Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die van defensie gaan ook wel een tijdje mee. Hier en daar beetje plakken heel af en toe.
Afghanistan staan ook tenten, die gaan langer mee dan de Mercedessen daar.
Hoevaal die tenten in Afghanistan werden gewisseld weet ik niet, waren van de Amerikanen.
Maar de onze werden na gebruik altijd goed schoongemaakt en gedroogd. Hier en daar een gaatje maar na 5 jaar nog prima. Uiteraard niet continu in gebruik, maar dat steeds hetzelfde opvouwen zorgt ook voor zwakke plekken.
En materieel wat ‘weg’ moest werd wel binnen opgeslagen in giga loodsen, tenminste wat ik heb weggebruikt wat niet meer nodig was en spullen die we leende.
Nog nooit heb ik spullen onder een zeiltje opgeslagen gezien, kan het me bijna niet voorstellen omdat er altijd heel zuinig (en lomp) met spullen om werd gegaan. Maar ik heb natuurlijk ook niet alles gezien![]()
Wil graag met zo min mogelijk materiaal op pad en mijzelf redden in de natuur.
Het is inderdaad ook meer een fantasie. Eentje die ik onderzoek omdat stel ik weet dat er over een half jaar de oorlog uitbreekt in Nederland. Dan vlucht ik het toch het liefst naar een plek waar het veilig is. En er zijn bossen in europa waar nauwelijks mensen komen. Denk aan polen en zelfs in duitsland heb je nog oerbossen waar ik mij makkelijk kan verstoppen. Het is inderdaad nogal een probleem met hoe ik aan eten en drinken ga komen...
Het bekende oerbos te Polen, is zeker geen oerbos waar nog nooit iemand in kwam. Er staan of stonden genoeg dorpjes en de mensen leefden ook van en in het bos.
Op dit moment worden de laatste echte oerbomen rapido al dan niet illegaal gekapt voor het geld.
Begraaf het idee dat er ergens in europa nog oorspronkelijk (oer)bos aanwezig is of dat er ergens in de ardennen nog nooit iemand geweest is..
Ik weet dat natuurlijk !
Maar weten anderen dat pff .
Oerbos met idd vele vaste menselijke bewoners .
Maar iedereen wil vluchten naar een Bos in tijden van Nood .
Dat word nog wat haha .
Nee, daar hoort alleen een goed mes bij zover ik weet. Voor nu heb ik wel een tent nodig, want ik beschik nog niet over de vaardigheden om mijzelf te redden in de wildernis.Daar hoort dan naar mijn mening geen tent bij....misschien eerst nog eens goed nadenken wat je nu precies wil.
Nee, daar hoort alleen een goed mes bij zover ik weet. Voor nu heb ik wel een tent nodig, want ik beschik nog niet over de vaardigheden om mijzelf te redden in de wildernis.
Weten jullie of het mogelijk is om een individuele training te krijgen van een ware bushcraft meester? Ik krijg minder mee in een groep...Ben snel afgeleid.