• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Welke Type Petromax is dit

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:
@frans81 , mooi man. Dezelfde verkoper ook nog ?
Ik kan het niet goed zien maar zit de klemveer in de deksel ? Voor de rest: dit zijn de beste (in mijn ogen) kisten. Er is ook nog een bovenlader maar die vind ik slapper van constructie. En onhandiger in gebruik.
Nu, goed schoonmaken en in een mooi kleurtje zetten ;-)

En dan weer terug naar de lamp Frans, doet ie het al ??

O ja, en voordat je vraagt waar de beugel links binnen voor is: daar zou een deelbaar scherm in moeten passen. Echter dat scherm is nooit gemaakt.

Deze beugel .

Yup, foto ? Als ik een foto daarvan kan maken ben ik het baasje komende meeting ;-)))
Want dat ding is nooit in productie gekomen.

Vliegroest is roest en roest is voor vele metalen dingen niet goed dus verwijderen en behandelen Frans..

Verder welke car boot was dit ook al weer ?
 
F

frans81

Gast
@frans81 , mooi man. Dezelfde verkoper ook nog ?
Ik kan het niet goed zien maar zit de klemveer in de deksel ? Voor de rest: dit zijn de beste (in mijn ogen) kisten. Er is ook nog een bovenlader maar die vind ik slapper van constructie. En onhandiger in gebruik.
Nu, goed schoonmaken en in een mooi kleurtje zetten ;-)

En dan weer terug naar de lamp Frans, doet ie het al ??

Dat is nou net het mooie " Andere verkoper " . Zijn zus had nog een complete staan waar niets mee gedaan werd .
Het is even afwachten wat dit brengt . Mijn Tel Nr heb ik achtergelaten;) .
Klemveer zit er los bij . moet nog vast gezet worden .
Nee geen kleurtje :thumbsup: IK hou het zoals het is , lekker gebruikt en met vliegroest en zoveel meer :cool:
Onderdelen moet ik nog bestellen . Heeft geen prioriteit op dit moment .
Ik wacht even die andere lamp af .


20160516_160646.jpg
 
F

frans81

Gast
@frans81 , mooi man. Dezelfde verkoper ook nog ?
Ik kan het niet goed zien maar zit de klemveer in de deksel ? Voor de rest: dit zijn de beste (in mijn ogen) kisten. Er is ook nog een bovenlader maar die vind ik slapper van constructie. En onhandiger in gebruik.
Nu, goed schoonmaken en in een mooi kleurtje zetten ;-)

En dan weer terug naar de lamp Frans, doet ie het al ??

O ja, en voordat je vraagt waar de beugel links binnen voor is: daar zou een deelbaar scherm in moeten passen. Echter dat scherm is nooit gemaakt.



Yup, foto ? Als ik een foto daarvan kan maken ben ik het baasje komende meeting ;-)))
Want dat ding is nooit in productie gekomen.

Vliegroest is roest en roest is voor vele metalen dingen niet goed dus verwijderen en behandelen Frans..

Verder welke car boot was dit ook al weer ?

Carboot is die van Horst . Staat genoeg online wanneer die zijn .
Man wat ben ik Dom :oops::oops: DOMDOMDOM dat ik dat laat weten :hug:
Succes als je er een keer heen gaat :thumbsup:
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
ha ha die frans, vrees niet ik heb genoeg aan mijn eigen lampen.

HaHa er lopen daar zoveel mensen .
Ik ben blij als een Mede prepper / verzamelaar / daar z'n ontspanning kan doen :hug:
Mijn vrouw heeft mij gebracht en de auto was leeg tijdens de heen rit :(
Met ophalen schudde ze haar hoofd :wave:
Was dat nou uit medelijden omdat ik dat allemaal heb moeten sjouwen of omdat ze het weer bij het goede eind had :hoera:
 

petroman

SHTF Expert
Nog even over de kist:
in de top past de speciale trechter en het reserve onderdelen zakje.
Bij de lamp aan de zijkant het vak voor de gloeikousjes.

Bij de lamp past in de hoek ook nog wel een 1ltr fles petroleum.

Dan mis je alleen nog de lucifers, aanteker en de brandblusser ;-)
Er zijn mensen die een scherm doorzagen en die er bij in doen. Of het deelbare sherm van een vapalux op de kop tikken.

Maar goed wat sta ik hier te lullen als iedereen volgende week zaterdag in winterswijk langs komt..
 
F

Floesh

Gast
Geen Jumbo in de buurt? Farmlight blanke lampenolie (1,69 per liter) doet het prima in mijn kachels en lampen.

Kun je de Farmlight blanke lampenolie ook voor een multi-fuel brander gebruiken voor het koken?
 

petroman

SHTF Expert
Multi fuel klinkt als ja. Maar ik geef je geen garantie. Doet ie het wel met "petroleum" dan is de kans groot.
 

Ray

SHTF Expert
Kun je de Farmlight blanke lampenolie ook voor een multi-fuel brander gebruiken voor het koken?
Hangt van je multifuelbrander af, als er een tweede, dikkere sproeier voor petroleum/diesel bij zit gaat het. Ideaal is het niet, langer/lastiger te primen, meer zwarte aanslag.
 
Bovenaan