• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Welke slaapzak?

CrossbowClan

Diehard Prepper
@frans81 en @Ray ik weet genoeg, nu al :). Eerlijk gezegd neigde ik naar de duurdere versie, ik dacht zolang je het beste kunt betalen moet je dat kopen, maar nu blijkt dat het duurste niet perse het beste is ;).
Het wordt dus de versie met gewoon (ganzen)dons. Dank voor jullie advies :thumbsup:.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Ben wel benieuwd of zo een belachelijk dure slaapzak ook belachelijk lekker slaapt.
Het is voor mij ook de eerste keer dat ik zoveel geld uitgeef aan een slaapzak. Vroeger ging ik ook wel winterkamperen maar was ik meestal alleen en gebruikte ik veel tijd aan het bouwen van een shelter die warmte vasthoudt en een langgerekt vuur ervoor met een space-blanket erachter etc.. Maar, ik ga met een groep twee keer kamperen in december, in NL, en twee keer in januari waarbij de tweede keer 2 nachten in de Franse Jura en dan heb ik niet de tijd om een uitgebreide shelter te bouwen. Daar kan het in januari zomaar minus 10 zijn 's nachts, of nog kouder, dus dan heb ik wel een goede slaapzak nodig en een goede, niet te zware, slaapzak heeft een prijskaartje. Deze slaapzak weegt minder dan een kilo en voldoet voor mij tot minus 10, en in mijn leven verwacht ik niet dat ik nog eens een nieuwe moet kopen. De garantie is 10 jaar. Dus al met al vind ik het de investering waard :D.
 

Robert

Diehard Prepper
Groupbuy? Hmmm, dat moet je durven. Ik heb wel eens op een ander forum meegemaakt dat de initiatiefnemer er met de buit vandoor ging.
 

Ray

SHTF Expert
Groupbuy? Hmmm, dat moet je durven. Ik heb wel eens op een ander forum meegemaakt dat de initiatiefnemer er met de buit vandoor ging.
Vorige keren ging het prima bij die club. Leuk clubje ook die hikingsite, de marktplaats is handig om in de gaten te houden voor tweedehands kwaliteitsspullen. .
 

Niels

Mankinds only hope
Ik heb ook een Cumulus o.a. Je ken zeggen wat je wil, maar hij doet wat beloofd is. Lekker warm :).
(Heb me kapot gezweet afgelopen weekend).
 

Roel

Mankinds only hope
Voor de gewone temperatuurtjes heb ik een Wildebeast, lekker zakje om in te slapen.
Maar als het er om gaat spannen dan hebben we de keus uit meerdere goede M90's.
Ik weet het, zwaar en wat lomp, maar oh zo comfi, zeker met de bivakzak...:)
 
Bovenaan