwbare kajak op neer te zetten, samen met kampeer spullen en een hoop eten en drinken. De kar kan 40kg hebben, dus ben benieuwd. Ook of dat wel te lopen is, anders moet ik iets anders verzinnen. Ben het rugzak lopen helemaal beu en hoop dat het wandelen met veel materiaal leuker word met de wandelkar.

Heb je ook de Pak maat gezien en dat je maar weinig de breedte in kan ?
En je zo aan 40 Kg zit als ik zo jou bericht lees .
Zo'n Cargo uitvoering is knap handig ! Maar slechts in beperkte zin . En met juiste Volume verdeling .
Het is geen Indische Olifant maar gewoon een Tekkel met stevige onderbouw .
Te lopen is het ! Maar liefst binnen de wielen alles bepakken!
 
D

Deleted member 197

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
MIw1GQX.jpg


Wow dat is echt een vette wandelkar. Waar heb je die gekocht ?

(Heb het al gevonden , Monowalker Fatmate) :)
 
F

frans81

Gast
Zijn er betere wandelkarren dan?

Tja wat heet beter ?
Misschien wel beter afgestemd op jou wensen en mee te nemen Gear .
Huur eerst zo'n ding en pak het vol met jou te gaan gebruiken Gear .
Dan weet je het zo .
Zelf maken ? Iets verbeteren / Aanpassen enz
 

boswachter

Survivor
Ben niet handig genoeg om iets aan te passen of te verbeteren. Naja, ik ga me er nog beter in verdiepen maar mogelijk komt er wheelie.
 

lichtje

Senior Prepper
Nou ja zeg niet van plan om te wandelen. Maar waarom noem je het dan wel wandelkar bij de tags en in je titel. .:lol::lol::fluit:
 

easy

Diehard Prepper
@lichtje
Eigenlijk is de titel van het topic een beetjemisleidend.
Ik zoek een fietskar die ik ook makkelijk kan verplaatsen als ik op een camping...paalkampeerplek ben.
 

boswachter

Survivor
@lichtje
Eigenlijk is de titel van het topic een beetjemisleidend.
Ik zoek een fietskar die ik ook makkelijk kan verplaatsen als ik op een camping...paalkampeerplek ben.
Is de radical design cyclone iv trekking niet iets wat voor jou? Je kunt het zelfs opvouwen en klein ergens wegzetten...En is ook als trolley te gebruiken, ook handig. Ik ga hem deze zomer kopen en kijken of het wat is.
 
F

frans81

Gast
Een Wandelkar , een Fietskar, een Prepkar . Allemaal handige karretjes die een meervoudig gemak dienen .
Maar wanneer heb je nou de Perfecte multi ondersteunende vorm /ontworpen kar ( etje ) ?

Die in Nederland geproduceerde Radical dingen vind ik zeer mooi en handig . Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die prijzen neer te flappen .
Nee ook niet als ik beter bij Budget zat haha . Tweedehands voor 300 a 350 zou ik het wel aandurven . Mits er voldoende toebehorende accessoires bij zitten .
Tassen / hoezen enz . Want die losse extra tassen en hoezen zijn ook nog eens onverklaarbaar duur pffff

Gewoon in de Herfst / Winter alles overdenken en dan heb je in de Lente / Zomer het behaalde resultaat ( Hoop ik ) klaar voor de start ;)
 

Wafels

Diehard Prepper
@frans81 ik denk dat zoiets heel moeilijk is , want als je de''perfecte''kar wilt hebben zal hij toch op jou afgesteld moeten zijn
want je lichaam wordt één geheel met de kar als je het goed wilt doen ,en iedereen heeft zijn eigen voorkeur , heup gordel of gewoon
met de hand dragen of een harnas waarmee de kar aan je schouders hangt plus ga je er meer mee off the road of blijf je in stedelijk gebied
ik denk dat zo'n karretje zonder meer een handig iets is wat ik hoef er met mijn rug niet eens aan te denken om een
rugzak met meer dan 10 kg te gaan dragen .Dan heb ik zeer snel zelf een brancard met wieltjes nodig :rolleyes::D .dus ik vind zo'n ''wandel kar
wel een uitkomst als ik zou gaan wandelen met een rugzak mee . ik zag vanavond toevallig deze Hollandse site en vond het wel een interessant gebeuren
er staan maten en uitleg over harnas ed https://www.tiwandel.nl/ voor iemand die zelf iets wilt maken ,zeker de moeite om even te kijken
gr will
 
F

frans81

Gast
@frans81 ik denk dat zoiets heel moeilijk is , want als je de''perfecte''kar wilt hebben zal hij toch op jou afgesteld moeten zijn
want je lichaam wordt één geheel met de kar als je het goed wilt doen ,en iedereen heeft zijn eigen voorkeur , heup gordel of gewoon
met de hand dragen of een harnas waarmee de kar aan je schouders hangt plus ga je er meer mee off the road of blijf je in stedelijk gebied
ik denk dat zo'n karretje zonder meer een handig iets is wat ik hoef er met mijn rug niet eens aan te denken om een
rugzak met meer dan 10 kg te gaan dragen .Dan heb ik zeer snel zelf een brancard met wieltjes nodig :rolleyes::D .dus ik vind zo'n ''wandel kar
wel een uitkomst als ik zou gaan wandelen met een rugzak mee . ik zag vanavond toevallig deze Hollandse site en vond het wel een interessant gebeuren
er staan maten en uitleg over harnas ed https://www.tiwandel.nl/ voor iemand die zelf iets wilt maken ,zeker de moeite om even te kijken
gr will

Harnas dat ik erbij heb is compleet aanpasbaar . Dus ook een ander kan het omhangen !
Maar idd is het ding ook heel makkelijk te duwen .
Ook te verkleinen of een andere vorm geven .
Wielen met Frame zijn verplaatsbaar . Zo krijg je andere verhoudingen .
Maar helaas zal ook hier weer niet iedereen hetzelfde denken .
Ik ben redelijk tevreden .
Alhoewel verbeteringen altijd kunnen .
 

easy

Diehard Prepper
@FKAGB ....weet jij winkels waar men Oveja Negra tassen in het assortiment heeft?
Kan iig geen dealers vinden in Nederland.
 

FKAGB

Prepper goeroe
@FKAGB ....weet jij winkels waar men Oveja Negra tassen in het assortiment heeft?
Kan iig geen dealers vinden in Nederland.
Volgens mij zijn ze niet verkrijgbaar in Nederland. Ik heb wat betseld in Frankrijkmaar ook direct bij de fabrikant. Die heeft opmijn verzoekde labels eraf geknipt en ze in een blanco doos zonder bon opgestuurd. Dat was goedkoper dan bestellen vanuit Frankrijk.
 
Bovenaan