• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Wat hebben jullie gegeten voorbij de THT datum?

Erny

Last (wo)man standing
Uit dezelfde voorraad van moeders als de eerdere tomatensoep:

IMG_1295.jpg

Blikje doperwtjes, blikje Mais (met deuk in het blik a/d zijkant) en blikje Kidneybonen.

Doperwten: THT 07-07-2009

IMG_1296.jpg

Mais: THT 19-08-2009

IMG_1297.jpg

Kidneybeans: THT 2006

IMG_1298.jpg

Alle drie opengetrokken en met geen van allen was iets aan de hand. Rook prima en smaakte prima (voor zover doperwtjes goed kunnen smaken... bleh... :p). Dus na zo'n 7 jaar over datum prima te eten. :cool:

Dus burrito tijd, moet er nog heel wat eten om de mais en bonen en erwtjes op te krijgen. Misschien ook nog iets anders verzinnen om ermee te doen, mais/kidneybeans/erwtjes soep? ;)
 
I

Invictus

Gast
Niet echt in de categorie "etenswaar" maar wel bedoeld om in te nemen.
Een gloednieuw en onaangebroken doosje paracetamol (20 st) uit 1989, ruim 27 jaar oud inmiddels.
Vanmiddag gevonden in een oude koffer en op basis van tevens aangetroffen folders e.d. schat ik in dat het doosje door mij zelf is aangeschaft in mei 89.
De prijs was destijds Fl 2,70 bij de trekpleister, omgerekend € 1,22. Een doosje van 20 stuks van hetzelfde merk kost nu €1,45. (merkloos heb je nu dezelfde hoeveelheid voor €0,50)

Ben wel heel erg nieuwsgierig of die dingen nog werken, maar ik ga ze maar niet meer in nemen :)
22.jpg

11.jpg
 

Ray

SHTF Expert
Niet echt in de categorie "etenswaar" maar wel bedoeld om in te nemen.
Een gloednieuw en onaangebroken doosje paracetamol (20 st) uit 1989, ruim 27 jaar oud inmiddels.
Vanmiddag gevonden in een oude koffer en op basis van tevens aangetroffen folders e.d. schat ik in dat het doosje door mij zelf is aangeschaft in mei 89.
De prijs was destijds Fl 2,70 bij de trekpleister, omgerekend € 1,22. Een doosje van 20 stuks van hetzelfde merk kost nu €1,45. (merkloos heb je nu dezelfde hoeveelheid voor €0,50)

Ben wel heel erg nieuwsgierig of die dingen nog werken, maar ik ga ze maar niet meer in nemen :)
Bekijk bijlage 3050

Bekijk bijlage 3051

Nee, alsjeblieft niet innemen, tenzij je helemaal hebt uitgezocht wat paracetamol doet met de tijd. Sommige medicijnen worden simpelweg minder effectief, maar anderen vervallen in 'giftige' componenten, bv. doxycycline, een antibioticum.
 

martin

Mankinds only hope
Nee, alsjeblieft niet innemen, tenzij je helemaal hebt uitgezocht wat paracetamol doet met de tijd. Sommige medicijnen worden simpelweg minder effectief, maar anderen vervallen in 'giftige' componenten, bv. doxycycline, een antibioticum.

Zover bekend is paracetamol een "verbinding" die niet uit elkaar zal vallen met de tijd.
Tot de dag van vandaag is nog steeds niet duidelijk hoe/waarom paracetamol koorts verlagend en pijnstillend werkt.

266px-Paracetamol-skeletal.png


Dus het kan eigenlijk nooit bederven, net zoals zout en ascorbinezuur ook nooit kan bederven.
Antibioticum/penicilline kan inderdaad giftig worden na verloop van tijd, maar het ziet er ook niet echt stabiel uit.
266px-Penicillin-core.png


Disclaimer:
Ik ben geen arts, en ook geen chemicus, dus alles wat ik post is voor eigen verantwoording.
 

