• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Ik weet niet of het telt als "echt" winterkamperen, maar ik ga komend weekend even een nachtje onder de sterren doen. Het wordt in ieder geval voor mij persoonlijk de koudste buitenovernachting ooit, met een verwachte nachttemperatuur rond de 0 graden. Dit is eigenlijk bedoeld als een test van (de comfortgrenzen van) mijn standaard 3-seizoens rugzakuitrusting. Verslagje volgt t.z.t.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Ik weet niet of het telt als "echt" winterkamperen, maar ik ga komend weekend even een nachtje onder de sterren doen. Het wordt in ieder geval voor mij persoonlijk de koudste buitenovernachting ooit, met een verwachte nachttemperatuur rond de 0 graden. Dit is eigenlijk bedoeld als een test van (de comfortgrenzen van) mijn standaard 3-seizoens rugzakuitrusting. Verslagje volgt t.z.t.
Weet je al waar je gaat "winterkamperen"? Drie weken geleden was het in het oosten van het land al min 5 's nachts, dus ik verwacht dit weekend ook ongeveer die temperatuur in die regio. Kampeer je op een open vlakte dan wordt het kouder dan wanneer je in het bos kampeert.

Succes ermee :thumbsup:.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
Weet je al waar je gaat "winterkamperen"? Drie weken geleden was het in het oosten van het land al min 5 's nachts, dus ik verwacht dit weekend ook ongeveer die temperatuur in die regio. Kampeer je op een open vlakte dan wordt het kouder dan wanneer je in het bos kampeert.

@CrossbowClan Jaja, ik had het gelokaliseerde weerbericht gebruikt (in zoverre dat betrouwbaar is voor 4 dagen vooruit). Volgens die informatie zal het zaterdag flink bewolkt zijn (en ietwat regenachtig) waardoor het niet zo diep zal afkoelen 's nachts. Locatie ligt ook enigszins beschut in een klein groepje bomen. We zullen wel zien hoe het gaat. (Als echte prepper heb ik natuurlijk meerdere niveau's van escape ingebouwd als het toch te bar wordt.)

Overigens, jij ook veel sterkte onder de tarp komend weekend! :cool:
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
@CrossbowClan Jaja, ik had het gelokaliseerde weerbericht gebruikt (in zoverre dat betrouwbaar is voor 4 dagen vooruit). Volgens die informatie zal het zaterdag flink bewolkt zijn (en ietwat regenachtig) waardoor het niet zo diep zal afkoelen 's nachts. Locatie ligt ook enigszins beschut in een klein groepje bomen. We zullen wel zien hoe het gaat. (Als echte prepper heb ik natuurlijk meerdere niveau's van escape ingebouwd als het toch te bar wordt.)

Overigens, jij ook veel sterkte onder de tarp komend weekend! :cool:
Ja dankje, dit weekend mogen we geen tent gebruiken, alleen een tarp, pocho of (Gamma)zeil. Dus ik ga voor de poncho :p. Alle weekenden die ik met de kinderen ben gaan kamperen sliepen we altijd onder onze poncho en dat ging prima (bijna :D altijd, maar dat is een verhaal apart). Poncho = klein, licht en makkelijk op te zetten.

Ik zou niet teveel vertrouwen op het weerbericht, de temperatuur in NL wordt op slechts enkele plekken gemeten dus we krijgen alleen een gemiddelde verwachte temperatuur. Dat kan lokaal, zelfs al op een vijftig meter afstand, behoorlijk verschillen, bijvoorbeeld wanneer je in een dal bent. De koude lucht zakt naar beneden, dus je kunt je kamp dan beter vijftig meter hoger maken, kan zomaar twee of drie graden schelen.
Maar natuurlijk ga jij goed voorbereid op pad, daar twijfel ik niet aan. Veel succes en ik zie het verslag tegemoet :thumbsup:.
 
Bovenaan