Oke, oke...

Gisteravond wilde ik nog snel even een haakje uitprinten om iets op te hangen. Het was al laat in op de avond, bijna bedtijd, dus snel snel snel even een ontwerpje gemaakt in fusion en cura het laten slicen.
Ondertussen de printer opgestart, op laten warmen, en de gcode via octoprint ge-upload naar de printer.
Net voordat ik op start wilde klikken zie ik een grote vingerafdruk op de spiegel zitten. Dus flesje aceton erbij gepakt, een scheutje op een doekje gedaan en de vette vinger weggepoetst.
Maar toen ging het mis. Ik was vergeten het flesje aceton dicht te draaien en toen ik het doekje weg wilde leggen, stootte ik het flesje aceton om. En ja hoor, precies over de nog half volle rol filament heen. Grrrrrrrrrrrrrrr.
Het gevolg is dat alle filament aan elkaar gesmolten zit. Nog niet eens door het filament zelf maar door de zwarte spoel die blijkbaar oplosbaar is in aceton. Ik heb nog geprobeerd de boel te redden, dat is voor een deel gelukt. De eerste paar meter kon ik nog netjes van de rol afkrijgen maar de rest van het naturel filament zit of vast gesmolten aan de spoel en daar waar het niet vast zit, is er een laagje zwarte smurrie van de spoel aan vast geplakt.
Kan mezelf wel voor mn hoofd slaan dat ik zo stom was om dat flesje niet dicht te draaien....