Ray

SHTF Expert
Zover bekend is paracetamol een "verbinding" die niet uit elkaar zal vallen met de tijd.
Tot de dag van vandaag is nog steeds niet duidelijk hoe/waarom paracetamol koorts verlagend en pijnstillend werkt.

266px-Paracetamol-skeletal.png


Dus het kan eigenlijk nooit bederven, net zoals zout en ascorbinezuur ook nooit kan bederven.
Antibioticum/penicilline kan inderdaad giftig worden na verloop van tijd, maar het ziet er ook niet echt stabiel uit.
266px-Penicillin-core.png


Disclaimer:
Ik ben geen arts, en ook geen chemicus, dus alles wat ik post is voor eigen verantwoording.

Ja, maar ik ken je een beetje en zal met iets geruster hart toch igv hoge nood die ouwe paracetamol gebruiken.
Mooi zo'n forum he. :)
 

Erny

Last (wo)man standing
Potje worteltjes van Hak, THT 2009, weer uit moeders voorraad.
Nou... duidelijk verschil met die blikjes... dit smaakte echt niet fris en wortelig. Dus geen aanrader.
Zou het door het glas (lichtinvloed) van het potje komen?
 

Dirkje

Elementary prepper
XL pot pindakaas. Een maand of 3 over de datum.
Heb er een saus van gemaakt met tomatenpuree en créme freche. + nog wat andere dingetjes die vervangen mogen worden.
 

Kanina

Diehard Prepper
Een pakje slagroom, de houdbare-zonder-koelkast versie. Duitse import.
Weggooien kan altijd nog is hier het motto, net als 'ons bint zuunig' ;)

Buiten het feit dat het een stuk dikker was geworden (beetje zoals over-datum yoghurt), is er aan de inhoud weinig verandert. Geen zure of andere rare geur, en de proeftest heeft het ook doorstaan. Het proefde zoals het hoort te proeven.
Het pakje is verdwenen in een snelle Coq au vin blanc en dat smaakte, net als de vorige keren, heerlijk :p

Ik heb er nog een pakje van, en die gaat volgende week door een ovenschotel/taart.

image.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny

Flos

SHTF Expert
Na PSM Vl. is de groep met mensen die wat gegeten hebben wat vergroot.
Het stoof vlees was in verschillende face 's klaar gemaakt . In een van de delen was er bruinbier van hogegisting gedaan dat bijna een jaar over datum was. Ik heb dat pas gehoord van mijn vrouw toen ze de lege flessen weg deed.
 

Kanina

Diehard Prepper
Na PSM Vl. is de groep met mensen die wat gegeten hebben wat vergroot.
Het stoof vlees was in verschillende face 's klaar gemaakt . In een van de delen was er bruinbier van hogegisting gedaan dat bijna een jaar over datum was. Ik heb dat pas gehoord van mijn vrouw toen ze de lege flessen weg deed.
En daar hebben we voor betaald ook nog :confused:
Ach was best lekker :D
 

Kanina

Diehard Prepper
Oo meisje je hebt amper de prijs van het vlees betaald wat er verder in zat heb ikzelf betaald . En de frieten waren gesponserd het gas voor ze te bakken kwam ook van mij. Dus.
Was als grapje bedoeld meneer Flos, ik heb zelf de vega maaltijd genuttigd en de 2 anderen die bij mij waren zijn niet ziek geworden, dus was goed (en lekker) hoor! :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Harry Nack

Last (wo)man standing
Net de kip in een marinade gezet (ajam paniki) die 3 jaar over datum is. Helaas viel de verpakking daarna uit mijn tengels dus geen foto van de exacte datum.

Wel van de kip:oops:
 

Bijlagen

  • 20160826_084502.jpg
    20160826_084502.jpg
    46.2 KB · Weergaven: 9

Erny

Last (wo)man standing
Bakje gedroogde paddestoelen met THT van 2007. En deze heeft ook nog geruime tijd deels geopend in mn kast rondgezworven.
En niets mee aan de hand. Helemaal goed. :cool:
 
Bovenaan